user icon

Verstappen maakt zich niet druk om kwalificaties

  • Gepubliceerd op 08 jul 2016 11:04
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen is niet al te bezorgd dat hij er na vijf races bij Red Bull Racing nog niet in geslaagd is om zich voor teamgenoot Daniel Ricciardo te kwalificeren. De Australiër is dit seizoen sowieso nog niet door zijn stalgenoot verslagen in de kwalificaties. In de eerste vier weekenden van 2016 was hij Daniil Kvyat de baas en sinds Spanje verschalkte hij ook Verstappen telkens.

Maar alleen in de kwalificaties. In de races is het een ander verhaal en daarom maakt Verstappen zich niet zo druk om zijn kwalificatievorm. "Het vergt een beetje aanpassing, maar ik leer veel van het feit dat Daniel het tot nu toe steeds beter voor elkaar heeft in de kwalificaties. En dat is mijn benadering van dit seizoen, zoveel mogelijk leren op weg naar volgend jaar."

"Ik ben het gat aan het verkleinen en de voorbije twee Grands Prix heb ik in de kwalificaties niet kunnen laten zien waartoe ik in staat ben, dus ik maak me geen zorgen. En je kunt geweldige rondes rijden in de kwalificatie, maar uiteindelijk worden de punten verdeeld in de races. Dat aspect gaat heel erg goed, dus ik mag niet klagen. Ik ben op dit moment tevreden."

"Die kwalificatiesnelheid komt nog wel. Vergeet niet dat ik het op moet nemen tegen iemand die zeer snel is. Dus het is een iets ander verhaal voor mij dan het was bij Scuderia Toro Rosso en het is zaak om mezelf naar een hoger niveau te tillen, want Daniel is heel rap."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Q3FI

    Posts: 507

    Hahaha, leuke diskwalificatie van Carlos geeft Max hier tussen de regels door.

    Verder heeft Max helemaal gelijk: Keep calm and drive fast on sunday ;-)

    • + 12
    • 8 jul 2016 - 11:13
    • Cloffie

      Posts: 411

      Haha, die gedachte over diskwalificatie van Sainz las ik ook direct tussen de regels door. Zal dit weekend nog wel een reactie van Sainz op volgen. :D

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 13:10
  • Max verkapt over Sainz.... Wacht met spanning op reactie Carlos...

    "Die kwalificatiesnelheid komt nog wel. Vergeet niet dat ik het op moet nemen tegen iemand die zeer snel is. Dus het is een iets ander verhaal voor mij dan het was bij Scuderia Toro Rosso en het is zaak om mezelf naar een hoger niveau te tillen, want Daniel is heel rap."

    • + 2
    • 8 jul 2016 - 11:13
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      ''Sainz lyrisch over kwalificatiesnelheid Sainz''

      • + 3
      • 8 jul 2016 - 11:43
  • Dale U

    Posts: 1.030

    Mag je dat verwachten na 5 keer, ik denk het niet.

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 11:14
  • Kleine sneer naar Sainz..haha

    • + 2
    • 8 jul 2016 - 11:18
  • Ha ha, sterke reactie, eindelijk iets authentiek en geen voorgekauwd verhaaltje, zoals helaas teveel bij top-sporters.

    • + 1
    • 8 jul 2016 - 11:21
  • Hahaha duidelijke woordjes richting Sainz haha.

    In other news : Volgens de facebook pagina van Robin Frijns gaat hij op 21 juli in Ohio een Andretti Indycar testen.

    • + 1
    • 8 jul 2016 - 11:31
  • d07

    Posts: 923

    "Die kwalificatiesnelheid komt nog wel. Vergeet niet dat ik het op moet nemen tegen iemand die zeer snel is. Dus het is een iets ander verhaal voor mij dan het was bij Scuderia Toro Rosso en het is zaak om mezelf naar een hoger niveau te tillen, want Daniel is heel rap."

    Heeft ie dat letterlijk zo gezegd!? Lijkt me niet toch.... anders zou het wel een beetje denigrerend zijn, niet echt zoals Max is.

    • + 1
    • 8 jul 2016 - 11:54
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Mee eens.

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 11:57
    • Max zou dat volgens mij nooit zo gezegd hebben. Hij zou nooit zo over Sainz praten. Bovendien gaan Max en Carlos de laatste tijd buiten de baan redelijk veel met elkaar om en schijnen het weer goed met elkaar te kunnen vinden.

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 12:11
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @D07 en @Pietje Bell

      Ik snap jullie reactie niet...

      Het enige wat Max hier zegt is dat ie zich zelf naar een hoger niveau moet tillen en daar is niets vreemds aan. Immers STR is het opleidingsteam en nu hij bij RBR rijdt worden er hogere eisen aan hem gesteld. Verder is RIC een grotere uitdaging omdat de snelheid e.d. hoger ligt.

      Maar goed, ik zie jullie reacties maar even in het licht van "als Nederlander mag je nooit je kop boven het maaiveld uitsteken...."

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 12:52
    • Op zich valt deze uitspraak prima te rijmen met zijn woorden na de gp van Australië waarin hij niet onder stoelen of banken schoof over het algemeen niet veel problemen te hebben met Sainz aangezien hij er toch meestal ver genoeg voor ligt.

      • + 0
      • 8 jul 2016 - 13:20
  • Reactie Sainz: mijn groei en ontwikkeling in de races en tijdens de kwalificaties zijn natuurlijk sterk gespiegeld aan Max. Nu hij zo sterkt racet t.o.v Daniel maakt mijn prestaties des te bijzonder en maakt mij een zeker net zo groot talent als Max. Dat hij nu een teamgenoot heeft die veel sneller is als zijn vorige toont ook mede mijn progressie aan en laat zien dat ik net zo goed ben als Max t.o.v die kneus van een voormalige teamgenoot van hem.... O... wacht....

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 12:29
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Daarom oogt Sainz ook zo "goed", omdat Kvyat minder "goed" is. Sainz is net een bejaarde die om een snoepje vraagt. Wordt.... euhh ben moe van hem.

      • + 1
      • 8 jul 2016 - 12:55
  • timiderfirO

    Posts: 3

    Gelukkig maar

    • + 0
    • 8 jul 2016 - 23:01

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar