user icon

Massa heroverweegt Formule 1-toekomst na komend seizoen

  • Gepubliceerd op 08 nov 2015 13:00
  • comments 19
  • Door: Jeroen Jonkers

Felipe Massa beraadt zich na komend seizoen over zijn toekomst in de Formule 1. De Braziliaan, sinds 2002 actief in de Formule 1, blijft ook in 2017 graag racen, maar alleen bij een competitief team. Een scenario waarin Massa enkel meerijdt als veldvulling ziet de Williams-coureur niet zitten.

"Volgend jaar wordt mijn laatste seizoen volgens mijn huidige contract, dus het wordt een belangrijk seizoen om te bepalen of ik doorga of niet", vertelt Massa tegenover UOL Esporte. "Als ik actief kan blijven voor een competitief team, dan ga ik door. Anders stop ik ermee."

"Ik blijf in de Formule 1 als een team als Williams me een kans geeft. Ik ben hier erg tevreden en het team is blij met mij. Als je van je werk houdt en je voelt je gewaardeerd, dan geeft dat extra motivatie. Ik denk niet dat ik bang ben om te stoppen, ik kan daar wel mee leven. Iedereen moet ooit stoppen, maar ik denk niet dat die tijd voor mij al aangebroken is."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Desondanks alles gun ik het Massa wel, maar ik denk dat hij een Mark Webbertje moet doen en een feestje moet maken van z'n laatste race bij Williams en lekker gaan Karten met z'n zoontje. ;)

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 13:07
    • Edward M

      Posts: 989

      Altijd een 2de rijder geweest die een goed jaar heeft gehad in 2008.
      Gaan we niet missen met al zijn gemekker en gezeur .

      • + 4
      • 8 nov 2015 - 14:38
  • Time to go Felipe! Ik kan mij haast niet voorstellen dat er een (sub-) topteam nog op je zit te wachten.

    • + 4
    • 8 nov 2015 - 13:13
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Nee, ze zitten te wachten op een sukkel als Frentzen...

      • + 0
      • 9 nov 2015 - 06:37
  • JaapB

    Posts: 1.177

    Nooit echt fan geweest van Massa dus ben de laatste die zal zeggen jammer joh...
    Geen slechte rijder maar ook niet onderscheidend genoeg om een plek te houden.

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 14:13
  • Gigi

    Posts: 2.209

    Overweegt? Men bedoelt denk ik "heroverweegt".

    On topic: ben benieuwd wat het gaat worden.

    • + 2
    • 8 nov 2015 - 14:59
  • Mijn verwachte line-up voor 2017:

    Mercedes:
    Hamilton
    Rosberg

    Ferrari:
    Vettel
    Bottas

    Williams:
    Button / Massa
    Kvyat

    Red Bull:
    Ricciardo
    Verstappen

    Toro Rosso:
    Sainz
    Gasly

    Lotus:
    Palmer
    Vaxivière

    Force India:
    Hulkenberg
    Perez

    McLaren:
    Alonso
    Vandoorne

    Sauber:
    Nasr
    Maldonado

    Haas:
    Grosjean
    Gutierrez / Rossi

    Manor:
    Ericsson
    Ocon / Wehrlein

    • + 0
    • 8 nov 2015 - 15:29
    • @Mustfeed, Ik weet niet onder welke steen jij vandaan ben gekropen maar het is nu 08-11-2015 dus kruip maar weer terug.

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 16:14
    • @Jan Almere
      Niks beter te doen dan een beetje lopen trollen? Dit artikel gaat over 2017. Als dat te ver weg voor je is blijf dan weg uit dit bericht.

      Daarnaast suggereert "onder een steen leven" dat je in het verleden blijft hangen. Je opmerking is dus misplaatst in iedere betekenis van het woord.

      • + 1
      • 8 nov 2015 - 16:51
    • Een line up maken voor 2017, met alle nieuwe ontwikkelingen enz. Erg voorbarig, totale wilde gok met een paar inkoppers

      • + 1
      • 8 nov 2015 - 16:57
    • @Woodface
      Goede analyse. Voor 2016 lijkt er vooralsnog niet heel veel te gebeuren, maar het ziet er naar uit dat voor 2017 wel veel gaat veranderen. Een totale wilde gok is het niet. Nagenoeg alles is gebaseerd op in welke talentenprogramma's de coureurs zitten, hun prestaties, leeftijd, sponsoren en welke relaties verschillende teams en rijders met elkaar hebben.

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 17:08
    • Mustfeed, ik hoop voor jou en mij dat die talentenprogramma's eens recht doen aan talenten. Vrees dat de ouderwetse F1 wereld weinig oog heeft voormtalten. Paar uitzonderingen daar gelaten...

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 18:15
  • Eigenlijk was het beter geweest als Massa na dit seizoen al weg zou gaan...niemand zal hem missen en er zijn zoveel jonge talenten die nu geen plaats hebben.

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 15:57
    • Ik zal hem wel missen

      • + 2
      • 8 nov 2015 - 17:36
    • Ik zal Massa iig NIET missen, kansloze kamikaze die al 5 jaar te lang een stoeltje bezet houd. Graag asap opzouten.

      • + 0
      • 8 nov 2015 - 18:42
    • Ik zal hem ook missen, wie moet het dan zeggen als er iemand straf hoort te krijgen, nooit meer de woorden "for Sure", de vader van alle f1 rijders...................grapje Massa CTR,ALT,DEL!

      • + 0
      • 9 nov 2015 - 07:16
  • OC_NL

    Posts: 227

    Riep ie 3 dagen geleden toch ook al,..

    • + 1
    • 8 nov 2015 - 18:57
  • Ik denk dat 2016 het laatste jaartje voor Massa is. Williams heeft over 2014 een verlies gedraaid van ruim 31 miljoen. Ze zullen voor 2017 wel op zoek gaan naar een paydriver, of een getalenteerde rookie die ze voor een appel en een ei betalen.

    • + 0
    • 9 nov 2015 - 08:07
  • Het wordt tijd dat er een nieuwe generatie komt in de F1. Je weet bij voorbaat al dat volgend seizoen Massa weer in de grauwe middenmoot rijdt.

    Dan liever een jonge hond, die af en toe een foutje maakt, maar die ook voor spektakel zorgt.

    • + 0
    • 9 nov 2015 - 10:25

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar