user icon

Haas: "Meer geschikte circuits voor GP in de VS"

  • Gepubliceerd op 15 dec 2015 11:27
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Mocht het Circuit of the Americas er niet in slagen om de organisatie van de Grand Prix van de Verenigde Staten te behouden, dan zwemmen er meer spreekwoordelijke vissen in de zee. Amerika is groot genoeg en telt meer locaties die als Formule 1-gastheer kunnen fungeren.

Dat stelt Gene Haas, eigenaar van nieuwkomer Haas F1 Team. "Austin is op dit moment perfect voor de Formule 1, maar er zijn meer geschikte circuits voor een Grand Prix. Als Circuit of the Americas de zaakjes niet voor elkaar krijgt, dan zal een alternatief zich wel aandienen."

"Wij willen een race in de Verenigde Staten. Bernie Ecclestone heeft ook wel door hoe belangrijk de Amerikaanse markt voor de Formule 1 is." De toekomst van het evenement op het Circuit of the Americas is ongewis omdat de staat Texas de subsidie voor de Grand Prix heeft verlaagd.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Kom op Amerikaantjes, die 6mio die ze nu tekort komen kunnen ze toch snel overbruggen met wat snuggere koppen hierachter (snuggere mensen zijn in de States wel zeldzaam, weet waarover ik spreek)

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 11:42
  • Zou toch leuk zijn om de Formule 1 een keer op Daytona Speedway of zoals in het verleden op Indianapolis Speedway. Lekker 200/300 rondjes rijden op een ovaal.

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 11:43
    • yep, Pirelli super-softs erop en gaan....

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 12:37
    • buran

      Posts: 250

      Een oval zoals Charlotte, Pocono of Texas op de kalender zou ik ook toejuichen. Vroeger stonden er immers ook ovals op de F1 kalender dus waarom nu niet meer. Mochten ze van COTA vertrekken zou ik graag Road America er voor terug zien.

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 13:31
    • Een oval op de kalender zou zeker gaaf zijn, een mooie afwisseling ook, en op termijn goed zijn voor de populariteit van f1 in de VS.
      Wat ik me wel afvraag, hoe/is zoiets technisch te realiseren mbt tot de f1 wagens zelf?

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 13:40
    • Pirelli moet dan wel super stevige buitenbanden (begijp niet buitenband van de jaren 60) voorzien daar toch heel wat frixie komt...

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 15:07
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ja, Watkins Glen, Lond Beach, Laguna Seca en Detroit.

    • + 1
    • 15 dec 2015 - 14:10
    • AUDI_F1

      Posts: 1.717

      Een race op de zoutvlakte. Gewoon wat lijnen trekken, begin - eind aan elkaar knopen, tribunes ernaast, klaar.

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 22:09
    • Cloffie

      Posts: 411

      @Interlagos: Mooie beelden, alledrie! Maar die eerste, geweldig! Thx fos sharing. :D

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 01:49
  • Meike

    Posts: 24

    Het wat oudere Watkins Glen, midden jaren 90 had een erg mooie lay-out, goede afwisseling van bochten + rechte stukken en een dubbele chicane. Erg leuk circuit. Ook Road america lijkt me wel een kanshebber als alternatief als COTA niet door zou gaan. Ten minste circuits die zijn aangelegd volgens de natuurlijke lijnen van hun omgeving. Watkins Glen lijkt qua entourage en karakter wat op Spa Frqancorchamps, terwijl ik bij Road america een beetje moet denken aan een kruising tussen Imola en Hongarije. Allemaal erg leuke circuits.. Maar Austin mag er ook zeer zeker wezen !!

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 21:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel