user icon

Giedo van der Garde uitgenodigd voor DTM-test

  • Gepubliceerd op 13 nov 2015 10:05
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Giedo van der Garde mag op auditie bij Mercedes voor een stoeltje in de toerwagenklasse DTM. Autosport meldt dat de Nederlander is uitgenodigd voor de rookie-test op het circuit van Jerez in de eerste week van december. Mercedes zal daar bekijken of hij in aanmerking komt voor een contract.

Van der Garde neemt het bij die test op tegen onder meer Jake Dennis en Jazeman Jaafar. Meer namen zullen in de loop van deze maand bekend worden. Mercedes wacht sowieso met de invulling van de line-up voor 2016 totdat duidelijk is wat DTM-kampioen Pascal Wehrlein gaat doen.

Voor Van der Garde is dit een uitgelezen kans om zijn loopbaan weer vlot te trekken. De Nederlander kwam begin dit jaar in het nieuws door een rechtszaak tegen Sauber, dat een getekend contract voor dit jaar niet respecteerde. Veel geracet heeft hij echter niet. Hij testte eerder wel een Bentley GT3.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Mooi nieuws. Go, go, go, Giedo!

    • + 3
    • 13 nov 2015 - 10:06
    • AUDI_F1

      Posts: 1.766

      INderdaad Go, Go, Go... Hoop dat het de eerste stap is in een zeer competitieve race klasse.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:13
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Ben benieuwd welke namen er nog bij komen. Ik acht Giedo prima in staat om deze 2 jongens voor te blijven. Alhoewel, Dennis dit jaar een prima seizoen draait. Veel succes Giedo!

    • + 3
    • 13 nov 2015 - 10:21
  • Gun het Giedo wel, zou mooi voor hem zijn.

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 10:25
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik hoop het voor hem. Feit blijft wel dat de meeste ex-F1 rijders het nooit zo geweldig hebben gedaan in de DTM.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 10:43
    • Inderdaad. Petrov zit weer thuis bij zijn moeder denk ik. ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 11:18
    • Yochem

      Posts: 77

      Na een harde leerschool en wat duwen en trekken met Montara heeft Glock het nu wel onder de knie...

      DTM rijden is gewoon heel anders dan Formule 1. DTM is meer vechten, maar toch je auto zo veel mogelijk in tact te houden.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 11:41
    • Edgar

      Posts: 1.486

      Oh ja, Petrov, wat is daar nog van over?

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 11:42
    • Häkkinen deed het nog redelijk, Alesi en "Kleinschumi" (Ralf) matig en Coulthard gewoon schandalig slecht.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:17
    • hoogie35

      Posts: 693

      emm, Albers deed het niet verkeerd daar hoor, beter dan die hieronder vermeld worden. 2e wordt je niet zomaar in zo'n kampioenschap.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 22:51
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Leuk voor hem, hoewel ik in zijn plaats liever Porsche Le Mans ging doen...

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 11:03
    • fduct

      Posts: 414

      lastige keus, WEC is natuurlijk groot en door de 24h veel bekendheid, alleen ik denk dat je eerder een grote succesvolle naam krijgt wanneer je DTM kampioen bent voor Mercedes.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 21:19
  • Ik hoop dat na een negatieve dingen eerder dit een goede afslag op de weg naar (nieuw)succes. Ik wens hem vooral veel plezier.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 11:31
  • Yochem

    Posts: 77

    Het zou super zijn, mocht er weer een Nederlander DTM gaan rijden.
    Ocon gaat waarschijnlijk volgend seizoen ook voor Mercedes DTM rijden.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 11:37
    • Nope, Ocon rijd volgend jaar geen DTM. ART heeft Ocon bij zijn GP3 contract bij ART een optie getekend met een vervolg voor GP2. Dat is ook de meest logische stap verder. Leclerc zal zijn plaats bij ART innemen in GP3. Ocon zal samen met Matsushita het team vormen bij ART in 2016 op de GP2 grid. Financieel word de plek van Matsushita ondersteund door Honda, De plek van Occon door Mercedes.

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 12:50
    • Yochem

      Posts: 77

      Vandaag stond het op motorsport-total.com, ik had de link erbij gevoegd, maar deze werd er niet bijgeplaatst.
      Mocht Wehrlein voor de Formule 1 kiezen volgend seizoen, schuift Ocon door naar de DTM. Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet geloof dat Werhlein volgend seizoen Formule 1 gaat rijden, maar dat is enkel mijn gedachte.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 20:19
    • Vreemd, in een interview met de Franse krant L'Equipe en op TV5 France television heeft hij aangegeven een traject te willen via GP2 met ART. Ik snap wel dat uit Duits opzicht zo'n jongen interessant is, maar deze jongen heeft een toekomst in Single Seaters en is mij betreft het grootste talent wat op dit moment Formule 1 moet halen. Hij zal in DTM voor zijn toekomst absoluut geen meerwaarde hebben.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 23:57
    • Yochem

      Posts: 77

      @Tomask,

      Deze kop is van een artikel van gisteren...

      "Mercedes: Esteban Ocon will 2016 in der DTM fahren"

      Ik heb het hier al eerder aangegeven, de DTM groeit als kool en zeker met de klasse 1, samen met de Super GT 500 in 2017.

      • + 0
      • 14 nov 2015 - 00:14
    • Yochem

      Posts: 77

      En wat ik ook nog wilde aangeven is dat de DTM Mercedes ook een ART team kent, sinds afgelopen seizoen.

      • + 0
      • 14 nov 2015 - 00:18
  • Benieuwd wie er naast Jaafar een stoeltje krijgt (die wordt nl. persoonlijk door Petronas gesponsord, kan me haast niet voorstellen dat Merc de Maleisiërs voor de schenen wil schoppen door hem af te wijzen)

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 11:43
    • Wat dat betreft is het in de DTM al net zo triest gesteld als in de F1.
      Een Maleisier vanwege Petronas.
      Een ex F1 coureur als Coulthard vanwege de publiciteit
      Suzi Wolff, Vanina Ickx en ... omdat ze vrouw zijn.
      Matthias Lauda omdat hij een goeie achternaam heeft.
      Dat soort types heeft echte Nederlandse talenten als Jeroen Bleekemolen en Renger vd Zande een verdiend goed zitje in de DTM gekost...

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:24
  • DTM is een prima klasse voor v/d Garde en ik denk dat hij daar ook prima kan presteren. Zou mooi zijn als hij een plekje weet te bemachtigen.

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 11:58
  • fduct

    Posts: 414

    Persoonlijk denk ik dat Giedo het nog wel in zich heeft om kampioen te worden in een DTM-Mercedes.
    Hopelijk heeft dat hele contract gezeur toch iets goeds gedaan

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 21:28
    • Yochem

      Posts: 77

      Jij weet niet hoe sterk de DTM is zeker...?
      Daar wordt hij echt niet zomaar kampioen.
      Om een race te winnen moet je hopen dat alles wat achter je rijdt het verneukt, want je rijdt met 23 gelijkwaardige slachters op een baan die je af moet zien te houden.

      • + 0
      • 14 nov 2015 - 00:22

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar