WK-stand: Red Bull-coureurs gebroederlijk bovenaan

  • Gepubliceerd op 16 mei 2010 22:01
  • 13
  • Door: Dennis Roke
De uitslag van de Grand Prix van Monaco heeft de strijd om het wereldkampioenschap zeker spannender gemaakt. Beide Red Bull Racing-coureurs leidden nu het WK met 78 punten, hoewel Webber door zijn twee overwinningen officieel WK-leider is.

Fernando Alonso scoorde slechts een zesde plek, maar staat momenteel veilig derde met 75 punten. Verder is Robert Kubica een grote stijger door zijn goede prestatie in het prinsdom (nu zesde). Sebastian Buemi scoort de eerste punten van het seizoen, terwijl Force India voor het eerst met twee auto's in de punten eindigt.

Benieuwd naar de volledige WK-stand?
Kijk dan onder Seizoen 2010 en vervolgens Standen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Hopelijk haken Ferrari en McLaren snel aan anders krijgen we een Red Bull seizoen en daar zit ik niet op te wachten.

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 22:05
  • rchorus

    Posts: 880

    Ik had Webber op basis van zijn resultaten na vier races eigenlijk al afgeschreven. Heeft hij me mooi even de mond gesnoerd, en dat gun ik hem van harte.

    Supertalent Vettel heeft nog twaalf jaar F1 in zich, zijn tijd komt hoe dan ook wel, maar zou het Webber dit jaar graag zien doen!

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 22:37
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik heb een flashback van vorig seizoen, toen der tijd met Brawn GP en nu met RB. Ik moet wel zeggen, dat ondanks dat ik een McLaren fan ben. Ik het Webber wel gun, aangezien het aantal dienstjaren in de F1. Vettel is nog jong en kan nog jaren mee, die wordt ooit ook wel kampioen.

    • + 0
    • 16 mei 2010 - 22:55
  • Even off topic:

    Ik las net op rtlgp dat Webber zondag 70.9 km/h reed in de pits waar 60km/h toegestaan is. Ik wil niet zeurderig doen, maar dat staat toch op een drive through penalty? want je haalt er wel voordeel uit.

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 08:20
    • hier staat normaal idd een straf voor..(zal zuur zijn)

      • + 0
      • 17 mei 2010 - 10:13
    • WH

      Posts: 206

      Moet ik je toch even verbeteren, dit deed hij voor de wedstrijd toen hij de pits uitreed. Niks aan de hand en dus net als bij de vrije trainingen dus gewoon een geldboete.

      • + 0
      • 17 mei 2010 - 10:51
    • ja hij deed het VOOR de race, daar staat geen straf op

      • + 0
      • 17 mei 2010 - 13:18
  • Mooi dat het nog zo lekker dicht bij elkaar staat. En Kubica echt geweldig aantal punten heeft hij al.

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 09:53
  • Ik meende dat het voor de race was, dus had hij er geen voordeel van, maar moet wel € 2200 overmaken.

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 09:54
  • gpupdate meld idd dat het VOOR de race gebeurde, terwijl rtlgp zegt TIJDENS de race..

    maja zal wel voor de race gebeurt zijn anders had ie ongetwijfeld een drive through aan ze broek gekregen.

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 10:27
  • Over 2 weken weer een race op een \'normaal\' circuit.
    Eens kijken wat dan de verschillen zijn. Of Ferrari en McLaren er dan een beetje bij zitten.
    We weten dat de racepace van Ferrari en McLaren beter is dan de quali-pace. Als Alonso of Hamilton zich in de top 3 weten te kwalificeren er en bij de start net voor kunnen prikken, krijgen we ongetwijfeld een hele andere race...
    Ik ben benieuwd !

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 12:06
  • over 2 week naar turkije, dat is altijd een zeer saaie wedstrijd, ik denk trouwens dat redbull daar goede kans maakt, aangezien die 4dubbele bocht heel veel downforce vraagt

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 13:19
  • Hier is het bericht van de FIA:
    fialive.fiacommuni(...)mco-document-33.pdf

    Het is maar net hoe je het ziet. De sessie heet \"Race\" dus wat dat betreft gebeurde het tijdens de race.

    Aan de andere kant, hij maakte die fout echter om 13:31:24. Hij overtrad de regels dus niet tijdens een \"raceronde\".

    • + 0
    • 17 mei 2010 - 13:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar