user icon

'Sauber na injectie veilig voor China en Rusland'

  • Gepubliceerd op 13 apr 2016 11:54
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Een Zweedse kapitaalinjectie heeft het team van Sauber voorlopig van de ondergang gered. Expressen bericht dat de deelname van de Zwitserse renstal aan de Grands Prix van China en Rusland gewaarborgd is doordat sponsors van Marcus Ericsson een voorschot hebben overgemaakt. Dat is ook aangewend om het salaris van het personeel te betalen.

Daarmee is Sauber nog niet uit de zorgen, maar de nabije toekomst is in elk geval veilig gesteld. Eje Elgh, de manager van Ericsson, kon tegenover Viasat overigens niet bevestigen dat de redding vanuit Zweden afkomstig is. "Ik heb mijn twijfels bij de geloofwaardigheid van deze informatie, die volledig uit de lucht gegrepen lijkt."

"Het project met Marcus heeft geen connectie met Hennes & Mauritz of Tetra Pak. Ik kan geen commentaar geven over de financiële situatie van Sauber omdat ik daar te weinig van weet. Ik weet alleen dat ze hun best doen om de problemen op te lossen. Het feit dat ze nu in China zijn is een bewijs dat ze de crisis kunnen bezweren."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.259

    De vraag is voor hoe lang...

    • + 1
    • 13 apr 2016 - 11:55
    • Nou totdat Massa of Bottas genaaid is door Monisha, waarnaar er een rechtzaak volgt betreffende contract breuk. Uitkomst: transitie vergoeding + schadevergoeding wat natuurlijk niet uit de zak van Monisha komt. Die mag natuurlijk geen centje pijn lijden want dan kan ze haar prada tassen niet kopen.

      • + -5
      • 13 apr 2016 - 12:20
    • Stitch

      Posts: 5.259

      ... uh je bedoelt Nasr en Ericsson neem ik aan? Bottas en Massa rijden namelijk voor Williams.

      • + 5
      • 13 apr 2016 - 12:29
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Massa of Bottas? Die rijden bij Williams...

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 12:31
    • joop

      Posts: 1.091

      denk als monisha massa of bottas kan naaien dat ze het ook niet zal laten....
      ;)

      • + 7
      • 13 apr 2016 - 12:36
    • @Joop,
      jij begrijpt m, dat Massa en Bottas toevallig voor een ander team rijden wil nog niet zeggen dat ze veilig zijn voor die heks...

      • + 8
      • 13 apr 2016 - 12:44
    • joop

      Posts: 1.091

      LOL

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 13:01
    • @ jean alesi
      hoe weet je dat ze een heks is
      heeft ze haar bezem bij jou thuis laten staan;)

      • + 3
      • 13 apr 2016 - 13:29
    • joop

      Posts: 1.091

      ze was er de laatste race niet bij omdat ze tegen de kerktoren was gevlogen...

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 13:33
    • AUDI_F1

      Posts: 1.751

      @Jean Alesi: Zoals de header beschrijft zijn China en Rusland wel veilig voor die, zoals je het noemt, heks.

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 13:36
    • Tja eigenlijk is het een belediging voor Claire dat ik Sauber en Williams door elkaar haal. Neemt niet weg dat monisha bij voorkeur een aantal lichtjaar afstand neemt van Sauber en Formula 1 in zn geheel.

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 14:58
    • @ Nowheelsnoglory: Geen belediging voor Claire, die staat daar ver boven. Eerder een pijnlijke uiting va je intelligentie...

      • + -1
      • 14 apr 2016 - 04:16
  • ik zeg laat bernie zeggen doei en betaal je personeel en klaar .

    • + 1
    • 13 apr 2016 - 11:56
    • tis te zot voor woorden monischa nam er 5 aan voor jaar 2015 waar onder vd garde toen rechtszaken met 3 dat koste ze meer dan 50 mil en nu in de problemen en het normale personeel niet meer kunnen betalen

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 12:00
    • joop

      Posts: 1.091

      hebben ze ook gek personeel bij sauber?

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 12:37
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @JOSSPANJER: Die problemen hebben ze al jaren. Nog voordat Kaltenborn daar kwam. Ze is zelfs de reden geweest dat Sauber haar (en destijds ook zijn zoon) daar heeft neergezet.

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 13:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Joop: In elk geval 1 medewerker maar die valt niet onder het 'normale' personeel natuurlijk ;-)

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 13:29
  • En na die russische gp is er een spaanse gp, maar de vraag is met of zonder Sauber.

    • + 1
    • 13 apr 2016 - 11:58
  • Mag ik even aangeven dat dit seizoen nog lang duurt, wellicht te lang voor Sauber.

    • + 1
    • 13 apr 2016 - 12:17
  • Lekker als je zo'n manager hebt die gewoon zn ongezouten mening geeft in de media. (uit de lucht gegrepen info, niet geloofwaardig etc..)
    Tactisch niet zo slim als het wellicht juist de geldschieters van je klant zijn die te hulp schieten. Volgens mij kan je in dat soort gevallen beter, geen commentaar, als antwoord hebben.
    Wel eerlijk :)

    • + 1
    • 13 apr 2016 - 12:18
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Hij mag zijn mening natuurlijk geven. Verder betekent dat het uit Zweden komt niet per definitie dat het de sponsoren van Ericsson betreft. Maar we weten dus überhaupt niet of het uit Zweden komt... Als de verhalen over de situatie kloppen, dan moet er wel een injectie zijn geweest. Meer dan dat weten we niet.

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 13:29
    • Uiteraard :) Ja iemand heeft iets gestort, zoveel is duidelijk. Misschien hebben ze een rijder gevonden zonder internet, tv en een krant :)

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 14:29
  • Totalia

    Posts: 906

    Over Monisha kaltenspek hoorde ik ergens dat ze een geheime relatie heeft met old Bernie, de twee snoepers, vooralsnog levert het haar wat op...

    • + 3
    • 13 apr 2016 - 12:54
    • joop

      Posts: 1.091

      hahaha, monisha kennende zal ze nog wel een paar relaties hebben...

      • + 4
      • 13 apr 2016 - 13:08
    • Haha Joop

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 13:35
    • Een relatie van kat en hond dan toch, na Saubers klacht bij de EU wegens kartelvorming in de f1, als dank voor Bernies hulp in Sauber-gate. Kattekop, die Monisha!

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 14:21
    • 'Monisha na injectie veilig voor China en Rusland';-)

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 14:43
    • joop

      Posts: 1.091

      HAHAHA BRRACING........ stel je voor dat het andersom was.......... Rusland en China veilig na........... ;)

      • + 1
      • 13 apr 2016 - 14:44
    • Stitch

      Posts: 5.259

      @BR: wat zat er in dei spuit dan? :-)

      • + 0
      • 13 apr 2016 - 15:18
    • Bernie doet alleen modellen...

      • + 0
      • 14 apr 2016 - 04:20
  • Wordt tijd voor een uitzending van John Williams en AnneMarie van Gaal vanuit Hinwill. hahaha.

    • + 0
    • 13 apr 2016 - 14:30
  • China en Rusland en daarna niet meer? Die injectie, was dat soms Meldonium?

    • + 0
    • 13 apr 2016 - 16:26
  • beerkuh

    Posts: 2.190

    bij Kaltenborn oftwel koud geboren en injectie moet ik alleen denken aan liposuctie en fillers voor deze erg koude en kille diva!

    • + 0
    • 14 apr 2016 - 08:49

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar