user icon

Pitstop Felipe Massa duurde slechts 1,89 seconde

  • Gepubliceerd op 23 jun 2016 07:00
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams evenaarde volgens de officiële lezing in Bakoe het record voor snelste pitstop in de Formule 1 ooit. Een stop van Felipe Massa nam 1,92 seconde in beslag. Of toch niet? Williams meldt dat uit de eigen data is gebleken dat Massa slechts 1,89 seconde stil heeft gestaan. Daarmee zou het de snelste pitstop in de Formule 1 ooit zijn.

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • M@X

    Posts: 815

    Net nog even terug zitten kijken, niet normaal hoe snel dit gaat. Vooral als je erop let wanneer hij stilstaat en wegrijdt. Pff www.youtube.com/watch?v=7VCYBtx6h4g

    En toch mis ik het bijtanken :D

    • + 1
    • 23 jun 2016 - 07:26
    • Idd dat bijtanken had toch iets prikkelend

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 08:46
    • Zo'n pitstop met tanken vond ik altijd veel gaver om te zien, bovendien bracht het wat extra spanning zo'n element wat mis kan gaan, laatste leuke pitstop die ik me kan herinneren is Kova die er met de slang vandoor gaat en de Iceman die door een vuubal rijdt :-)

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 08:59
  • King Rat

    Posts: 12

    Als je dan ook nog als 10e over de eindstreep komt, moet Williams zich eens achter de oren krabben. Hoogste topsnelheid, snelste pitstop, allemaal leuk maar er is nog geen overwinning mee gehaald.

    • + 1
    • 23 jun 2016 - 07:27
    • Gummy

      Posts: 257

      Leuk feitje. Tussen Turkije 2011 en Japan 2013 finishte Alonso (Ferrari) elke GP voor teamgenoot Massa als ze beiden finishten. 41-0! #F1

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 07:34
    • King Rat

      Posts: 12

      @Gummy Tsja, niet voor niets geen wereldtitel. Tijd voor Williams om iemand binnen te hengelen die wel gebruik maakt van onwijs snelle pitstops (wat zich uit in podiaplaatsen/overwinningen) naast Bottas.

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 07:39
    • Met alle respect, maar een snelle pitstop heeft echt niks te maken met track position vind ik.. het scheelt uiteindelijk ong. een seconde.. dat is niet het verschil tussen p3 en p10. Alleen als je in een direct gevecht zit merk je het direct door een positie te winnen.

      Daarnaast vind ik het een rare redenatie om van iets goeds, iets slecht te maken, het is toch juist alleen maar goed dat ze ergens de beste in zijn? Dat ze er nog geen overwinning mee behaald hebben maakt niet uit, Mercedes is de afgelopen jaren oppermachtig, Ferrari en Redbull hebben al alle moeite om Mercedes af en toe te verslaan, met een gelijk budget.. Williams heeft ongeveer de helft van dat budget, het is allemaal relatief.

      • + 5
      • 23 jun 2016 - 08:34
    • Jamender19

      Posts: 97

      Zeker de races vergeten waarbij Felipe niet voor Fernando MOCHT finishen. But that is none of my business....

      • + 2
      • 23 jun 2016 - 08:45
    • Bij de catering van Renault schijnen ze de beste Franse keuken te hebben van de gehele F1.
      Maar van die slakken ga je waarschijnlijk niet veel harder rijden :)

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 09:19
    • @Dutch, misschien niet nee, maar van slakken eten geraak je wel aan de race....

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 09:38
  • Pak aan Massa-bashers!! Snelste man op de.... euhh naast de baan!!

    • + 7
    • 23 jun 2016 - 07:27
    • Slobow

      Posts: 240

      :-)

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 08:10
    • snelste pitstop, dat doet ie goed die Felipe!!

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 08:55
    • Ehhhh volgens mij het team....Massa hoefde alleen maar te wachten.

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 09:16
    • Atlaz

      Posts: 748

      @DutchF1 - Minder dan 2 sec. kan ik amper 'wachten' noemen. Dan is hij tijdens de race vaker aan het 'wachten' tot er een bocht komt...

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 10:38
  • Rimmer

    Posts: 8.813

    Gaat races lang goed maar levert vrijwel niks op.
    Straks rijden ze om een goede positie en kost het ze een dikke straf omdat een wiel niet goed vast blijkt te zitten...
    De andere teams waren juist maar iets minder snelle stops gegaan om die halve sec speling te hebben en extra goed te checken of alles goed verloopt.
    Dit gaat ze nog een keer duur komen te staan en zoals ik al zei, net als ze het niet kunnen gebruiken.

    • + 1
    • 23 jun 2016 - 08:33
    • Waarom bij die pitstops checken of alles goed verloopt? Als een wiel niet goed vast blijkt te zitten kom je er op de baan vanzelf achter toch?

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 08:54
    • Atlaz

      Posts: 748

      Ze leveren niet in op kwaliteit van de pitstops maar hebben hun problemen uit het verleden geanalyseerd en sterk verbeterd. Zoals o.a. andere 'wheelnuts' en een extra man op de uitkijk.

      Verhelderend filmpje met Ted Kravitz vimeo.com/170486441

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 10:47
  • Ik vind het bijzonder knap.

    • + 2
    • 23 jun 2016 - 09:26
  • Chiel

    Posts: 93

    echt supersnel, cool zo iets. Maar je wint geen race in de pit, maar je kan hem wel verliezen in de pit
    Maar complimenten aan Williams, zouden ze bij Red Bull nog wat van kunnen leren

    • + 1
    • 23 jun 2016 - 09:34
  • Lekker snel Williams, de afgelopen jaren hadden ze het moeilijk met de pitstops, maar ze hebben eraan gewerkt

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 22:25

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar