Rubens Barrichello: "De auto is hier competitiever"

Rubens Barrichello is er zeker van dat Williams beter zal presteren dit weekend in Canada dan de afgelopen Grand Prix in Turkije. Volgens de Braziliaan heeft het team enkele updates op de auto gezet en die lijken vooralsnog te werken.

"We hebben behoorlijk veel nieuwe onderdelen op de auto gezet voor dit circuit en de auto is hierdoor zeker beter geworden", vertelde Barrichello. "Ik hoop dat we met deze stap voorwaarts goede resultaten kunnen behalen dit weekend. Dit is ook een belangrijke race voor het team, want tijdens de enige race in Noord-Amerika zitten er veel sponsoren en gasten op de tribune."

Teamgenoot Nico Hülkenberg was iets langzamer dan Barrichello en reed de dertiende tijd. "Het circuit hier is zo smal vergeleken met plaatsen als Istanbul. Het is ook veel leuker om dicht langs de muren te racen in plaats van dat ze 200 meter verderop staan", aldus de Duitser. "We hebben ons programma gisteren kunnen afwerken maar het ging nog niet zo goed als we willen."

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Zo\'n gevoel heb ik ook, dat de Williams beter in Canada is. We zullen het straks zien, ik hoop in elk geval dat Rubens in Q3 komt.

    • + 0
    • 12 jun 2010 - 12:21
    • felix50

      Posts: 5.792

      sorry voor je maar ik heb dat gevoel helemal niet.het enigste wat anders is is dat ze nu voor sauber staan en dat kan nog makkelijk veranderen in de Q.ook als ik naar de nieuwe teams kijk en ti zijn ze echt ver naar achteren gezakt.Lotus komt met grote stappen naar williams toe en ik zie de wagen van williams echt geen grotere stappen maken dan de kleine ze die nu doen.Ik zelf vind het een schande dat een team als williams de laatste jaren zulke slechte keuzes maakt ivm motoren en andere zaken

      • + 0
      • 12 jun 2010 - 13:28
  • felix50

    Posts: 5.792

    Williams is geen team dat een motoren bouwer in het zadel moet brengen en of dat ze een motor samen ontwikkelen.Dat duurt veel te lang daarom hoort een team zoals williams mee te doen in de top met top motoren en niet met net beginnende of herintredende motorenontwikkelaars.Ik heb het over de f1 niet over andere klasses

    • + 0
    • 12 jun 2010 - 13:32
  • Off-topic: Volgens Bridgestone is de drop-off van de banden op het circuit zo groot dat een 1-stopstrategie onmogelijk is. Wordt een leuke quali en mooie race morgen!

    • + 0
    • 12 jun 2010 - 14:26
    • Dacht ik ook al. In de vrije training zag je dat de zachte band het niet lang vol houdt. Maar was dat in 2007 niet ook al? Toen scoorde sato een 6e plaats. Hij haalde alonso in die op de zachte band reed. Denk dat iedereen 2x op de harde band rijdt en de laatste 3 ronden op de zachte. Of ze starten op de zachte band en hopen op een safety car zodat ze daar ook vanaf zijn.

      • + 0
      • 12 jun 2010 - 15:34
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik hoop het voor Williams.... tot nu toe hebben ze een slecht seizoen.

    @Ulysses: Dat zou het wel interessanter maken. Wanneer gaat wie stoppen en misschien maakt het ook nog wel wat verschil op welke banden ze starten. Zou leuk zijn dat de verschillende topteams op verschillende banden starten.

    • + 0
    • 12 jun 2010 - 14:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Audi
  • Punten 390
  • Podiums 1
  • Grand Prix 184
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (38)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar