user icon

Verstappen: "Interlagos ligt ons beter dan Mexico"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2015 20:45
  • comments 20
  • Door: Mathijs Carolus

Max Verstappen scoorde in Mexico City wederom punten ondanks koelingsproblemen met de Toro Rosso gedurende de race. Verstappen denkt dat het circuit Jose Carlos Pace, waar komend weekend de Grand Prix van Brazilië wordt verreden, de auto van Toro Rosso beter zal liggen. Verstappen kijkt met vertrouwen uit naar het weekend in Sao Paulo.

"Ondanks een lang recht stuk verwacht ik dat onze auto het hier beter doet dan in Mexico City. Dat komt goed uit, we willen de zesde plaats van Lotus pakken. We zullen komend weekend het gat al moeten verkleinen zodat we ons in een goede uitgangspositie bevinden om het doel te halen", aldus Verstappen over zijn verwachtingen. 

Het spreekt in het voordeel van Verstappen dat hij het circuit al kent. Verstappen reed er vorig jaar al in de eerste vrije training. De Nederlander kende toen een sterke sessie en reed de zesde tijd. Verstappen haalt herinneringen op: "Ik reed hier vorig jaar pas mijn derde training. Ik had echter al veel meer vertrouwen dan in de eerdere trainingen die ik reed. Het circuit is leuk om te rijden en ik kijk uit om naar buiten te gaan."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ben benieuwd, zolang ie geen pech krijgt en t een beetje loopt dan zouden ze sneller dan de Williams moeten zijn hier (racepace) dus zal t wellicht nu een knokpartij met Vettel worden waarin wel kansen liggen :) Raikkonen vreet ie sowieso gewoon op, dat heeft ie nu al wel laten zien. Het is vooral een baan die ook de RBR's zal liggen maar die gaan als t goed is een gridpenalty incasseren omdat zr naar t schijnt met een ge-update motor gaan rijden.

    • + 2
    • 10 nov 2015 - 21:05
    • AUDI_F1

      Posts: 1.766

      Hoop dat Max en Carlos in de punten rijden en als het even kan ook nog voor Lotus, en als het even kan dat Max ook voor Hulkenberg kan blijven. Plek 10 voor Max en 6 voor STR. Dat zou dan nog een super afsluiting gaan worden.

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 22:21
    • Stitch

      Posts: 5.311

      Pa Verstappen reed er ook altijd goed, dus als hij die tips goed in zijn oren knoopt, komt het wel goed. Bij regen wel oppassen bij kleine riviertjes op de rijbaan (wat was dat jammer toen, anders had ie de race gewonnen...).

      • + 1
      • 10 nov 2015 - 22:54
    • @Stitch
      Dat was inderdaad heel jammer. 1 rondje meer had Jos nodig.. eentje.. dan had hij de beker mee naar huis mogen nemen.
      Wel genoten van die race. Wat een glijpartijen.

      • + 0
      • 11 nov 2015 - 20:44
  • Tot aan de wedstrijd is hij nog de enige die in de laatste 5 races in alle 5 punten heeft gescoord...
    Zal wel voor het eerst zijn dat een Toro Rosso coureur bezig is met de langste reeks puntenfinishes van het hele veld. En sowieso is Max de jongste ooit in die positie :)

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 21:13
  • In FP1 wel weer zo'n mooie drift laten zien Max, je hebt nu een jaar ervaring dus moet lukken.

    • + 1
    • 10 nov 2015 - 21:26
    • dizzy

      Posts: 1.435

      http://youtu.be/s7ILyZAfHSU

      • + 2
      • 10 nov 2015 - 23:05
  • Laat het asjeblieft is een keertje regenen!

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 22:31
    • is is fout
      's of eens is goed

      • + 1
      • 10 nov 2015 - 23:17
    • @PETER POUHON Sterker nog: 's is ook fout – dat moet 'ns zijn. "Laat het asjeblieft [sic] 'ns een keertje regenen!"

      • + 2
      • 10 nov 2015 - 23:49
    • Voordat de onvermijdelijke minnetjes binnen komen alvast een plusje van mij voor Peter Pouhon en Verstoppen. Mensen mogen best eens nadenken over de juistheid van hun spelling.
      Nog twee foutjes die ik de laatste tijd steeds vaker zie terug komen:
      "Hij wilt een nieuwe fiets" (wat doet die 't' daar?)
      "Doe is lief tegen me fiets" ('is' = besproken, 'me' moet 'mijn' of 'm'n' zijn...).

      Betreffende de regen op Interlagos. Ik weet het nog niet. We hebben in het verleden verschillende grote kampioenen en erkende 'Regenmeisters' van de baan zien schieten. Een beetje wisselende weersomstandigheden is ook al mooi. Maar of ze daar in Brazilië het verschijnsel 'motregen' kennen ...?

      • + 2
      • 11 nov 2015 - 08:49
    • het verkeerd van "als' op de plek waar 'dan" moet staan is ook gemeengoed. Lijken weinig Nederlanders te zijn die dit snappen terwijl het zo makkelijk is.

      • + 1
      • 11 nov 2015 - 14:07
    • @VERSTOPPEN
      Nog sterker volgens mij, want zowel 's als 'ns zijn goed (genoeg) en eens uiteraard ook. Kortom, het is haast niet fout te spellen. Maar jij krijgt een plus.

      @RAMSHOEK2
      (Tja, het Zuid-Afrikaans is in opkomst.) Mee eens (of 'ns of 's?). Waterballet van het kaliber 2003 hoeft van mij niet.

      • + 0
      • 12 nov 2015 - 00:20
  • Als het regent en niet hoost, dan zie ik em wel een vetteltje doen in minder materiaal als vettel toen in monza tot zijn beschikking had

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 22:43
    • Op basis van wat heeft Verstappen minder materiaal? Sainz heeft een pak meer punten dan Bourdais toen scoorde (omgezet naar nieuwe systeem).

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 22:48
  • Totalia

    Posts: 908

    Ach MAX, goed en veel in de simu. En dan knallen in het weekend regen of geen regen je bent gewoon uit het juiste materiaal gesneden. Niemand heeft dat in huis wat jij hebt.... De laatste die dit had was Schumi en Senna, je kunt het let's Go!!! To THE MAX!!

    • + 2
    • 11 nov 2015 - 00:23
  • MadMax2.0

    Posts: 627

    Max heeft het heel vaak bij het juiste eind wat betreft zijn voorspellingen.....als ik dit zo lees heeft hij veel vertrouwen in een positieve race.....altijd als hij dat heeft scoort hij vaak beter dan een P8 ofzo......als alles heel blijft en hij maakt geen fouten komt hij weer in de beurt van het podium......P 4,5,6 of 7 is heel mooi maar met een gekke race op dit circuit? Ik heb toch het gevoel dat hij nog net 1 of 2 top races nodig heeft om toch volgend jaar al een stoeltje op te eisen bij RB!

    • + 0
    • 11 nov 2015 - 00:25
    • j1n0

      Posts: 464

      Hoop met je mee maar gaat er denk ik niet komen. Ik hoop dat die volgend jaar geen terugval krijgt en een stoeltje kan afdwingen bij Ferrari, Mercedes of RedBull (mits een competitieve PU).

      • + 0
      • 11 nov 2015 - 01:29
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Torro Rosso draai een beter seizoen dan ooit, maar tot dusver brengt het ze geen steek verder, in die zin dat ze ook nu weer 7e lijken te worden. Eigenlijk heeft Carlos de sleutel in handen voor een 6e plek; Max pakt zijn puntjes toch wel.

    • + 0
    • 11 nov 2015 - 12:05
  • Hawel, prober dan weer puntjes te pakken Max.
    We wacht nog steeds op het vooropgesteld minimum WK punten aatal van 50

    • + 0
    • 12 nov 2015 - 12:22

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos