Sam Michael tevreden over nieuwe updates aan Williams-bolide
- Gepubliceerd op 15 jun 2010 14:09
-
8
- Door: Robin Smeets
Barrichello en Hülkenberg kwalificeerden zich solide als elfde en twaalfde, maar eindigden de race op de dertiende en veertiende plaats, nadat Hülkenberg tijdens de race een nieuwe voorvleugel moest halen én een drive trough-penalty kreeg.
"We zagen in Canada dat de auto zeker vooruit is gegaan, zoals je aan de tijden in de kwalificatie en de race kan zien van onze rijders", vertelde Michael. "Alle nieuwe updates die we hadden meegenomen zaten ook op de auto, inclusief de nieuwe voorvleugel en diffuser, en ze werkten allemaal zoals verwacht. De nieuwe vleugel gaf de auto meer downforce en zullen we ook in Valencia inzetten."
Tegelijkertijd was Michael positief over de ontwikkelingen van Hülkenberg bij Williams. "Nico begint het steeds beter te doen en het gat tussen onze beide coureurs is een stuk kleiner geworden. We hebben nu een geweldige combinatie tussen ervaring en een nieuwe kijk op de auto, en dat zal ons zeker helpen", aldus Michael.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.579 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.370 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 86
ik vind het echt een waardeloos team worden dit jaar zijn ze nog slechter dan vorig jaar..
de motor is ook niet goed genoeg.
Posts: 1.265
Williams is zeker geen waardeloos team. Maar ik vind het wel jammer dat een team van dit kaliber is afgezakt tot dit niveau.
Als een fabrikant overweegt om in te stappen in de Formule 1 zouden ze er goed aan doen om te overwegen dit team te kopen inplaats van een team vanuit de grond af op te bouwen (Volkswagen bijvoorbeeld.)
Gedurende hun Honda en Renault periode waren ze het beste team (Mclaren zag dat en zorgde ervoor dat Honda exclusief aan hun verbonden werd). Met de steun van BMW waren ze duidelijk beter dan de eigen poging van BMW om voet aan de grond te krijgen, maar BMW dacht dat ze het beter konden doen.
Ik hoop dat ze er ooit boven komen. Misschien niet helemaal correct maar sinds Sam Michael de technische directeur is hebben ze nog geen enkele goede wagen afgeleverd.
Posts: 5.792
vind ik ook en de nieuwe voorvleugel die hadden ze 2 races terug ook al.alleen ging hij toen kapot.Ook in de plaatsen zijn ze niks op geschoten.
Posts: 9.253
De Williams-Honda periode heb ik gemist, toen had ik het te druk met het volschijten van luiers. Weet wel hoe McLaren dat gedaan heeft, de F1 heet niet voor niets de piranha-club :P
Vond de Williams-BMW combo persoonlijk hartstikke mooi, zeker met Juan Pablo achter het stuur konden ze het de Ferrari\'s en McLarens erg lastig maken. Vraag me ook een beetje af waarom BMW niet gewoon motoren konden blijven leveren toen ze Sauber opgekocht hadden. Bang voor concurrentie misschien.
Denk eerlijk gezegd niet dat Williams het zo\'n fijne zakenpartner is. Nogal stijfkoppig, tenminste, als de manier hoe ze met coureurs omgaan een beetje representatief is voor hun werkwijze.
Sam Michael de schuld geven? Interessante gedachtegang, maar Head is toch nog steeds betrokken?
Posts: 696
Tsja, nu de resultaten dan nog. Anders zie ik helaas de toekomst niet zo rooskleurig meer in bij Williams. Team zit al een paar jaar in een geweldig neergaande spiraal, waarbij ze ook niet de indruk maken te weten hoe er uit te komen. De motor is waarschijnlijk (nog) niet de beste uit de klas, de coureurs zijn waarschijnlijk ook geen absolute toppers, maar het grote probleem ligt bij het chassis zelf denk ik, en ook bij de doorontwikkeling (die ik nu amper zie, en vorig jar ook niet gezien heb). Verder denk ik ook dat hun racestrategie niet echt best is. Vorig jaar maar ook dit jaar (bijvoorbeeld afgelopen weekend) zie je vaak een redelijke kwalificatie, maar in de race zakken ze dan steeds terug.
Posts: 5.792
Er moet eens flink de bezem door dat team williams misschien dat de nieuwe bezems schoon vegen zoals er gezegd word.Nieuwe mensen zorgen voor een andere kijk ik denk dat deze die er nu zitten vastgeroest zijn.
Posts: 9.253
Misschien een beetje een open deur intrappen maar ligt het niet gewoon aan de motor? Vooralsnog is Williams de enige Cosworth die af en toe in de punten rijdt. Vergelijk dat met een Toro Rosso (Ferrari) of een Force India (Mercedes) en ze doen het nog aardig denk ik zo.
Correct me if I\'m wrong, vorig jaar hadden ze immers een Toyota-motor en konden ze ook geen vuist maken terwijl het fabrieksteam een 1-2 gridpositie wist te veroveren.
Posts: 5.792
dat klopt wel maar ze moeten eens een keer bij de zelfde motor blijven en dan het gehele pakket nemen.Williams moet zo iedere keer opnieuw beginnen met de motoren versnellingbak enz.Er is continuïteit