Mark Webber oppermachtig in Monaco
- Gepubliceerd op 16 mei 2010 15:53
-
106
- Door: Dennis Roke
Start
Webber heeft een redelijke start van pole, maar Vettel is beter weg. De Duitser pakt de tweede plek af van Kubica. De Pool moet nog hard verdedigen tegen Massa, maar houdt de derde plek.
In de tunnel gaat het mis voor Nico Hulkenberg. Hij raakt buiten de lijn en crasht hard in de vangrail. De safety car komt in de baan. Fernando Alonso profiteert van het moment door naar binnen te komen voor harde banden. De Spanjaard heeft hiermee voldaan aan het bandenreglement en hoeft niet meer binnen te komen. Tijdens de neutralisatie is het Button die op moet geven met motorschade. Mogelijk is de oorzaak dat de Brit rotzooi in zijn radiateur heeft gekregen.
Ronde 11
Fernando Alonso ligt nog steeds twintigste, maar pakt achtereenvolgens Di Grassi, Trulli, Glock en Kovalainen met heldhaftige acties in de havenchicane. De Spanjaard ligt zestiende.
Ronde 24
Glock heeft een scheef wiel opgelopen en parkeert zijn Virgin. Niet veel later moet ook Di Grassi zijn auto stilzetten. Hij doet dat vlak voor de tunnel. Webber behoudt de leiding tijdens de pitstops, terwijl Kobayashi vijfde ligt.
Ronde 30
Jaime Alguersuari schiet rechtdoor in St. Devote, maar kan met een mooie pirouette zijn weg vervolgen.
Ronde 32
Rubens Barrichello verliest zijn Williams in Massanet en crasht hard in de vangrail. Uit pure frustratie gooit hij zijn stuur uit zijn auto. Deze wordt vervolgens meegenomen door de HRT van Chandhok, die er overheen rijdt.
Ronde 44
De safety car komt opnieuw kortstondig naar buiten, door een losgeraakte putdeksel in de derde bocht van het circuit.
Ronde 62
Kubica zit dicht op de staart van Vettel, maar kan diens tweede plek niet serieus bedreigen. Ondertussen zet Webber de snelste ronde scherper op 1:15.796.
Ronde 75
Trulli doet een onbezonnen actie bij Chandhok voor de veertiende stek. De Italiaan vliegt over de HRT heen en beiden moeten de strijd staken. Dit alles gebeurd voor de ogen van leider Webber.
Finish
De actie van Trulli had een neutralisatie tot gevolg, waardoor de safety car pas op de finish naar binnen gaat. Iedereen lijkt in slagvolgorde naar de finish te rijden. Webber wint en mag samen met teamgenoot Vettel en Kubica naar het podium. Massa wordt vierde, Hamilton vijfde. Alonso lijkt lang uitzicht te hebben op een knappe zesde plek, maar wordt in de laatste bocht verrast door een actie van Michael Schumacher. Of die actie legaal is of bestraft wordt, zal later nog blijken. De overige punten worden verdeeld door Rosberg, Sutil en Liuzzi.
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (106)
Login om te reagerenPosts: 2.181
behalve de crashe\'s,strategie van alonso en Domme actie van Trulli kan je dit als een belachelijk saai race bestempelen..
Maar goed gedaan van de redbul\'s en super van Kubica.
Posts: 2.714
Je bedoelt geluk!
Posts: 32
Erg mooie race tot aan de pitstops, daarna was het gewoon rondjes rijden. Bij ferrari waren ze erg wakker vandaag, super strategie! Mooi voor de F1 fans om te zien dat Virgin Racing Alonso er niet voorbij late, vervelend voor de Alonso fans. Hierdoor had Alonso er veel tijd verloren en was voor Massa geëindigd. Nog mooie actie van Schumacher op het eind. Maar mooie race verder (met dank aan de SC). Ook nog super gereden door Webber vanzelf, de verdiende winnaar.
Posts: 31
Domme actie van de spaanse bull ( alonso )hen laten inpakken 100m voor de aankomstlijn door de oudste op de grid . hahah
Posts: 696
Ik denk dat jouw niveauloze reactie van gisteren meer een domme actie was. Het had je gesierd, wanneer je nu had gezegd dat Alonso een goede race had gereden. Maar nee, opnieuw een afzeikreactie.
Posts: 413
Mss kan die plaats 6 en 7 nog veranderen..weet niet hoe de regels zijn..normaal mag je dan niet meer inhalen maar er was nog een regel zei Martin Brundle dus..
Posts: 2.788
Ik zag het ook, maar die regel was veranderd. Maar Schumacher was dus wel goed wakker. Als Rosberg ook nog mee had kunnen komen dan was het helemaal zuur geweest. Maar niettemin. Van de 24e plaats naar plaats 7 is niet slecht in monaco.
Posts: 32
Sinds 2010 mag er ingehaald worden vanaf de lijn waar de SC de pitstraat in gaat. Daarvoor was het altijd vanaf de finish lijn. Dus Schumacher heeft het netjes gedaan. Helaas voor Alonso, hij heeft goed gereden vandaag.
Posts: 349
Mooie race hoor, \'t is Mark gegund.
Zo saai was het nou ook weer niet, vond Kubica erg goed rijden.
En jammer van Jenson, maargoed het kampioenschap blijft wel dicht bij elkaar zo.
En het is nog maar de vraag wat het nou gaat worden met de 6e plek van Schumacher...
Posts: 15.285
Het was zeker niet een spannende race... de paar crashes zorgden ervoor dat Webber geen ronde voorsprong had op de rest. Alonso heel erg veel mazzel natuurlijk met die eerste crash en de slimme zet om meteen banden te wisselen, anders was hij niet zover gekomen. Jammer van de start van Kubica, anders was hij gewoon tweede geworden.
Webber gewoon foutloos.
BTW: Zotte actie van Trulli en zeer jammer van Button, van plek 1 naar plek 4 in het kampioenschap.
Grootste verliezers van deze race zijn dus Button en McLaren, jammer maar helaas.
Posts: 320
Vreemde actie van schumi. Hij zal het wel weten maar leek mij onreglementair. Kan het nergens vinden. Als het wel mag is het ook gelijk briljant!!
Posts: 15.285
Het lijkt te mogen, maar ik weet het ook niet zeker... Maar wat je zegt, briljant ;) Het kost Alonso dan 2 punten die wel eens heel duur kunnen zijn later in het seizoen.
Posts: 866
Vreemde actie?inhalen tijdens een formule 1 race? ga voetbal kijken.....
Posts: 6
hoorde net op de bbc dat de actie van schumacher goed was,het gebeurde na de lijn van de safteycar
Posts: 2.181
Maar de actie van Schumi mag dat dan wel?? want ik dacht dat alleen na de finish lijn ingehaald mocht worden?...
Posts: 413
Hij is er voorbij dus nix aan de hand... 2 punten weggegooid maar achteraf toch mooi punten meegenomen!
Als ze me voor de race hadden gezegd dat hij 7de zou worden zou ik zeer blij zijn, nu ben ik teleurgesteld!
Posts: 10.089
ik vind shumie grappig
Posts: 2.250
Ja, het was legimiet geweest. Maar ergens diep in het regelboek staat dat het op de laatste ronde toch niet meer mag. En Damon Hill zal wss wel van die gelegenheid gebruik maken om Schumi te bestraffen... Jammer, want het was een zeer mooie actie. Hopelijk komt ie er vanaf met een reprimande, want ik denk dat niemand in het F1 veld iets van dat weet.
Posts: 34
mooie actie? je bedoelt een zielig actie. die man is van af de 24ste plek voor schmacher gekomen en kon hem verder nerges pakken. probeert met zo een zielige actie een plek te stelen hij moet zich schamen met zijn staat van dienst. zo iets doe je niet.
Posts: 413
Op BBC zeggen ze dat het verboden is, lijn of niet...
Posts: 34
ik kijk de na bespreking op skysport en die zeggen dat de actie van schumacher bestraft wordt met 20 seconden. uppps dat zal betekennen dat hij als 13de eindigd.
Posts: 2.263
Legaal van schumacher
Artikel 40.7 FIA regels
With the following exceptions, overtaking is forbidden until the cars reach the first safety car line after the sc has returned to the pits.
Daarna kwam nog een verhaaltje achter.
Posts: 2.250
Jep, maar ja, aangezien de stewards nu al het hele seizoen reprimandes uitdelen, zie ik niet in waarom Schumi nu wél een straf zal krijgen. Coulthard zei net dat die regel absurd is, en dat die best wordt herschreven. Het blijft toch een zeer mooie actie van Schumi, dat kan niemand ontkennen.
Posts: 34
het is zielig, als je de hele race achter iemand rijdt en verder hem niet voorbij kan, behalve op zoeen zielige stelende manier.schumacher zal anders nooit van zijn leven alonso voorbij zijn geweest en daar kan hij niet tegen ons grote kind.
Posts: 413
Mclaren pitradio:
Pit: \"Congratulations Lewis you were P5. That puts us sixth in the championship.\"
HAM:\"I thought you said we couldn\'t pass after thr safety car? Michael passed Fernando.\"
1451: Lewis finishes the Monaco Grand Prix in fifth.
Pit: \"Lewis on the last lap the safety car will go into the pits. The cars will proceed to the line and no overtaking.\"
Pit: \"Lewis this is the last lap of the race we\'ll be finishing behind the safety car. No overtaking.\"
Posts: 442
Best een saaie race, alleen de start van de race was leuk, met Alonso die de langezamere auto\'s inhaalde. Voor de rest weer een super dominante race van de RB\'s. Hopelijk kunnen de andere topteams het gat snel dichten, zodat het wat spannender word.
Posts: 2.250
Omdat Alonso van de 24ste plaats komt mag Schumi niet meer inhalen? Dit slaat nergens op.
E: ja, jammer, maar ja, regels zijn regels. Ik blijf het in tegenstelling tot Bull een zeer mooie actie vinden. Mercedes heeft jammergenoeg Schumi niets gezegd over die regel...
Posts: 34
nee omdat hij het niet op een eerlijke volwaardige manier kan doen. weer zo een actie als i monaco paar jaar terug toen die zijn bolide parkeerde, waarom is deze man zo een loser. je naam zoveel schade toebrengen om 2extra wk punten.absurd is deze man.
Posts: 1.725
Ik denk dat Schumacher een straf gaat krijgen hiervoor. Afwachten wat Damon Hill gaat beslissen.
Posts: 413
www.formula1.com/i(...)tions/8687/fia.html
Duidelijk lijkt me
Posts: 32
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Inderdaad, goed gevonden Halim!
Posts: 2.788
Regel 4.11 zegt dat het juist wel mag. Of moet ik een cursus begrijpend lezen krijgen van de fia. Vind de regels wel heel erg vaag. Zo houdt de FIA tenminste wel werk.
Posts: 10.412
niks saai super gereden door alonso en ferrari. ook super voor webber dit en natuurlijk kubica was zeer strak.
Posts: 331
wat super gereden van alonso hij heeft maar 3 wagens ingehaald en vraag niet wat voor een wagens die hij inhaalde,lotus en virgin,en die mclaren kreeg hij toch mar niet te pakken,en de rest heeft hij te danken aan zijn vroegere pitstop en de saftycar.
En dat hij nog eens blij mag zijn dat de inhaal actie van schumacher niet legaal is,anders had hij helemaal voor kloot gestaan
mclaren1
Posts: 87
Ja inderdaad heel super gereden van Alonso en zeker heel slim. Hoeveel wagens heeft McLaren ingehaald 0 nada niks Hamilton kon zeker niets doen. En dan nog die blunder van McLaren waardoor Button aan de kant moest.
Posts: 3.077
Leuke race, ook al werkte de safety-car periodes wel mee, want anders zouden de verschillen groter zijn geweest tussen de auto\'s. Nu bleef alles lekker dicht bij elkaar met de mogelijkheid dat er toch nog iets gebeurd. Vooral goed gereden van Kubica en Alonso.
Domme fout van Schumacher om Alonso nog even in te halen punt 40.13 van het sportief reglement zegt dat alle auto\'s in de normale volgorde over de finish lijn moeten rijden, zonder in te halen.
Posts: 413
Bedankt ;)
Posts: 2.263
@ Bull.
Wat ben jij een gefrustreerd mannetje zeg. Als het legaal is dan is het legaal en mag hij dat gewoon doen. En waarom niet, t is gewoon slim. Helemaal niks gestolen gewoon opletten en scherp blijven
Posts: 2.250
Hahaha, ik lach me dood. Brawn heeft weer zijn eigen interpretatie van de regels, hij heeft wel een punt. Maar ik vrees dat hij er niet mee zal wegkomen :p
E: inderdaad, 4.13 zegt wel duidelijk dat de safety car binnengaat in de laatste ronde. Dus de theorie slaat op niet veel van Brawn.
Posts: 18.535
Ja, maar hij heeft gewoon gelijk. Als je zijn uitleg nagaat, klopt die perfect, belangrijker nog, Schumacher heeft ingehaald onder groen, wat volgens mij nog steeds wil zeggen: \'Racen\'. Ik zie Schumacher hier mee wegkomen, alles wat Brawn zei, klopt perfect. Net als vele andere regels, weer een regel die voor interpretatie vatbaar is, dus hoe kan je daar een straf op geven? Waarschijnlijk reprimande plus wijziging van de regel.
Posts: 32
Tja Ross heeft ook wel een goed punt. Blijft afwachtten wat het gaat worden. Ik denk dat Alonso 6e en Schumacher 7e wordt. Met een reprimande voor Schumacher.
Posts: 413
Ross Brown zegt nu dat de safety car nog voor het einde van de race binnenkwam dus dat er wel mag ingehaald worden...
Posts: 34
schumacher wrodt 13de.
Posts: 18.535
Info van waar?
Posts: 2.181
Ik denk dat trulli Karum wilde onthoofden,sloeg helemaal nergens op,ik zag de beeld nogmaals en voor iemand met zijn ervaring raar
Posts: 10.412
idd hij weet nu hoe de onderkant er uit ziet. pfff wat zal dat mannetje zijn geschrokken met die lotus boven zijn hooft.
Posts: 1.052
Schumacher! Held! Wat een fantastische actie.
Brawn op de bbc meteen met alle prints en bewijzen voor de camera moehahah geniaal!
Posts: 10.412
we wachten het af...krijgt hij gelijk heeft hij idd geluk.
Posts: 34
schumacher krijgt een straf. de regels zijn duidelijk en de safety car mag niet doorrijden bij de finish. en zo een actie is sowiezo kansloos. als je instaat bent om iemand te passeren doe het dan in de race op een rrelijke en volwaardige manier.maar schumacher heeft wel vaker bewezen dat hij soms een kindtje kan zijn.
Posts: 5.901
Het scheelt dan dat Hill en Schumacher goede vrienden zijn ;)
Even afwachten wat er besloten gaat worden maar het was natuurlijk wel een geniale actie van Schumacher! Juist omdat het in de race niet gelukt zou zijn!
Posts: 4
Daar gaan we weer, alleen maar kijken naar de aktie van Schumacher.
Terwijl het juist een mooie aktie is.
Anders rijden we straks in de race met zijn 24 achter elkaar zonder enige aktie.
De aktie van Jarno Trulli was toch veel dommer en gevaarlijker lijkt mij.
Posts: 265
Er is inderdaad een regel waarin staat dat je niet mag inhalen als de race eindigt onder de safety car, zie de post van Halim. Maar omdat de Formule 1 onofficieel nooit onder de safety car finisht lijkt die regel mij een beetje vreemd. Als Schumacher een straf krijgt is het terecht, zo niet dan is het een briljante actie.
Geweldig gereden van Webber, hij is op dit moment \'the man to beat\'.
Vreemde actie van Trulli, volgens mij begint hij een beetje gefrustreerd te raken in die Lotus...
Posts: 34
skysport. schumi krijgt 20sec straf. en dat is dus na de eerste 12 die zijn geindigd.
Posts: 2.714
Geniale actie, niks geluk!
Geluk voor Alonso dat er veel SC waren.
Posts: 1.827
@ bull
Het is wel duidelijk dat je een anti-schumacher houding hebt. Je teksten zijn dermate van laag niveau dat ik ook niet denk dat je eerlijk kan toegeven dat het legaal is, als het zo is.
Ik ben geen schumacher fan, zeker niet, maar ook geen anti. Als het mag volgens de regels, heeft Alonso/Ferrari gewoon zitten slapen...
Posts: 3.592
Gaat niet helemaal goed, mijn post....
Dan maar ff editen; Webber top! Ferrari maximaal gepresteert denk ik (ff afwachten hoe Alonso/MS actie eindigt..). Hamilton kon niet veel doen dan ie deed. En ja, Kubica ook gewoon goed zeg!
Oja, @bull; waarom kijk je F1? Je hebt klaarblijkelijk geen hart voor de sport, maar alleen maar hart voor Alonso. Als het andersom was geweest had je het wel tof gevonden. Nu kom je over als behoorlijk gefrustreerd. MS zag een gaatje en gaat ervoor, groot gelijk! Dat ie niet elk subregeltje van het reglement kent is toch logisch, die kennen zelfs de teambazen niet allemaal.
Straf gaat ie heus niet krijgen, hooguit wisselen ze de plaats weer om.
Posts: 34
ja is zielig, ja. het zeker zielig als je iemand probeert passeren die zelf niet ant racen is. alonso trok niet eens een gat en wist niet dat schumacher ten eerste lach teslapen tenopzichte van de regels en ten tweede had schumacher niet zo zielig verwacht om met zo een onwaardige actie en onverdient hem tegaan passeren. die man heeft geen zelfrespect met zijn staat van dienst.
Posts: 866
@bull.....
Niet aan het racen?Alonso kwam helemaal dwars uit de bocht.......
Bull is gefrustreerd.......hahaha
Posts: 15.285
13. Vitaly Petrov Renault nog niet bekend 0:00.000 73
Gewoon binnenkomen motor uit en naar het Casino ;)
Posts: 10.412
zou anders ook 13zijn zat niks meer achter.
Posts: 15.285
Daarom dus... auto parkeren en ff lekker gokken ;)
Posts: 34
voor de mensen die zo een actie van schumacher briljant vinden.
als eimand de hele race lang aleen op deze onvolwaardige bestelende manier kan inhalen. dan moethij zicht die en diep schamen met zo een actie. ik hoop voor hem dat hij de zwaarste straf krijgt zodat hij eindelijk een keer leert om eerlijk en respect vol teblijven. als je niet er tegen kan dan moet je ook niet racen. je bent gewoon niet goed genoeg dit jaar. accept it.
Posts: 712
Alsjeblief zeg,
Alonso of elke andere racer had hetzelfde gedaan moest die de kans hebben gekregen... Je hebt het gewoon niet voor Schumacher en dat is wel duidelijk. Moest het om iemand anders gaan zou je waarschijnlijk niets zeggen.
Posts: 696
Voor Monaco was het een leuke race, vooral door Alonso die slim reed, en de drie nieuwe teams toch makkelijk inhaalde. Jammer dat Kubica geen vuist kon maken, dat had nog wat meer spanning kunnen geven. Ik ben benieuwd naar de reden van het uitvallen van Kovalainen. Hij reed een goede race, en was bijvoorbeeld niet veel trager als Petrov. Ook jammer van Trulli. Het was een wat overmoedige reactie. Ik was er al bang voor, want hij was veel sneller dan Chandhok, maar kon er niet voorbij.
Posts: 2.049
Relatief mooie race. Er was toch wel wat actie te zien op een anders saai circuit.
Ik vond Barrichello echt wel dom en nonchalant. Die gooide gewoon zijn stuur weg zonder te kijken war dat terecht kwam. Voor hetzelfde geld kegelt hij dat stuur tegen iemand zijn kop aan. Chandhok had zijn auto goed mee kunnen beschadigen.
Wat betreft Schumacher: Kijk, je kan hem moeilijk er van verwijten dat hij van een ander zijn fout gebruik maakt. Is het tegen de regels, dan corrigeer dat in de eindstand, maar indien men Schumacher gaat bestraffen, dan zou dat wel erg muggenzifterij zijn.
Posts: 866
De race is niet geeindigd onder de safetycar want die ging in de laatste ronde naar binnen.......anders was de safetycar wel over start finish gereden!
Posts: 653
@Redactie: Kunnen jullie \"Bull\" geen waarschuwing geven voor het continue plaatsen van aanstootgevende reacties? Maakt dit forum er niet echt gezelliger op.
Posts: 34
straffen ja natuurlijk. alons kon zo ook hamilton inhalen en hamilton kon zo ook massa inhalen.. dat gaat dus niet meneer.
Posts: 395
Alonso was niet aan het racen? Man, hij kwam dwars La Rascasse uitzetten.
Posts: 245
@bull, je bent duidelijk geen fan van Schumacher, dat scheelt, ik ook niet, maar als hij gelijk krijgt dan is het een briljante actie en zeer scherp.
Zou wel graag een normale reactie zien ipv zulke Tokkie reactie\'s.
Posts: 2.263
@ Bull.
Waar heb jij ingodesnaam last van man?
Je niveau is echt te te laag. Waarom mocht hij hem ook alweer niet inhalen, omdat het onwaardig is?
Als het toegestaan is, dan MAG hij dit gewoon doen, en zat Alonso gewoon te slapen. Slaat helemaal nergens op onverdient passeren, onwaardig, zielig blablabla.
Posts: 1.725
En jij bent, net zoals een paar anderen, dom bezig door te zeggen dat Alonso lag te slapen. Hij werd (net als Massa en Hamilton) van tevoren ingelicht dat inhalen verboden was.
Posts: 2.263
Dus zitten misschien Mclaren en Ferrari te slapen, als het klopt wat Brawn zei
Posts: 712
@ F60,
Tja, als blijkt dat de actie van MS toch legaal was dan hebben ferarri en mc claren gewoon verkeerde info doorgegeven en kan je er voor de rest niets meer opzeggen.
Posts: 1.745
Die bull, zo gefrustreerd dat hij een account heeft aangemaakt om te kunnen reageren. Wat een humor:D
Ga zo door bull, je vermaakt me enorm. Daarvoor dank!
Posts: 712
Lekker toevallig. :p
Ik heb een account aangemaakt zodat ik kon reageren op een uitspraak van Bull.
Posts: 193
Schumacher is 6e geworden. Geloof me ik heb geen respect voor je als ik schumacher zou zijn. Iedereen die hier over respect praat dat hij achter Alonso moest blijven..Pannenkoeken zijn jullie..
It aint over till its over. Die instelling onderscheidt racers van racers die ook een toppertje voor de camera willen zijn. Schumacher is een racer naar mijn hart, vooral in zijn betere jaren. Nu begint hij weer te kruipen naar die oude kwaliteiten van hem. En ja ook deze hoort bij hem..
Posts: 11
Mooie race van Red Bull! En Kubica voor mij de man van de wedstrijd.
Posts: 18
@ bull als alonso fan zeg ik hou toch op. heb gisteren geklaagd over het feit dat sommigen hier beginnen flippen als ze de naam alonso lezen en met de meest grote onzin afkomen. jammer genoeg is dit het zelfde als het over shumi gaat. slaat nergens op.
mocht de situatie omgekeerd zijn had alonso precies hetzelfde gedaan maar dat weet je zelf ook wel.
lijkt mij dat de regels niet helemaal duidelijk zijn en deze situatie voor op verschillende mannieren geinterpreteerd kan worden, aan de stewards nu om hier over te oordelen.
fernando had imo toch geen kans, die had er 15 rondjes meer opzitten met die banden en dat speelde ook zijn parten.
toch nog wat puntjes gepakt :)
Posts: 10.412
idd als het legaal is dan ms gefeliciteerd. ga er verder geen punt van maken Alonso heeft een mooie race gereden vandaag.
Posts: 3.592
Juist in een race als Monaco moet je het qua inhalen van dit soort manieren hebben en onderscheid degene die scherp is van de anderen; het kleinste gaatje pakken wat je pakken kan en het gat dat Alonso liet was niet eens heel klein, hij kwam totaal niet weg uit de bocht en gleed helemaal weg, waarom zou Schumi er dan achter blijven? Ik snap de argumentatie van Brawn zeker...
Enne, ik ben een Ferrari fan, maar waardeer rijders die er voor gaan en ookal zou ik Alonso graag bovenaan zien kan ik niet anders dan concluderen dat ie nu op een legitieme manier werd gepasseerd door MS.
Posts: 863
Bull:Als het volgens de regels mag is er niks mis mee.Ik vond de aktie van Alonso tov Massa bij het ingaan van de pitsraat veel geniepiger
Posts: 333
Ik vind niet dat Schumacher zijn actie de hemel in moet worden geprezen, ik vond het een zeer zwakke en gefrusteerde actie van hem en voor wat dat risico nemen,.. 2 punten??!! Kom nou, wie is er nou het zieligst?! Wie gaat die bulls nou eens een keer stoppen anders is het kampioenschap, denk ik, snel beslist.
Posts: 1.652
De actie van Alonso op Massa voor de pitstraat was gevaarlijker en kon meer punten kosten voor het hele team Dus wie is er nou zielig?
Posts: 333
Volgens mij zijn we nu in Monaco, maar goed die actie van Alonso was in het belang van het team en ze reden al mager in de puntjes. En laat het duidelijk wezen dat Alonso veel beter kan inhalen dan een Massa die juist moeite heeft met inhalen. En volgensmij heeft Massa al toe gegeven dat een plas water de reden was voor het \"incidentje\".
Posts: 18
ja vet he hij had net zo goed zonder punten naar huis kunnen gaan.
Posts: 1.652
Nou Bull, hoe bedoel je dat Alonso niet aan racen was? Omdat hij achter de safety car zat en de aanval niet verwachtte? Laat me raden die actie van Alonso op Massa voor de pitstraat in China vond je zeker helemaal te gek?
Klein kind..
Toch complimenten voor Alonso. Hij heeft zeer strak gereden.
En wat is Webber toch een serieuze racer geworden. Waar die het in vorige seizoenen liet liggen doet die nu toch echt mee
Posts: 15.285
Webber is zeker gegroeid, maar ik moet het nog zien dat hij een keer van de achterhoede helemaal naar voren kan komen zoals een Hamilton en een Alonso. Hij heeft de races die hij gewonnen heeft vanaf pole gewonnen (alle vier dacht ik). Hij is zeker goed bezig dit jaar, anders leidt ie het kampioenschap niet ;)
Posts: 18
@ mod weet niet waarom maar m n reply word als gewone reaktie geplaatst
Posts: 15.285
reply is ook een gewone reactie plaatsen... Reactie op een ander doe je met \"citeer\" en \"edit\" weet je denk ik zelf ook wel hehehe ;)
Posts: 333
Thanks, ik was ook al aan het zoeken!
Posts: 866
ALO haalde MAS ook in en dat was ook dubieus in de inrit van de pits........
Posts: 392
Laatste stukje even lezen
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message \"SAFETY CAR IN THIS LAP\" will be displayed on the timing monitors and the car\'s orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
40.12 Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Posts: 182
De kennis van de regels zat bij Ross Brown altijd goed.
Helaas voor Ferrari zit Brown niet meer bij hen en missen ze de precieze kennis nu van de regels.
Ferrari en M.S. fan.
Posts: 2.263
Ross Brawn
Posts: 712
Schumacher dan toch bestraft.
To bad, but so be it. :)
Ik kijk al uit naar de reacties van meneer Bull. :P
Posts: 2.852
Die was ik ook af aan het wachten ;)
Posts: 333
Huh, jullie zijn echt te snel :-)!!
Posts: 2.091
SAAAAAIII, het bloemencorso is spectaculairder.
Posts: 33
Natuurlijk is Webber het succes van de afgelopen weken van harte gegund. Toch zou ik - zeker in gevallen van plotselinge, niet direct verklaarbare progressie van sporters - de vraag naar het D-woord = Doping wel eens gesteld willen zien. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat Webber - die volgens zijn vorige teambaas Frank Williams (toen Webber nog voor hem reed) op geen enkele manier kon omgaan met de druk van een Formule 1 carriere - tegenwoordig aan Yoga doet en/of een psychotherapeut consulteert...
Posts: 1.748
Wow die Webber is echt goed hoor. Een leuke wedstrijd met redelijk veel inhaalacties.
Posts: 1.745
Met Trulli mag ook weleens gepraat worden over die poging tot onthoofding van Chandok. Als zijn auto de helm van Chandok had geraakt had ik er niet raar van opgekeken als hij zijn nek had gebroken, of zijn de coureurs tegenwoordig zo goed beschermd dat ze zoeen klap ook aan kunnen?
Posts: 962
Nu is het ineens weer \"geluk\" voor Alonso, echt want een kinderachtige reacties. Gisteren was ie Schumacher niet en kon ie NOOIT van 22 naar 5 rijden zoals Schumacher want wie denkt ie wel niet dat ie is en dat is echt onmogelijk. Vandaag komen ze met een geweldige en ook logische strategie. Ik bedoel je kunt erop gokken dat er in ronde 1 wat misgaat in Monaco, het zou gek zijn als het niet zo was. Dus heel slim meteen harde banden gaan halen, veel auto\'s ingehaald (alle achterliggers zo ongeveer, Chandhok, Senna, Kovalainen, Trulli, Di Grassi en Glock) en gewoon een fenomenaal goede race gereden. Wederom zat ie snel dichtbij Massa! Hij bewijst hier dus dat ie 1. Heel snel is en 2. Goed kan denken in de wagen. Wat wil je nog meer? Foutloos gereden ook.
Webber was de man! Hij heeft echt het hele veld weggeblazen vandaag, ongelofelijk weer! Net als vorige week, absoluut foutloos! Kubica goede race, de rest een beetje kleurloos. Belachelijke actie van Trulli idd.. Heel vreemd!!
Posts: 2.852
Het feit dat Alonso de drie langzamere teams inhaalt vind ik niet echt super speciaal, zelfs niet in Monaco. Vond het jammer dat ie bij di Grassi even met zijn handje moest zwaaien. Dat heeft Alonso met zijn staat van dienst echt niet nodig. Wel was de strategie fenomenaal en vind ik het knap dat hij de race in principe uitrijdt op 1 set banden!
Posts: 4
Rules FIA 2011.
1. Do not overtake.
2. Smile and wave to Mr. Ecclestone.
Posts: 174
@kimi 2010
Wat een stomme reactie!
De reactie van gisteren moet je vandaag waarschijnlijk veel pijn bezorgen.
Alonso heeft hier het tegendeel bewezen...