Fernando Alonso wint in Duitsland na teamorder Massa
- Gepubliceerd op 25 jul 2010 15:30
-
201
- Door: Robin Smeets
Polesitter Sebastian Vettel kende geen goede start en werd meteen voorbij gereden door de Ferrari's van Fernando Alonso en Felipe Massa. Massa kende een geweldige start en pakte vanaf de derde positie de leiding over. Ook Vettel's teamgenoot Mark Webber kwam niet geweldig weg en verloor de vierde positie aan Lewis Hamilton.
Massa, Alonso en Vettel reden de hele eerste stint dichtbij elkaar, maar bij de pitstops moest de Red Bull-coureur toch wat toegeven op de Ferrari's. Daarna ontvouwde zich een prachtig gevecht tussen de teamgenoten van Ferrari nadat Alonso op de hardere banden sneller was dan Massa. Nadat ze de achterblijvers Bruno Senna en Timo Glock hadden gepasseerd, wist Massa echter wat tijd te winnen en liep 3,4 seconden uit op Alonso.
Alonso kwam echter sterk terug met enkele snelle ronden en kwam tot op een seconde van zijn teamgenoot. In de 47e ronde vertelde Massa' race-engineer Rob Smedley tegen zijn coureur: "Fernando is sneller dan jou" en hij vroeg daarna of Massa het bericht kon bevestigen dat hij het begrepen heeft. Massa lifte en liet Alonso een ronde later passeren na de hairpin.
Alonso kon niet meteen weglopen, maar eindigde uiteindelijk vier seconden voor op teamgenoot Massa, die niet blij op het podium stond. Sebastian Vettel reed op het einde van de race nog enkele snelle ronden en naderde Massa tot op één seconde, maar werd derde. McLaren eindigde als vierde en vijfde met Lewis Hamilton en Jenson Button, nadat Button Mark Webber passeerde bij zijn pitstop. De Australiër kon niet terugvechten, omdat hij problemen had met de olie in zijn motor.
Robert Kubica eindigde op een ronde achterstand als zevende en bleef hiermee beide Mercedes-coureurs voor. Nico Rosberg eindigde voor teammaat Michael Schumacher, terwijl Vitaly Petrov het team van Renault een dubbele puntenfinish bezorgde. Kamui Kobayashi kwam net tekort voor het laatste punt, terwijl Williams een ietwat teleurstellende race eindigde op de twaalfde en dertiende posities.
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (201)
Login om te reagerenPosts: 2.181
Gefeliciteerd Ferrari en zijn fans,zijwaren gewoon de beste!
De rest was gewoon een saai optocht met een hoogtepunten..
De teamorders bij ferrari...en nu weten we zeker dat Alonso nr1 driver is bij ferrari.
Triste voor woorden niet om trots op te zijn vind ik.
But they deserve to win;)
Posts: 12
En dit is de beste correur op de grid:O??
Posts: 412
Dit is helemaal niet verdient. Dit team verdient om uit de F-1 geschopt te worden. Nu gaan die itelianen ook nog op de radio praten of ze heilig zijn.
Posts: 3.007
Als je nagaat dat FA 31 punten voor staat dan is het begrijpelijk dat ze voor FA kiezen. Heeft gewoon met de stand in de wk klassement te maken. Het is een teamsport en hoort er bij. Ik had het zelf ook meer Massa gegund dan FA, maar het zij zo.
Posts: 15.285
Ferrari had verdient om te winnen, maar wel in de omgekeerde volgorde.... Dit was zo overduidelijk....
Ook de lichaamstaal van Massa en Alonso na afloop was overduidelijk. Ik snap echt niet waarom ze dat doen, het was voor iedereen toch duidelijk. Dit krijgt nog wel een staartje.
Posts: 15.285
Dit zijn gewoon teamorders, Massa van het gas om Alonso de race te laten winnen. Wat zei Ferrari ook al weer??? In de laatste stint mogen ze elkaar niet meer inhalen. Tuurlijk willen ze dat Alonso de race wint, maar het mag gewoon niet op deze manier. Dit zijn gewoon teamorders, dat kon je ook horen.
Het wordt dus ook al onderzocht... dat zegt al genoeg.
Posts: 1
Wat een aanfluitng laat voortaan de coureurs het zelf uit vechten ,ze moeten maar punten in mindering geven,
Posts: 461
Triest, triest dit!
Voor alle mensen die het nu gaan ontkennen: dit was overduidelijk.
Ik quote Olav: \"Als ik als simpele commentator als zie dat er iets niet klopt, wat zich enkele rondes later ontvouwt moet de FIA het toch wel zien\"...
Dit lag er te dik boven op. Even voor de duidelijkheid: Ja, Ferrari was het beste team hier, en ja, Massa had de overwinning verdient en NEE, Alonso zeker niet!
Waarom niet? Simpel, als jij daadwerkelijk sneller bent dan je teammaat, kun jij het geduld wel opbrengen tot een moment waarop je de kans krijgt er daadwerkelijk langs heen te gaan.. Alonso was sneller m.b.t. de rondetijden, maar niet in het racen in het algemeen. Als je daadwerkelijk sneller bent kun je er op een manier wel langs heen. Erg jammer, erg slecht voor de sport dit.
Over het algemeen: saaie race.. Jammer van Webber en McLaren. Was mooi geweest om een top 6 in 15 seconden te zien..
Ben benieuwd, FIA stelt Ferrari under investigation.. Ben benieuwd wat er uit komt.
Aanvulling m.b.t. Ferrari: Dom, als je P1 en P2 in de pocket hebt, om zulke risico\'s te nemen met de kans dat je met niets komt te staan.. Hoeveel meer waarde hecht je aan Alonso om daarvoor je reputatie en je overwinning voor op het spel te zetten. Vreemd, ik wacht in spanning af.
Posts: 2.181
Dit was zo\'n barrichello,schumi aktie!
Posts: 9.176
Ik zei een tijd geleden dat volgend jaar Massa het schoothondje van Alonso wordt. Veel mensen waren kwaad over die opmerking. Maar het is nu juli 2010. Nog voor 2011 dus!!!!
Posts: 349
Onverdiende overwinning, had het Massa veel meer gegund.
Laat dat staartje hiervan nu maar komen.
Verder was de wedstrijd niet echt heel spectaculair.
Mclaren toch nog wat schadebeperking. Volgende race beter.
Posts: 412
Dit duivels en kleuterachtig team van Ferrari heeft haar waaren aard weer gezien. Ze hebben niks geleerd van Oostenrijk 2004 Alonso toont weer zijn arogantie via de radio (zoals hij in elke race doet). Als we niet tevreden zijn gebruiken we maar onze \"vertrouwde illegale acties \"waar Ferrari zo bekent omstaat. Dit team verdient het niet om in de Formule 1 te rijden. Maar de FIA zal zeker weer omgekocht zijn door dit rood kleuter team.
Posts: 349
Kleine correctie:
Oostenrijk 2002
Posts: 4.951
En dat zeg jij als \'Ecclestone\'? Dan moet je wel lef hebben hoor. En je kunt kletsen wat je wilt maar Ferrari is wel het enige team wat sinds de start van de F-1 erbij is geweest. Een merk met een échte traditie net als Lotus dat vroeger had.
En nogmaals, mij boeit het niet hoe ze winnen, als Ferrari maar wint. Want leg mij nou eens uit wat er tegen zou zijn als Massa zich \'per ongeluk\' verremt waardoor Alonos er voorbij kan. Dan doen ze hetzelfde alleen veel subtieler en kan niemand er over zeiken.
Posts: 2.223
Waardeloze actie van ferrari, mag van mij nog wel een staartje krijgen. Als het zo moet, bah bah bah
Posts: 14
Dit kan nog een staartje krijgen was wel erg opzichtig die team orders.
Hopelijk doet de FIA hier iets aan dit kan gewoon niet!
Posts: 1.745
Hahahahahahahahahaha
Posts: 73
Ik zei het je gister toch.. Ferrari pakt Vettel in de eerste bocht en ze gaan DOMINEREN!!! hahahahaahaha
Nou NOU wie heeft er gelijk gekregen?!!!
Posts: 15.285
Als je zo je gelijk wilt halen.... be my guest...
Als Ferrari het netjes had gedaan, hadden ze wat mij betreft verdient gewonnen. Nu hebben ze vals gespeeld.
Posts: 2.181
Ik ben met Mario eens..
Posts: 176
het is weer ferrari gelukt met teamorder hahahah
Posts: 3.007
Saaie race op de start na.
Posts: 15.285
Daar moet ik je dan wel gelijk in geven.... Het begin was leuk, de rest was saai. Dat het begin leuk was, had ik al voorspeld...
Posts: 41
Triest. Diep triest dit. Arme Felipe.
Posts: 2.049
Goed gedaan ferrari! Mooie prestatie FIJN DAT JULLIE DE SPORT VERPESTEN!!
Posts: 859
Wat een ongelooflijk mietje is die Massa zeg.
Posts: 2.181
Veel kansen had hij misschien niet.
Posts: 442
Ferrari weer een team order... Jasses.
Schande voor de sport.
Uitsluiten maar van het coureurs kampioenschap die Alonso...
Ik had het Massa inderdaad ook meer gegund.
Posts: 1.745
\"Felipe Massa\" is back :D Ja dat hebben we gezien :D
Kijk Alonso nog blij zijn :D
Ik kom niet meer bij hier.
Posts: 1.725
Bedankt Charlie Whiting maar. Ferrari wordt sinds Valencia gedwongen tot dit soort beslissingen.
Posts: 2.049
Jij moet je mond houden. Die beslissingen waren neutraal genomen. Dit is is gewoon een pure schande!
Posts: 11.414
Voor de mensen die zich nog afvragen wat het verschil tussen een fan en een fanboy is. f60 is dus een typische fanboy. Dit soort absurde onzin hoor je alleen van een irritante fanboy niet van een echte fan.
Posts: 1.745
Hoe verzin je het? Zoveel fantasie, daar heb ik bewondering voor!
Posts: 412
Jij moet je pizza uit je ogen halen. U weet dondersgoed dat Ferrari een team is die bijna nooit eerlijk speelt.
Posts: 1.725
Ik kan het best begrijpen dat McLaren fanboys liever brokken zien tussen beide Ferrari\'s, maar helaas!
Posts: 15.285
@ turbof1, Patrickl, Swearengen: Ik sluit me bij jullie aan. Dit kan gewoon weer niet.... Ik was vanochtend nog blij dat Ferrari zich ook in het kampioenschap ging bemoeien en hoopte op een mooie strijd tussen 3 teams tot aan het eind. Maar dan zie je dit.... ik heb er geen woorden voor... Dan komt toch de ware aard van Ferrari weer naar boven. En slim zijn ze ook niet, we hebben allemaal het gestotter gehoord en Massa z\'n reactie...
Je ziet ook dat Massa niet blij was, dat gezicht sprak ook al boekdelen.
En F60.... Jij praat echt onzin, maar je geeft ook wel direct toe dat het dus teamorders zijn, omdat ze \"gedwongen\" zijn om dit te doen.
Posts: 15.285
@f60: Je hebt het juist bij McLaren (fan van McLaren, geen fanboy) gezien hoe het moet, die vechten om een positie en laten elkaar leven. Bij Ferrari moet Massa helemaal van het gas om Alonso er voor te laten. Alonso had \'m anders niet ingehaald.... niet zonder teamorders.
Posts: 1.650
Wat een belachelijke reacties hier van de Mc laren boys.... Ik, als Ferrarifan ben ook niet blij voor Felipe maar zoals David Coulthard al zei : de teambaas die durft te zeggen dat hij geen teamorders uitdeelt, liegt ! En hij is iemand die het kan weten.
Het is niet mooi maar ipv over die teamorders te lullen, gaat iedere anti-Ferrarist het feit dat Ferrari heel erg sterk was en nu even sterk is als Red Bull, gewoon uit de weg. Ik vind het spijtig dat het is gebeurd maar ben blij voor Ferrari dat ze weer staan waar ze vanaf Canada al hoorden te staan.
Door de slechte beslissingen van de wedstrijdleidin in andere races, zijn ze bij Ferrari als het ware gedwongen om zo\'n beslissing te nemen. Wees er maar heel erg zeker van dat elk team in die situatie dezelfde beslissing had genomen. Zeker weten.
Posts: 2.181
Amen!
Posts: 413
Oké ik ben een Alonso fan maar dit vind ik kut! Echt waar..ik verontschuldig me voor de Massa fans! Pfff vind ik gewoon zielig, ookal staat mijn held nu 1ste..
Posts: 15.285
Kijk, jij bent tenminste realistisch. Zoals ik al in een eerder bericht zei, ik vond het leuk dat Ferrari weer echt mee zou gaan doen om de WK\'s, maar dit kan gewoon niet. Massa had \'m moeten winnen.
Posts: 2.181
Ja,dat zei ook een vriend die Ferrari fan is...heeft zo\'n beetje het mooi begonnen weekend verpest denk ik.
Posts: 11.414
Ferrari echt verbazingwekkend sterk. Alle andere teams behalve Red Bull en McLaren op een ronde gezet!
Die teamorders zullen toch nog wel een staartje krijgen. Dat kan toch echt niet?
Posts: 1.725
safety car voorbij rijden kan ook niet patrick
Posts: 11.414
Nee, daar kreeg Hamilton dan ook een straf voor.
Posts: 1.725
die er geen was.
Posts: 265
Hoe bedoel je, een straf die geen straf is? Hamilton heeft toen na zijn drive-through niet met Vettel kunnen vechten om de overwinning, dus hij heeft er wel degelijk hinder aan ondervonden.
Posts: 11.414
Bovendien neemt Charlie Whiting die beslissing helemaal niet. De stewards delen de straffen uit.
Posts: 2.181
Nee zij waren behoorlijk snel,en moet heel eerlijk zeggen dat massa heeft me verrast met zijn rapce..
Posts: 413
Wat ik niet snap..als je Massa toch geen kans gaat geven voor de overwinning waarom laat je hem heel de race dan op kop en doe je het zo opvallend?
Posts: 3.007
Omdat ze mss niet zouden doen, maar toen Vettel in begon te lopen was het wijzer om de snellere rijder op dat moment FA door te laten.
Posts: 2.049
Massa reed op een bepaald veel sneller dan Alonso. Het ligt er toch vingerdik erop dat dit pure teamorders zijn, waarbij Vettel bij lange niet eens een relevante factor was.
Posts: 11.414
Wellicht dat Alonso, die paar rondjes waarin hij wat langzamer ging dan Massa, met het team in discussie was.
Posts: 2.181
Jammer:(
Posts: 1.725
Opmerkelijk dat Alonso dit seizoen enkel races kan winnen als Felipe Massa hem doorlaat.
Posts: 412
Het is te hopen dat Ferrari uit het kampioenschap wordt getrapt.
Dat zou pas goed voor de sport zijn.
Posts: 830
Jaja, Barichello 2!!!
En dat moet zich de beste noeme?
Als dat zo is ga je niet elke keer over de boardradio huilen, maar dan ga je gewoon voorbij.
Posts: 2.181
Heel trist voor massa maar jah het is niet anders :(
Posts: 711
bij zijn eerste overwinnging heeft massa alonso helemaal niet voor gelaten.
Posts: 2.181
Nee dat klopt,er was geen gevecht.
Posts: 2.181
In australie vocht massa wel om zijn.
Posts: 102
Pffffff!! Belachelijk dit, al was ferrari zeker de snelste dit weekend.
Schrap ze maar uit de uitslag om duidelijk te maken dat dit niet meer kan, wat een slappe zakken daar bij ferrari.
Posts: 2.712
Over manipulatie gesproken, duidelijk \"Teamorders\".
Ik hoop dat de FIA ingrijpt!
Posts: 102
Ben het helemaal met je eens!!!
Wat een heaumeaus daar bij Ferrari dat ze een race op deze manier beinvloeden.
Posts: 2.181
Het zijn wel teamorders,maar genoeg om te bewijzen??*-)
Posts: 7.177
pff ik vind het echt niet cool! Massa heeft ff moeite met volgen door band problemen deze winst kon hij goed gebruiken dat zou hem heel veel helpen. Echt daarna pfff... Hij had het zo verdiend!
Posts: 2.223
Blij dat Ferrari zo terug kan komen, zonder meer:) maar benieuwd wat de verklaring van het team gaat worden vanwege de TeamOrder...
Misschien dat andere teams eventueel protest indienen?
Posts: 2.181
De andere teams zeggen wel wat maar verder geen echt officieel protest.
Posts: 2.712
Dit hadden ze in Brazilie moeten doen!
Posts: 9.176
Ja en??? Van mijn part doen ze het in Timboektoe. Blijft teamorder.
Posts: 338
Wat een schande, Ferrari leert het ook nooit met die teamorders!!
Ik hoop dat ze gediskwalificeerd worden. Ik vind het een schande voor de sport.
Posts: 49
En waar zijn nu die grote Alonso fans , jullie zullen wel fier zijn op jullie idool .
Posts: 2.181
In ieder geval niet om trots te zijn.
Posts: 2.250
Ik ben echt diep teleurgesteld, ik WAS fan van Ferrari. Zelfs Alonso fans moeten toegeven dat Alonso niet heeft gevochten voor de overwinning. Ik hoop dat ze gestraft worden, het Alonso-deel van de garage + geen constructeurspunten. Dit is een schande, deze overwinning moet meteen uit de handen van Alonso gegrepen worden.
Posts: 794
Huh? Allebei punten weg, sterker nog, Massa is degene die van het gas gaat.. Dus als er maar eentje geschrapt moet worden, vind ik dat Massa dat moet zijn (geloof me, van mij mogen ze het gehele team schrappen) want híj is degene die order tot uitvoer brengt.
Posts: 265
Benieuwd of Alonso dit ook een gemanipuleerde race gaat noemen...
Walgelijk dit soort acties. Teamorders zijn er altijd, bij elk team maar het kan ook iets subtieler. Wat een eikels.
Ik ben nooit een grote Massa-fan geweest maar nu hoop ik toch dat hij flink wat punten en overwinningen gaat pakken.
Ferrari heeft overigens terecht gewonnen, maar het had andersom moeten zijn.
Posts: 15.285
Yep, als hij nou net als Button ff rechtdoor was geschoten, was er waarschijnlijk niets aan de hand.
Posts: 2.181
Nee alonso wist van niets zoals altijd,hij zag massa heel langzaam rijden en hij heeft zijn kans benut;)...
Simpel hé:S
Posts: 219
Totaal niet verdiend. Schande van Ferrari. Grootste blunder van Ferrari sinds Oostenrijk 2002.
dan zitten iedereen te zeiken over Red Bull en gelijkheid, maar bij Red Bull gebruiken ze tenminste geen teamorders!!!!!
Posts: 235
wat was dat in turkye dan alleen verpruttse het zelf daar.
Posts: 11.414
Ja, Turkije was nog erger dan een team order. De ene coureur vertellen dat hij \'brandstof moet sparen\" en dan de andere vertellen dat hij een paar rondjes heeft om in te halen is wat mij betreft nog veel lager dan het gewoon direct zeggen.
Posts: 3.091
Dus bij Button en Hamilton was het toen ook een teamorder?!
Posts: 2.181
Teamorders of niet maar wel op een minder opvallend manier.
Posts: 14
Vond Alonso Valencia een gemanipuleerde race, wat vind hij hier dan van?
Posts: 9.505
Mooie overwinning voor Vettel erbij. Dit mag Ferrari namelijk niet behouden.
Posts: 2.181
tja:S
Posts: 50
Natuurlijk Schande.... maar ik vind het wel erg doorzichting wat massa doet.... waarom niet te laat remmen voor de hairpin.....
Posts: 176
ferrari het blijven domme italianen hahaha
Posts: 34
Hele zwarte dag voor de Formule 1.
Op deze manier verliest de F1 in ras tempo zijn geloofwaardigheid.
Mooi dat Ferrari weer mee kon strijden maar ze vergooien al hun credits door deze belachelijke teamorder.
Wil de FIA het zuiver houden dan beide uit de uitslag nemen.
Posts: 2.181
:D
Posts: 86
wat een gezeur als ze wereldkampioen willen worden zal alonso het toch moeten doen,hij staat er toch het beste voor..
en hij was ook gewoon sneller dan massa.
Posts: 15.285
Dat is wel zo, maar teamorders zijn verboden.... Je ziet het nu ook aan de reacties van Massa.... Het is opgedragen, een order dus. Diskwalificatie is het enige wat ze verdienen.
Posts: 10.412
netjes? nee. nodig? ja vettel kwam snel dichterbij en fernando kon nog sneller...
Posts: 540
Nodig ja???? Nou ik dacht het niet, teamorders zijn verboden... Ik ben FER fan, maar ik hoop op DISC!
Posts: 739
ONGELOVELIJK
Waarom moest Alonso winnen? Ik begrijp het gewoon niet? Ik snap dat er situaties zijn waarin je je teamgenoot voor moet laten gaan (brazilie 2007). Maar doe dat een beetje verkapt! Massa en Smetley naaien Ferarri wel ontzettend hard (en daarmee zich zelf). Als hij gewoon in de spitzkehre verremd dan is het klaar en dan kan niemand zeuren.
Na 2003 hebben we afgesproken dat dit niet meer mocht, Ferarri moet snoeihard afgestraft worden. Aantal opties:
1. Ferarri schrappen uit het resultaat van vandaag;
2. Ferrari mag 1 of 2 wedstrijden niet meer mee doen;
3. Ferarri raakt alle punten tot nu toe behaald kwijt;
4. Ferarri doet niet meer mee aan constructeurs titel.
Ik draag Ferarri een warm hard toe, maar dit kan gewoon echt niet!
Posts: 2.181
Beettje overdreven de 3de punt;)
Posts: 830
Fusy verander je naam in pussie!
schandalig voor woorden.
Ik hoop dat ze allebei hun punten kwijtraken.
Dat Massa hieraan meedoet vind ik nog erger, ik had het nooit van hem verwacht.
Ik had( als ik Massa was) de auto vlak voor de finish op de grasveld neergezet en laten stationair lopen.
Ronduit schandalig!!!!!!!!!!
Posts: 1.745
En iedereen maar zeiken op Red Bull. Zij laten hun coureurs tenminste wel strijden om de eerste plaats. En ondanks dat het niet goed uitpakte in Turkije zie ik dat toch een stuk liever dan deze zwendel.
Posts: 235
was ook een team order alleen deed vettel het wel heel erg dom
Posts: 1.745
Was een teamorder die Webber niet uitvoerde?
Posts: 2.181
Nee dat kan je niet eens vergelijken..
Posts: 7
Deed mclaren niet zo heel lang geleden niet ongeveer hetzelfde met kovalainen en hamilton? Ik weet zo ff niet meer waar en wanneer dat was, maar toen werd het maar een beetje weg geschoven.
Ik keur dit natuurlijk ook niet goed, maar ik denk dat Alonso in het begin van de race een heel stuk sneller was, helemaal op de harde band na de pitstops.
Helaas dat het zo moest lopen, maar hoop niet op een straf. Beetje overdreven reacties hier trouwens.
Posts: 9.176
Heikkie verremde zich expres in de hairpin. Dat had Massa ook moeten doen ipv expres van gas gaan. Dit kan gewoon niet en dat zijn engineer dan ook nog zegt sorry...
Posts: 15.285
Als Alonso sneller was had ie er al racend langs kunnen gaan en er niet gewoon wandelend langs kunnen rijden... Waar Massa dus opdracht voor heeft gekregen
Posts: 2.049
Je maakt een goed punt daar en ik keur dat ook niet goed. Hoe dan ook, in die race was Hamilton vele keren sneller en zou hij toch redelijk snel voorbij Kovelainen geweest zijn. In dit geval zou Alonso niks hebben kunnen doen mocht het gewoon racen geweest zijn.
Posts: 1.745
Hahahahaha Alonso denkt dat de hele wereld (inclusief zijn fans) gek is. Beetje beweren dat het geen opzet was. ----> Kwalonso!!!
Posts: 102
Alonsofan pure onzin, toen vettel de laatste 5 ronde op n sec van massa zat kon hij het tempo van vettel ineens wel parreren.. Te schraal voor de sport, schrappen die hap
Posts: 2.181
wat verwacht je dan,alonso fan...
Posts: 6
zeer goed van ferrari want de andere (jezus hamilton) komt ook al het hele jaar met zijn kutgeintjes vrij super verdiend van ferrari die zijn al het hele jaar benadeeld
Posts: 794
Wtf, wat zit iedereen nu te zeiken op Alonso!? Team roept een order uit en Massa gaat van het gas.... hé, dus Massa voert de order uit, of ben ik nu gek aan het worden??
Overigens, van mij mogen ze het gehele ferrari team straffen hoor! En hard ook!
Posts: 15.285
Het is een TEAM-order... het gaat dus het hele team aan, ondanks dat Alonso daar misschien niets van wist. Maar toen Alonso zo easy langs Massa kon gaan wist hij ook genoeg hoor.... Hij heeft z\'n pr-praatje in de laatste ronden al kunnen voorbereiden..
Posts: 11.414
omdat Alonso duidelijk zat te zeiken dat het team tegen Massa moest zeggen om hem er langs te laten.
Posts: 15.285
@patrickl: juist, en daar heeft Alonso ook een handje van om dat te roepen dat anderen hem er voorbij moeten laten omdat hij sneller is. Als je dan zoveel sneller bent, kun je er toch ook wel zonder hulp langsheen. Je bent toch een racer!!!
Nog ff een rondje langs de coureurs om te horen wie ze het beste vinden.... Ik heb een flauw vermoeden dat Alonso niet meer bovenaan staat.
Posts: 11.414
Tsja, alleen was die situatie in Australie was wel heel erg. Alonso was toen echt dik sneller. Die had wellicht nog kunnen vechten voor de winst als Massa hem erlangs had gelaten. Daar had Massa wel wat socialer kunnen doen en Alonso erlangs gelaten. Of op zijn minst niet zo bikkelhard hoeven te verdedigen.
Posts: 5.397
Bedankt Ferrari. Voor het verneuken van mijn weekend. Ik heb 2 weken naar deze GP uitgekeken. Ik ben een fan van het racen. Als Ferrari niet wilt dat hun coureurs met elkaar racen dan moeten ze lekker met 1 auto rondjes rijden. Ferrari hoort gediskwalificeerd te worden voor de rest van dit hele seizoen. Als McLaren fan en grote fan van Hamilton had ik McLaren de rug toegekeerd als dit tussen Button en Hamilton het geval was geweest. Ook ongelooflijk dat Massa hieraan meedoet zeg.. F*ck dit!!!!!!
Posts: 5.746
Oj oj het leven van Kevin is bijna ingestort door 1 formule 1 race.... Jongen er zijn ergere dingen in dit leven..
Posts: 7.320
Ik begrijp niet dat Ferrari zo veel risico neemt de afgelopen races..
Alonso was veel sneller, maar wat doen ze dit toch ongelukkig. Het IS een teamorder. Als je stiekum wilt doen, doe het dan goed [niet dat \'t dan wel mag]. Ik vind dat de kijker genaaid wordt met zoiets, als het gaat om de nr 1 positie. Als dit wordt goedgekeurd is het einde zoek denk ik.
Als Eddy Jordan zijn zin krijgt kan Fernando die bokaal binnenkort aan Vettel doorpasen.
Posts: 412
Ik hoop dat de Fia Ferrari de fikse tol laat betalen wat hun toe hoort , uitsluiting. Alonso zou ook uit de F-1 getrapt moeten worden door manipulatie van de race. Jah nu zien we de kleuter niet meer huilen.
Posts: 10.412
ze zullen jou hier schrappen! als massa langzamer gaat moet fernando dan ook op de rem? het team is schuld aan deze set.
Posts: 4.764
@ ALonso Fan:
Nee Alonso moet er zelf voorbij zien te rijden en niet dmv een teamorder. Vettel is Massa toch ook niet voorbij gekomen? Echt een heel slappe redenering maar ik had niets anders verwacht van een Alonso fan.
Posts: 2.181
Haha,blijft gewoon bezig.
Posts: 14
Smedley heeft nu gezegd dat Massa een klein foutje maakte en per ongeluk 3 versnellings tegelijk opschakelde... Schei toch uit, geen klein foutje van Massa, maar een grote fout van Ferrari.
Posts: 2.250
Er zijn al een paar verschillende verhalen rondgegaan
Eerst was het een klein foutje
Dan een tijdelijk versnellingsbaksprobleem.
Massa rolde met z\'n ogen en zei dat we wel geen uitleg nodig zouden hebben.
Posts: 7
@Kevin.
Button mag Hamilton ook niet aanvallen als het eropaan komt. Dan krijg je van die vettel/webber acties. In principe heel slim, maar jou reactie is iets minder slim helaas. En zoals ik net ook al aangaf is dit bij Mclaren ook gebeurt, alleen deden zij het een stuk slimmer en werd er niet meer over gepraat daarna. Was trouwens hetzelfde circuit, in 2008.
Posts: 9.176
@ Theun
In Turkije dit jaar viel Button echt wel Hamilton aan. Is trouwens dezelfde race waar jij het over hebt met je Vettel/Webber actie. Dus zeer kansloos jouw eerste deel van je reactie.
Posts: 10.089
ik dacht dat Horner dom was, maar dominicale is nog dommer
Posts: 7.177
p.s Redbull blij want nu wordt hun verhaal grotendeels vergeten
Posts: 11.414
Ja, Horner met zijn eigenwijze hoofd op de BBC greep meteen de kans om over Ferrari en team orders te gaan preken. Die zal wel heel erg blij zijn dat hij een keer niet de pispaal is :)
Posts: 235
dat is waar en ze deden exact het zelfde, alleen deed vettel een beetje dom.
Posts: 11.414
Nou, ja ze waren het dus ook vergeten te vertellen tegen Webber dat hij Vettel erlangs moest laten :)
Dat was volgens Helmut Marko de enige fout die het team daar gemaakt had. Dat Webber niet goed op de hoogte was van \"de situatie\" (dat hij een mes in zijn rug had).
Posts: 15
Alles is wel gezegd hier. Ben alleen benieuwd wat de FIA gaat doen. Wel of niet straffen en hoe zwaar.
Posts: 2.181
Ik persoonlijk zie ik fia niet zo\'n grote straf uitdelen...
Posts: 2.567
Daarom heb ik mijn nicknaam veranderen(in 2009 al), Ik verwacht niks van FIA, want de president van FIA heeft al een keertje gedaan(oen werkte hij bij Ferrari).
Posts: 1.650
Ga je nu weer gaan lullen over Ferrari international assistance ? Komaan ! Dat fabeltje is nu toch al lang uit de wereld ? Vergeten hoe men Ferrari al heeft benadeeld ?
Zoals David Coulthard al aangaf moeten ze gewoon de regels veranderen want elk team doet het en hij kan het veel beter weten dan wij allemaal samen. Hij heeft ook voor Mc Laren gereden; zij die zich altijd heiliger als de paus opstellen... Sorry maar iemand die gelooft dat elk ander team, in dezelfde situatie als Ferrari verkerende, geen teamorders gebruikt is naïef, dom of vooringenomen. Eddie Jordan deed juist hetzelfde en als de regels toen anders werden, gingen het ook proberen te verdoezelen. Da\'s zo belachelijk die discussie. Natuurlijk waren het teamorders, so what ? Kut voor Felipe èn voor Fernando want op een andere manier winnen, lijkt leuker maar that\'s the real world folks !
Posts: 2.181
*-)*-)
Posts: 5
Wat ene hoop gezever hier!!! Ieder team heeft teamorders laatst haalde Button, Hamilton in omdat Hamilton benzine moest sparen en Button had zogezegd t zelfde te horen gekregen ma haalde Hamilton toch in! En toen liet Button Hamilton heel simpel terug langs. Das toch net t zelfde!!! Alonso heeft verdient gewonnen had Massa anders toch wel gepasseerd want was véél sneller.
Posts: 3.091
Niet echt. Hamilton werd verteld dat Button hem niet zou aanvallen omdat ook Button brandstof moest sparen. Button viel toch aan tegen de orders van het team in. En Hamilton kreeg de positie niet makkelijk terug aangezien ze elkaar raakten toen Hamilton z\'n positie terug pakte. Dat is gewoon een reguliere inhaal actie. Button liet het daarna voor wat het was omdat hij toch echt brandstof moest sparen.
En Alonso had Massa niet gepasseerd want hij was niet véél sneller. Hooguit een halve seconde per ronde, wat bij lange na niet genoeg is om iemand in te halen.
Posts: 2.567
Grand Prix van 2002, toen Rubens Barrichello in de laatste bocht van de race Michael Schumacher voorbij liet. wie heeft bepaalte?Ja de President van FIA, dus, FIA gaat niks doen!!!!!!!
Posts: 11.414
Toen mocht het nog, maar nu staat in de regels dat het niet mag. Dat is wel een heel groot verschil.
Posts: 81
Goede beslissing van het Ferrari-management om zonder te veel risico door de coureurs hen van positie te laten wisselen. Vettel kwam te dicht bij en om zodoende in ieder geval de eerste plaats velig te stellen is het een slimme zet van Ferrari. Een terechte 1-2.
Posts: 19
Hier is Ferrari fan nummer 1
Posts: 15.285
Ik heb dit weekend nog gezegd dat ik het niet snel zou zeggen, maar Fernando en Felipe..... Truly FANBOY
Posts: 81
Inderdaad Frizzle. Dat ben ik :))
Posts: 2.181
Eerlijk vettel was eigenlijk geen bedreiging..
Posts: 3.091
Ferrari verdiend gewonnen, Alonso duidelijk niet...
Wat een domme actie. I.p.v. zo\'n teamorder kan je toch beter zeggen dat er wat mis is met de auto?!? Maar goed, zelfs dat zou al misselijkmakend zijn aangezien het precies een jaar geleden is dat Massa in Hongarije het ongeluk had en Ferrari z\'n overwinning nu gewoon hebben afgepakt. Mijn sympathie voor het team begint aardig te slinken.
Hier is maar 1 passende straf voor, diskwalificatie.
Posts: 1.278
Button en Hamilton gaan met elkaar in duel voor de leiding en brengen het tot een goed einde. Webber en Vettel gaan in duel in Turkije en verliezen hierdoor kostbare punten. Waarom? Omdat team orders verboden zijn, voor iedereen, dus ook voor Ferrari!
Enige correcte straf is diskwalificeren! Anders kan ineens de regel van teamorders uit het reglement, als hij toch niet wordt toegepast...
Posts: 271
Ik had de zelfde gedaan als ik Ferrari teambaas was geweest.Niet leuk om naar te kijken maar ja dat laat ik in het midden het gaat om de punten en dan kun je wel gaan discussiëren hier over tot je ons weegt maar het helpt je geen moer, punten dat is het enige wat telt,en dat doet Ferrari dus ik keur het goed zo´n order.
Posts: 15.285
Hoe dom kun je zijn..... Teamorders zijn verboden, na het gevalletje Schumacher-Barrichello in 2002 in Oostenrijk (toevallig weer Ferrari)... Dus al zo\'n 8 jaar is het verboden, dat ze dat bij Ferrari nog niet doorhebben of dat ze denken dat ze wel door Todt gematst worden is mij ook een raadsel. Het staat in de regelementen, hoe kun je het dan in godsnaam goedkeuren??? Of speel je bij monopoly ook altijd vals???
Posts: 696
Waarom?
Het punt is dat Massa helemaal niet zo veel langzamer was dan Alonso! Ten tweede ligt het WK nog volledig open, dus wat dat dan nodig?
Posts: 7
@pietje.
Button viel zeker aan, maar jij hebt de onboard radio niet gehoord zeker. Button deed het gewoon, was alleen niet de afspraak. Ik moet wel zeggen dat ik daar wel van hou, gewoon proberen en kijken wat het wordt hehe.
Posts: 9.176
Op radio werd alleen gezegt \"save fuel\" Er werd niet gezegt \"laat de ander voor\" en zo deed Ferrari dus wel aan competitie vervalsing. Toch wel een verschil.
Posts: 2.567
Een volledig verslag volgt zodadelijk.. Hahahha!!
Posts: 73
Volgens mij is deze site ook behoorlijk anti Ferrari als ik deze kop zo lees..
Wat nou teamorder??!! pfff.
Ferrari gaat gewoon weer DOMINEREN!!!
Posts: 15.285
@peppie... En dan ons een Fanboy noemen??? De enige echte ben jij!!! Dat het nu nog niet tot je doordringt dat Ferrari vals heeft gespeeld, ben je te dom voor woorden.
Zelfs echte Ferrari-fans (dus geen fanboys zoals jij) geven het zelf ook eerlijk toe dat dit gewoon niet kan.
Ze hadden mijn respect kunnen krijgen als ze op een eerlijke manier hadden gewonnen... Nu krijgen ze alleen maar minder respect.
Posts: 9.253
Fernando was de laatste ronden sneller dan Massa en Vettel kwam dichtbij, Massa rijdt voor Ferrari, Ferrari niet voor Massa, Felipe stond 31 punten achter aan het begin van de GP. Teamorders horen bij de sport, en twee teamgenoten laten duelleren is te riskant bij een 1-2. Iedereen die zit te janken heeft geen verstand van de sport. Enige verschil met 2008 is dat Kimi mathematisch al uitgeschakeld was voor de titel toen hij zijn order kreeg.
Posts: 2.091
Teamorders horen bij de sport...??? Nou dat is nog eens gel.l zeg...
Volgens mij zijn er reglementen en volgens die regels moet je racen. Overtreders aanpakken!!!
Posts: 507
RogerZzz; dat klopt wij hebben geen verstand van de sport,alleen jij en ferrari natuurlijk.blablabla
Posts: 9.253
Ja want ik ben ook echt een Ferrari-fan..NOT. Dit is niet anders dan een niet-aanvalsverdrag tussen teamgenoten tijdens de race of de het welbekende \"fuel-level is critical\"-bericht van McLaren.
Posts: 1.175
Ook ik als FA fan ben zeer teleurgesteld en vind dat zowel FA als FM ( en dus ook Ferrari) de punten van deze wedstrijd in moeten leveren. Had gehoopt dat met Domenicalli deze strapatsen uit de F1 geweerd werden door Ferrari, maar nee hoor.
we mogen wel blij zijn dat Ferrari niet met 3 auto\'s rijdt zoals Montezemelo eigenlijk wil, anders blijven ze stuivertjes wisellen.
Posts: 2.181
:)
Posts: 2.091
F1 is een race sport. Teamorders zijn uit den boze. Als een coureur van een team sneller is dan de andere, kan ie m inhalen. Tuurlijk moet je elkaar wel heel laten en niet zo als RBR tijdje terug.
Dit is te gek voor woorden en bijzonder schijnheilig van Ferrari om het te ontkennen. De hele wereld keek en dan nog met een big smile vertellen dat er geen teamorders waren. Rot toch op. Hier past een straf. Weg punten voor deze race.
Als deze straf wordt uitgevoerd heeft Ferrari zichzelf diep in de vingers gesneden, want dan zijn ze op alle fronten kansloos. SUKKELS.
Dat is erg jammer want Ferrari was gewoon de sterkste.
Posts: 204
Perfecte race van ferrari en de juiste keuze gemaakt om alonso te laten winnen, massa is toch kansloos voor het kampioenschap.
Posts: 2.181
Dat om de juist keuze gaat kan ik wel goed begrijpen,maar de ze het gedaan hebben niet .
Posts: 2.635
Ik denk dat jullie allemaal van een andere planeet komen .......teamordens mogen niet maar worden door elk team toegepast .....sommige subtiel en anderen niet.
Komaan wakker worden allemaal!!!!!!!
Posts: 15.285
Zoals ik al eerder gezegd heb. Als Massa ff een klein stukje rechtdoor was geschoten had er geen haan naar gekraaid. Teamorders zijn verboden, tuurlijk worden er voor de race ook bepaalde afspraken gemaakt, dat valt niet te controleren door de FIA. Dit wat Ferrari wederom doet is zo doorzichtig een teamorder die volgens de regelementen verboden is.
Dus wordt jij maar ff wakker.
Posts: 1.650
Mario je hebt hier wel gelijk : men had het wat subtieler moeten doen (net als diegene die eerder dit jaar al zoiets toepasten) maar het is toch een feit dat het gewoon altijd wordt toegepast...
Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje dom vind van Ferrari om het zo \"onbedekt\" te doen maar misschien heeft Felipe het wel wat te expliciet willen tonen....
Na de ruzie tussen Webber en Vettel, nu Fernando versus Felipe. Who is next ?
Posts: 711
Who is next? Ik denk Hamilton en Button want die zitten ook veel te dicht bij elkaar en rijden ook voor het kampioenschap ^^.
Posts: 1.765
teamorders bestaan al net zo lang als de F1 zelf, elk team doet er aan mee, zeker aan het eind van een seizoen, misschien alleen niet zo opzichtig als deze keer, dan moet er 1 gewoon even op \'mixture 3\' gaan rijden ofzo, en wie hebben ze nu eigelijk echt benadeeld? alleen Massa in mijn ogen, jammer voor hem, had het hem wel gegunt, maar snap Ferrari wel, gezien de stand van het WK
Posts: 15.285
Ze benadelen de hele F1, ze tasten hiermee de reputatie van de F1 aan.... Ze banadelen ook alle echte F1-fans.
Posts: 696
Teamorders bestonden idd. al heel lang. Maar na Oostenrijk 2002 heeft men dat verboden! Als je dat al niet snapt...
Posts: 102
@rogerzzz; nee hoor teamorders zijn verboden.
Verder begrijp ik de beslissing van het team best, maar jezus zeg gebruik eens n beetje fantasie en leg t er niet zo dik bovenop. Daarnaast was het voor massa wel erg mooi geweest exact n jaar na zn ongeluk. Beetje harteloos van het team
Posts: 2.181
Zij zijn niet zo slim geweest,het had wel anders makkelijk gekund.
Posts: 339
Teamorders of Niet, Iedereen die hier op Ferrari loopt te bashen heeft kennelijk nooit topsport bedreven en weet niet wat de belangen zijn het wereldje. Kijk alleen al naar het wielrennen.
F1 is een mechanische sport en blijft in eerste instantie een teamsport. Voor de teams is het constructeurskampioenschap het belangrijkst en daarna het rijderskampioenschap. Ferarri heeft de kans goede zaken te doen in beide kampioenschappen dus is de uitslag maximaal. En daar gaat het nu juist om in topsport, maximaal presteren. Daarnaast maakt Ferrari er geen geheim van dat niemand groter is dan het team. Het oogt wrang maar iedere goede manager zou het zelfde doen.
BTW: Waarschijnlijk heeft massa nadat hij zijn contract voor 2011 heeft gesloten, ook afstand genomen van het kampioenschap;)gezien de prestaties van Alonso.
Posts: 11.414
Staat er bij het wielrennen in de regels dat teamorders niet toegestaan zijn?
Posts: 2.049
Wielrennen en F1 zijn 2 compleet verschillende sporten! Bij wielrennen heb je een zeer transparante teamstructuur en worden de meeste wielrenners in de ploeg in dienst genomen om de beste te ondersteunen. Dat is toegestaan en die zogenaamde knechten rijden ook niet mee voor het klassement. F1 is erg verschillend. De bedoeling van de sport is verschillende teams te hebben waar je 2 coureurs in zitten, maar die niet in dienst van elkaar rijden! De bedoeling is heel duidelijk dat ze met elkaar strijden voor plaatsen. De realiteit is natuurlijk anders, en er wordt natuurlijk uitzonderingen gemaakt naargelang de situatie, maar in de situatie die vandaag zich voordeed, waarbij de de overwinning gefraudeerd is, rechtvaardigt geen teamorders.
In dit geval mag je de teamorder vergelijken met doping in het wielrennen.
Posts: 5.746
@Turbo: niet geheel waar, soms gaat het wielrenteam ook in dienst van de beter gekasserde rijder (dus de rijder met de meeste kans op de eind overwinning) rijden.
Posts: 1.650
Toch heel raar dat elke anti-Ferrarist zich nu op die teamorders stort. Als iemand moet op de rem staan omdat de brandstof op is, dan is dat ineens geen teamorder....
Michael gaf al aan in een interview na de wedstrijd dat er dit jaar al heel veel teamorders zijn gegeven en dat is meer dan normaal. Ik blijf het herhalen : David Couldhard zei duidelijk dat elke teammanager die beweert geen teamorders te gebruiken, LIEGT en wie zijn wij om te zeggen dat het niet zo is ? Komaan : dit is een miljarden business met sponsors enz... Het is misschien, voor ons toeschouwers niet zo mooi, maar het is wel de realiteit.
Ferrari heeft een enorme stap gemaakt en is nu even sterk als Red Bull; daar gaat het over en daarvoor ben ik blij; sancties of niet ! By the way : als er nu sancties uitgedeeld worden, moeten alle races eens worden bekeken en daar op gelijke, billijke manier recht gesproken worden.
Posts: 86
maar ferrari was echt super snel vandaag vettel kon het ook niet echt bijhouden.. hongarije past toch ook goed bij de ferrari als ik me niet vergis toch meer als monaco veel downforce.. alonso fan
Posts: 2.181
En dat vond ik een verrassing,dat vettel in rb nauwlijks kon bijhouden,een duidelijk teken dat alles weer goed loopt bij Ferrari.
Posts: 88
wat ik veel interessanter vind, is de achterstand van McLaren, ze hebben niets fout gedaan, en toch hebben ze een achterstand van bijna 27 en 29,5 seconden, ik heb het niet uitgerekent, maar ik denk dat dit ongeveer 0,4 seconden per ronde zal zijn. En dat is veel.
Wat mij ook opviel, is dat Webber zo te zien minder problemen heeft met ingehaald te worden door een McLaren dan door zijn eigen teammaat.
Posts: 1.650
Blij dat er nog mensen zijn die het daar over hebben. Ze zijn super snel geworden en Red Bull is niet super dominant meer. Dat is een zege voor de F1 zoals Martin Brundle zei op de BBC.
Eigenlijk toch raar dat geen enkele coureur het teamorder-gedoe echt bekritiseerd. Hoe zou dat toch komen ? Teamorders zijn er altijd geweest en dat zal altijd zo blijven. David heeft gelijk dat er over die absurde regel moet nagedacht worden want teamorders kun je niet uitsluiten... en zij die hier nu moord en brand schreeuwen zijn gewoonweg hypocriet, naïef, vooringenomen of heel erg dom. By the way : Ferrari misschien wel het domste want dat kon toch anders opgelost worden ?
Posts: 711
Werner ben het weer met je eens!
Posts: 11.414
De coureurs hebben de race niet gezien. Die zullen dus ook niet zo snel een mening hebben over de team orders. Ook al zeiden Schumacher, Vettel en Button er wel wat over.
McLaren was inderdaad wel heel erg langzaam. Dat zal deels komen doordat Hamilton haast niet had kunnen oefenen in VT1 en 2. Bovendien zaten ze bij McLaren al snel op uitrijden. Als je niet kan vechten met de auto\'s voor je dan heeft het wellicht ook niet zoveel zin om nog teveel te vragen van de motor en versnellingsbak.
Red Bull had niet echt een update mee, toch? Dus waarom die dan zo\'n gat naar McLaren geslagen zouden hebben sinds Silverstone is me niet duidelijk. Of het moet aan de karakteristieken van het circuit liggen.
Ferrari is duidelijk wel een stuk sneller geworden. Inmiddels ineens flink sneller zelfs dan Red Bull.
Webber vloog volgens mij samen met Button van de baan af. Vandaar dat Hamilton er zo makkelijk voorbij kwam.
Posts: 88
@Werner
100% mee eens.
Al had ik vooral de indruk dat Rob Smedley er moeite mee had, ik heb die zin \"xxx is faster than you\" al verschillende keren gehoord dit jaar, alleen lag het er nooit zo vingerdik op.
Posts: 59
Die 1e en 2e plek voor ferrari is verdient maar of dat alonso 1e en massa 2e verdient gaan we nooit weten. Alonso zou massa mss nog passeert kunnen hebben zonder order wie weet ;) GOOD JOB FERRARIE ;D
Posts: 7.177
Maar dat is het hem juist. Dat had hij dan echt moeten doen. En niet vragen.
Posts: 2.181
Alonso is niet in staat om zijn teamgenoot met gelijk materiaal te verslaan...
Posts: 8.004
Wat een schande. Ik gunde het Ferrari nog, ze reden vooraan en zijn ze daar tevreden mee...nee! Kunnen ze eindelijk een zeer goed resultaat behalen moet het weer meer zijn.
Een laffe actie en daarna die persconferentie was een fiasco! Alonso ontweek de toch zeer directe gestelde vragen.
En toen Massa er specifiek naar gevraagd werd, of het pech of een inhaal actie was, moest hij nadenken en lachte vervolgens cynisch en kwam met het antwoord dat het een goede inhaal actie was....bah!
Posts: 58
Ferrari gaat niet in beroep tegen de boete van 100.0000 euro.
Nee dat zal, als je winkeldiefstal pleegt zeg je ook niet aan de kassa , kijk eens in mijn tas
Posts: 2.181
wat is er 100.000 euros voor ferrari...
Posts: 59
zever wat moest alonso doen ook remmen? dit is nie alonso zijn keuze maar wel die van ferrari!
Posts: 5.746
Ondanks de stalorders: Sterke race van Ferrari, ze lijken het lek boven te hebben. Beetje tegenvallend McLaren, ze konden niet meedoen om de overwinning. Mercedes GP is er duidelijk ook nog niet, Kubica bleef ze (zonder updates) voor. Renault: tsja op een ronde gezet, dus ook nog niet in staat met de top (Red Bull, Ferrari, McLaren) mee te doen. Wel even mooi gevecht tussen MSC en KUB...
Posts: 31
Was het niet Alonso die bij de GP van Valencia riep dat de race gemanipuleerd was????
Well Gisteren hebben we echt gezien hoe je een race manipuleert!?!
Ik begin me steeds af te vragen of hij echt niets wist van Crashgate in Singapore........
Posts: 125
Wat lopen jullie Mclaren bitches nou te zeuren...
Hamilton, Button Turke 2010..Button save fuel..hij mocht hem niet meer aanvallen..Hockenheim 2008 Heikki laat Hamilton door....
ik kan nog wel even doorgaan hoor...
Massa heeft het alleen te opzichtig gedaan net zoals Smedley, 2 sukkeljes die vergeten waren dat Kimi in 2008 ook een paar keer opzij is gegaan voor Massa...Dus wat lopen jullie nou te zeiken...
Kunnen jullie er niet tegen dat ALWEER een spanjaard wint....
Viva Espana que se jodan los putos Holandeses de mierda...Viva Espana VIVA.... y si alguien tienen algo que me lo diga...Te parto la cara en una hostia ....
Posts: 414
Wat een triest verhaal!! Net alsof alleen McLaren fans deze actie belachelijk vinden. Jij voorbeelden lijken hier niet eens op, als je al een voorbeeld wil pakken, noem dan oostenrijk 2002. En dat spaanse stukje slaat natuurlijk helemaal op je zelf, dikke h*m*!!!
Posts: 414
Maar wees jij maar trots op deze \'overwinning\' van Alonso!!
Posts: 414
Wees dan een vent en zet als je dan zonodig anderen wilt beledigen het in het nederlands!!
Posts: 1.745
Dude, wat verwacht je dat we allemaal met een woordenboek die zin van jou gaan vertalen?
Contador en Alonso, wees er maar trots op.
Posts: 5.746
Tsja allebei met hulp. De een met doping, de ander met hulp van de teamleiding
Posts: 11.414
Over mallotige spanjaarden gesproken, de persconferentie na de race was ook zeer vermakelijk. Bergen harde vragen aan Alonso (en Massa) en dan zit er een Spanjaard tussen die ook een vraag stelt. Of Fernando misschien dacht dat mensen zo onaardig doen omdat ze zich zorgen maken over hun snelheid. Lol. Ja dat is het.
Zaten trouwens wel een paar pareltjes tussen:
\"Fernando, je zei na Valencia dat de race was gemanipuleerd in het voordeel van Lewis. Die woorden klinken wel wat hol nu. Hoe schat je deze overwinning in, komt die op vergelijkbare hoogte als Singapore 2008?\"
www.formula1.com/n(...)s/2010/7/11072.html
Posts: 2.181
:S wat een trots....