Raceronden: Lewis Hamilton ditmaal wel sneller dan Red Bull
- Gepubliceerd op 10 mei 2010 11:27
-
28
- Door: Robin Smeets
Als een soort troostprijs mag Hamilton zich wel de snelste noemen van de race. De McLaren-coureur reed namelijk de snelste rondetijd met een behoorlijk groot gat naar de tweede coureur in de lijst, racewinnaar Mark Webber. Opvallend is dat Vitaly Petrov dezelfde rondetijd reed als teamgenoot Robert Kubica, wat aangeeft dat de Rus het tempo zeker bij kan benen. Overigens was Nico Rosberg zelfs wat sneller in zijn snelste ronde dan Michael Schumacher, ondanks de slechte race van Rosberg. Felipe Massa valt wat tegen in deze lijst en alle nieuwe teams besluiten deze lijst.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 5.792
ja als webber bezig is met de wagen naar huis te brengen is ham sneller.trouwens dit is al de zoveelste keer dat de veligen kapot gaan bij mclaren.Ze moeten ze niet te dun maken .ze willen natuurlijk zoveel mogenlijk zorgen dat het gewicht minder word maar het moet wel veilig blijven.Jammer dat hij weer naast het podium stond want als er een rijder dat verdiend is hij het wel
Posts: 1.052
Was het nou de velg of de band?
Wat ik er van kan zien zit de velg nog \"normaal\" aan de ophanging op moment dat de band er af loopt.
Misschien moet Hamilton eens wat gecontroleerder met z\'n bandjes omgaan. Echt elke race dit jaar loopt hij halverwege al te miepen dat hij zijn banden weer aan gort heeft gereden.
Neem een voorbeeld aan Vettel, die bracht het spul wel aan de finisch.
Posts: 11.414
Snelste rondes zeggen dit jaar zo mogelijk nog minder dan voorgaande jaren. Ze kunnen in principe in de laatste paar ronde het snelst, maar dan hebben de meeste rijders ook net het minste animo om echt hard te gaan.
Alhoewel Hamilton wel heel veel sneller is dan Webber en Alonso.
Brundle dacht trouwens ook al dat Webber nog wel een halve seconde per ronde sneller had gekund als het nodig was geweest.
Toen Hamilton voor Vettel kwam kon Webber \"rustig\" gaan rijden en hoefde hij alleen maar een gat naar Hamilton te houden.
Posts: 5.792
Velgen bedoel ik , sorry
Posts: 653
*kijkt even naar het verschil tussen Rosberg en Schumacher en denkt dan aan de Mercedes bashers*
Posts: 1.306
Vergeet niet dat Rosberg een 2e pitstop heeft gemaakt en tegen het einde van de race met een lichtere auto dus versere zachte banden had.
Posts: 1.725
nu weten we waar Hamilton dat rubber verloren heeft.
Posts: 2.049
haha knul, je weet blijkbaar niets.
Posts: 1.725
droom lekker verder over je steentje...
Posts: 2.049
tja, ik heb wel bronnen om mijn standpunt te staven. Ik bedoel maar: waar zijn JOUW bronnen dat Hamilton te agressief reed? Hmmm? Of baseer jij je altijd op gebakken lucht?
@Patrick: ok, dat was wel erover. Aub hou het beschaafd wil je.
Posts: 4.764
Hij denkt dat ie alles weet maar ondertussen...
Posts: 11.414
Het is jammer dat je vader zijn rubber verloren was ...
Posts: 1.725
zoiets laag kan alleen jij maar bedenken.
Posts: 859
Dat je er serieus op in gaat zegt meer over jou dan over patrickl. ;)
Posts: 265
Oh snap!
@ f60:
Hier kon Hamilton weinig aan doen en hoewel je denkt veel te weten valt het allemaal toch wel mee zoals jouw reactie van gisteren liet zien.
Posts: 4.764
Gaat net wat te ver maar wel droog ;)
Posts: 1.016
Het is goed om te zien dat de verschillen tussen de RedBulls en de wagens van Ferrari en McLaren in de race niet zo groot is als tijdens quali.
Hoe snel de RedBull werkelijk is, is helaas niet duidelijk. Webber was inderdaad zijn auto aan het \'thuisbrengen\' terwijl Hamilton en Alonso elkaar nog een beetje aan het opjagen waren.
Dat Rosberg sneller was dan Schumacher, lag natuurlijk ook aan het feit dat Rosberg nog vrij laat naar een vers setje zacht rubber is gegaan, terwijl Schumacher op z\'n harde banden druk bezig was Button achter zich te houden in plaats van te jagen op de nummer 3 in de race...
Posts: 11.414
Gevoellige zieltjes hier :) Hij begint toch over rubbers?
Sinds wanneer doet F60 of hij er veel verstand van heeft? Ik zie hem alleen maar van die irritante one-liners plaatsen.
Als ie er echt verstand van had dan zou hij zo af en toe wel wat zinnnigs zeggen ook.
Al moet ik ook wel zeggen dat dat \"steentjes\" verhaal van McLaren wel erg stupide klinkt.
Het is voor iedereen met een beetje verstand van F1 duidelijk dat het probleem niet door Hamilton\'s rijgedrag veroorzaakt werd. Het lijkt er nu alleen wel heel erg op alsof ze maar een PR verklaring verzinnen waar niemand voor schut staat. Bridgestone, McLaren en Hamilton hebben dan allemaal niets fout gedaan.
Posts: 1.052
Heb jij qua werk enige connectie met de F1 wereld? Zo niet, dan heb je net zoveel \"verstand\" van de F1 als de rest hier.
Ik weet niet wat irritanter is; one-liners plaatsen of bij elk bericht menen dat je het beter weet dan de rest van de wereld.
Om nog maar te zwijgen over je opmerking over F60... erg volwassen.
Of het nou met Hamilton\'s rijstijl te maken heeft of niet, hij heeft telkens weer problemen met zijn banden en loopt na 20 ronden prachtig stampen weer te zeuren dat z\'n banden naar zijn grootje zijn. Wie zegt dat dit geen lekke band kan zijn geweest? Eerste reactie van het team was; lekke band, toen de velg, daarna stenen of andere troep.
Maar er mag niets op Hamilton of Mclaren worden aangemerkt, want dan heb ik er geen verstand van?
Posts: 265
Wat een loze redenering. \"Je hebt geen connecties in een bepaald vakgebied, dus snap je er niks van.\" Ik ken geen mensen die kok zijn, maar volgens mij heb ik toch redelijk veel verstand van koken (om mezelf maar even een veer in m\'n reet te steken :p). Oh, maar dat kan dan volgens jou niet.
Ik heb liever een goed onderbouwde mening van patrickl, die vaak ook nog met feiten komt aanzetten, dan een nutteloze oneliner van f60.
Posts: 1.052
Denk jij ook altijd beter te kunnen koken dan de meeste chef-koks? Vast niet.
Hij zegt toch zelf dat iedereen die verstand heeft van de F1 de zaken bekijkt zoals hij het doet.
We zijn maar een stelletje liefhebbers hier die allemaal hun mening mogen geven, je hoeft niet telkens iemand denigrerend toe te spreken omdat hij toevallig anders tegen de zaken aankijkt.
Hij interpreteerd de feiten ook maar zoals het hem uitkomt... en dat is dan blijkbaar de waarheid en niets anders dan de waarheid?
Posts: 1.653
Ik denk dat excuses op zijn plaats zijn patrickl, aangezien F60 je nooit persoonlijk heeft aangevallen. Bovendien zijn er geen bewijzen dat hij het onjuist zou hebben.
@ autoverkoper, kombatunit, gassuh en anderen:
Laat dat samengeklit van Mclaren fanboys achterwege aub.
Posts: 859
Gast, suggereer je nou dat ik een McLaren fan ben?
Ik moet je na geven, het is wel grappig.
Posts: 653
Dat klopt natuurlijk ook, maar als Rosberg serieus problemen had met zijn pace was dat toch niet echt mogelijk geweest, of wel?
Posts: 866
Pat ik had hier je grafiek laten spreken.......
Dat zegt meer dan 1000 oneliners van het model van vorig jaar!
F60 : de man die zijn bronnen moest staven maar geen rubber had....
Posts: 3.592
@Fly by Wire; Problemen met z\'n banden is het gevolg van teveel slijtage en ja, daar hoor je tegen het einde wel eens een opmerking over bij Hamilton (maar wist daarmee wel de snelste ronde te rijden, dat terzijde...).
Maar een meer afgesleten band hoeft natuurlijk niet opeens te klappen? Dat ligt verder echt niet aan Hamilton! Lijkt me logisch dat of de band bij voorbaat al een constructie fout had (zwakke plek), of de velg haarscheurtjes had, of er \'opeens\' een steentje tegen de remschijf ketste ofzo en dat problemen gaf. (lijkt me onwaarschijnlijk...). Maar Hamilton\'s rijstijl lijkt me hier buiten kijf staan.
Posts: 1.052
Tuurlijk, 9 van de 10x is het een technische fout, maar slijtage van de banden heeft weldegelijk te maken met de rijstijl van Hamilton, hij heeft er volgens mij door de jaren heen meer last van dan menig ander coureur. Zondag reden er echter meer coureurs rond met nog slechtere banden. Hamilton gaf al vroeg aan dat hij weer problemen met zijn banden had, hij was niet in gevecht en had dus makkelijk wat rustiger kunnen doen en zo wel kunnen finishen, zoals Vettel.
Het is ook verder geen kritiek op Lewis, hij is tot nu toe de smaakmaker van het jaar en een genot om te zien racen.
Posts: 11.414
Hamilton heeft in zijn rookie jaar wat problemen met de banden gehad ja. Inmiddels niet meer
Hamilton geeft gewoon feedback over wat de auto doet.
Hamilton ging ook minder hard rijden, ook al was er helemaal niets mis met zijn banden.
Brundle zat overigens het hele weekend te klagen over Vettel dat hij te ver over de kerbs van de laatste chicane ging. Dat hij daar wat mee kapot zou rijden ...