user icon

Haas F1 juicht versoepeling van radioregels toe

  • Gepubliceerd op 23 aug 2016 11:27
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1-teambaas Günther Steiner is blij dat de internationale autosportbond FIA op aandringen van de Strategy Group de restricties met betrekking tot de communicatie via de boordradio heeft opgeheven. De teams mochten de rijders eerder dit seizoen slechts summier informatie over het materiaal en de afstelling verschaffen. Die beperkingen behoren nu tot het verleden.

Dit tot groot genoegen van Steiner. "Het is prettig om te weten dat we niet meer bestraft of beboet kunnen worden voor iets waar geen kwade bedoelingen achter schuil gaan. Voorheen was de regel wat je wel of niet mocht doorgeven onduidelijk, waardoor het lastig was om die te gehoorzamen. Nu mogen we zeggen wat we willen zeggen."

"Als iemand nu het radioverkeer gaat terugluisteren, dan zou diegene zich realiseren dat het niet was om de coureur sneller te laten rijden, maar om problemen op te lossen. Het geeft ons inzicht in de situatie van de banden en andere informatie die nuttig kan zijn om beter te presteren. De races worden niet minder interessant nu we de rijders weer mogen instrueren."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Pusto

    Posts: 138

    Het is om het even, iedereen heeft er nu baat bij. Er is in ieder geval geen grijs gebied meer.

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 11:31
  • Hallo Allemaal,
    Ik zit al een tijd mee te lezen op deze site, en zou hierin ook soms mijn mening willen geven.
    Al zal natuurlijk niet iedereen het er altijd mee eens zijn.

    On Topic:
    Ik ben blij dat alles nu open is, dan krijg je als toeschouwer toch meer informatie van wat er tijdens de race aan de gang is.

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 11:40
    • Dat is juist het leuke, als mensen het niet met elkaar eens zijn en een gezonde discussie voeren :).

      Welkom!

      On Topic:
      Ik vind het wel jammer dat de boel weer open is gegooid. Hoe leuk was het om Hamilton of Rosberg te horen rommelen met hun settings omdat de motor oververhit raakte :).

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 12:34
    • robertos

      Posts: 558

      ik vind het erg jammer, dat continu gezever en om hulp vragen is bedroevend.
      tuurlijk het mag maar ik zie ze het liever zelf oplossen, de rijder moet centraal staan niet de engineer met zn laptop

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 20:25
  • 1formule

    Posts: 134

    Ben je voor het huidigen motor geluid. doe een plusje.
    Om het overzichtelijk te huoden, geen reactive plaatsen

    • + 1
    • 23 aug 2016 - 11:49
  • 1formule

    Posts: 134

    Het kan ook zo zijn dat je tegen het huidigen motor geluid bent. doe dan een plusje.
    Om het overzichtelijk te houden, geen reactive plaatsen.aub

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 11:52
  • 1formule

    Posts: 134

    Het gaat mij niet om de plusjes, maar om te kijken waar men over het algemeen voor kiest. een sort pool dus. sorry voor de taal reactie fouten ..

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 11:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Maar wat denk je dan met deze poll te bereiken? Ik kan je zo zonder ook maar 1 plusje te zien ook wel zeggen dat vrijwel de meeste fans zullen kiezen voor het oude geluid.

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 12:14
    • Wow, wat moeten mensen hier nou van maken. Ik weet niet wat je bedoeling is, maar volgens mij is dit gewoon op een onzinnige manier, goedkoop proberen te scoren.

      Ga lekker inhoudelijk reageren op de berichten. Het is potverdorie geen Voetbalzone.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 12:36
    • Pusto

      Posts: 138

      Auww

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 16:10
  • 1formule

    Posts: 134

    beste szixxx

    U meld...dat vrijwel de meeste fans zullen kiezen voor het oude geluid.

    Ik ben benieuwt of U gelijk heeft.

    vandaar.

    Ik mag omdat het een pool is zelf geen mening melden.
    maar ik geef u een plusje. dan weet u genoeg. hi hi hi

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 12:32
    • NicoS

      Posts: 12.985

      Ik zie het nut er niet van in, er zijn zoveel discussies geweest omtrent deze kwestie.
      Feit is dat de huidige motor formule in ieder geval tot 2020 zal blijven, is misschien niet leuk voor de mensen die het oude geluid missen, maar het is niet anders.
      Ik heb geen moeite met het huidige geluid, ik vind spannende races veel belangrijker, maar dat is mijn mening.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 12:58
  • 1formule

    Posts: 134

    Beste DeGladdeViking.

    Zoals U kunt zien staat rechts boven deze site een GEEF JE MENING veld.

    Finisht debutant Ocon zondag in België voor Wehrlein? Ja / nee. is ook een pool.

    enne , zoals ik al melde gaat het mij niet om de plusjes. voor mij persoonlijk het zal mij een worst zijn.

    Ik ga er van uit dat U voor het huidige geluid bent. amen

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 12:59
    • Pusto

      Posts: 138

      Zowel Wehrlein als Ocon zijn geen polen. Of bedoelde je poll?

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 16:12
    • 1formule

      Posts: 134

      Beste Pusto

      Ik mag die humor wel. ik had een grijns op mijn gezicht. enne je hebt gelijk, het moet poll zijn.
      Weer wat geleerd.
      Bedankt.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 18:07
    • Pusto

      Posts: 138

      Yw

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 01:27
  • Frits Pits

    Posts: 81

    1FORMULE; en hoeveel plusjes geef je jezelf voor deze OF-TOPIC flauwekul die je uitkraamt?

    On-topic is het jammer dat men van de FIA van het ene uiterste naar het andere uiterste is (terug) gegaan. Ondersteuning is prima maar om de rijders door de hele race heen te praten sloeg nergens op en in die situatie zijn ze weer terug beland

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 16:26
    • 1formule

      Posts: 134

      Frits Pits

      O.K. het is een OF-TOPIC.........Flauwekul die ik uitkraam. Sorry man.....dom he.

      1FORMULE; en hoeveel plusjes geef je jezelf ..

      Je kan je zelf geen plusjes geven..... dat is dan weer dom van U.

      Doe rustig, Ik zie U wel in spa. alvast een prettig weekend

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 17:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel