user icon

'Toro Rosso kan begin 2016 voor Red Bull rijden'

  • Gepubliceerd op 08 dec 2015 16:29
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Het valt niet uit te sluiten dat Scuderia Toro Rosso begin volgend seizoen beter voor de dag komt dan Red Bull Racing. Dat gaf Red Bull Racing-teambaas Christian Horner toe in gesprek met Auto Motor und Sport. Toro Rosso stapt over op een 2015-specificatie motor van Ferrari.

Red Bull Racing gaat verder met tot TAG Heuer omgedoopte Renault-krachtbronnen. Op de vraag of Toro Rosso-Ferrari in 2016 het betere van de twee Red Bull-teams zal zijn, antwoordde Horner: "Het is mogelijk dat zij bij aanvang van het seizoen voor ons rijden. Ik geloof echter dat Renault met de nieuwe structuur meer potentieel herbergt."

Renault trekt alle registers open om vorderingen te boeken. De Franse autofabrikant betrekt Ilmor nadrukkelijk bij de ontwikkeling van de aandrijflijn. "Het doet ons deugd dat Renault zich voor de lange termijn verbonden heeft aan de Formule 1. De technologische samenwerking met Ilmor geeft ons vertrouwen voor de toekomst", aldus Horner.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Off topic:

    Komende zaterdag om 14.00 F1 Review op BBC One

    • + 18
    • 8 dec 2015 - 16:47
    • Kijk, daar hebben we wat aan!!! thanx

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 16:54
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Mooie ti[. Thx. :-D

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 18:17
    • hoogie35

      Posts: 675

      thx

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 19:11
    • Goeie tip! Is dit - by the way - 14:00 uur Nederlandse tijd of Engelse tijd?

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 19:14
    • Nederlandse tijd

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 19:40
    • Thanks mate! +1

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 21:52
    • Kevin

      Posts: 4.811

      Gelukkig!!! Dan kan ik dit geweldig spannende seizoen nog een keer herbeleven -.-"

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 22:14
  • Maximo

    Posts: 6.554

    Ben benieuwd, heb het idee dat Renault met Ilmor deze winter al een stap zal maken en gezien dat RB toch echt wel een behoorlijke voorsprong had genomen qua chassis op RB, ben ik er nog niet zo zeker van dat RB achter TR zal zitten in Melbourne

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 16:51
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Testen, analyseren, aanpassen motor, weer testen, modificeren auto, weer testen, aanpassen, etc.

      Ze zullen denk ik wel een slagje maken, maar ik ben het met Chris eens dat de echte verbeteringen pas in de loop van het seizoen te verwachten zijn. Goed om te lezen dat er nu tenminste ook door Renault echte investeringen in de ontwikkeling doet. Was ook wel nodig!

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 17:01
  • 'Toro Rosso kan begin 2016 voor Red Bull rijden'

    Dan zullen ze toch wel een heel goed coureurtje in die wagen moeten zetten,want je rijdt niet zomaar even voor die RB's....
    Oh wacht.... :{

    • + 1
    • 8 dec 2015 - 16:58
    • nu ben je echt onzin aan het verkondigen duits sterretje
      ze hebben carlos sainz toch al.
      maar als ik hun was zou ik nog wel een andere coureur aantrekken voor de 2e auto

      • + 4
      • 8 dec 2015 - 18:03
  • Ik zou wel eens willen zien wat alle Red Bull coureurs in gelijkwaardig materiaal kunnen en wie van de 4 ni het beste is. Max, Sainz, Kyvatt of Daniel.

    • + 1
    • 8 dec 2015 - 17:03
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Die was er alleen de auto kapte ermee.

      Maar alle gekheid op een stokje kan ik wel met je meegaan.. Ik had heel veel respect voor Riciardo (vooral) begin seizoen, maar Kvyat heeft zich goed herpakt. Ook Max is nog niet klaar met Carlos, die vooral veel pech heeft gehad aan het einde.
      Gelukkig is de omgang goed en rijders aan elkaar gewaagd. Een zegen, zo denk ik, voor de rijders in hun nog jonge F1 bestaan (al is Riciardo een stuk verder).

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 18:31
  • lucasdegen

    Posts: 12

    De kans is groot dat Torro Rosso het in het eerste deel beter zal doen dan RB, dat kan nog leuk worden. De vraag is natuurlijk hoe de relatie Renault - Red Bull zal verlopen komend jaar.

    • + 1
    • 8 dec 2015 - 17:28
    • Cloffie

      Posts: 411

      Ik denk dat die relatie wel verbeterd. RBR heeft in ieder geval water bij de wijn gegaan en gedurende de laatste maanden heeft Renault mbt de betrouwbaarheid echt wel grote stappen genomen. Maar dan was natuurlijk ook een must!

      Overall had RBR niet zoveel met de vuile was naar buiten moeten treden. Beetje druk naar de motorleverancier zetten via de media, ala. Maar 'het had ook anders gekund!" Dar Renault daar op een gegeven moment klaar mee was kon ik op een gegeven moment daarom ook wel begrijpen. Het was ook een klote-PowerUnit die de teams moesten ontwikkelen: Veel te veel randzaken aan zo'n hybride ding!

      Beide partijen kunnen nu iig weer door een deur en ik ga ervan uit dat de relatie verder verbeterd. 2015 snel vergeten, zand erover en samen weer verder op ziek naar successen uit het verleden!

      • + 1
      • 8 dec 2015 - 23:11
  • Bedankt Trademark voor je inlichting. daar heeft een F1 liefhebber wat aan.. ALLEMAAL KIJKEN WEL??!!!!!!!!!

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 19:28
  • LimboF1

    Posts: 4.666

    Ik duim alvast dat TR het hele jaar voor RBR gaat eindigen

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 20:14
  • dat deden ze dit jaar ook al, met een sterkere motor zouden ze het langer moeten kunnen volhouden.

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 20:29
  • Bedankt Trademark,goed bezig.
    Groetjes,

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 23:46
  • Als ze half zoveel moeite krijgen als Honda/McLaren zie ik niet in waarom ze niet het hele seizoen achter Carlos en Max rijden.

    • + 0
    • 9 dec 2015 - 06:43
  • Ik denk echt dat Renault gaat verbazen....en ik weet niet of we zo content moeten zijn met een 2015 Ferrari aandrijflijn...

    • + 0
    • 9 dec 2015 - 13:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar