user icon

VT2: Vettel spint twee keer, Ricciardo ploft motor

  • Gepubliceerd op 24 jul 2015 15:38
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De tweede vrije training voor de Hongaarse Grand Prix is wederom door Lewis Hamilton als snelste afgesloten. De Mercedes-coureur voelt zich op zijn gemak op de Hungaroring. Hij won al vier keer in Hongarije en op basis van de eerste dag van dit weekend is hij hard op weg naar een vijfde zege. Hamilton was de beste man van de vrijdag.

Daarachter een keer niet teamgenoot Nico Rosberg, maar het duo van Red Bull Racing. Daniil Kvyat legde beslag op P2, op 0,351 seconde van de 1:23.949 van Hamilton. Daniel Ricciardo completeerde de top drie, maar zijn sessie eindigde in mineur. Hij blies zijn motor op en viel stil nabij bocht 11. Volgens Helmut Marko betekent dit geen straf, het was niet de krachtbron waarmee Ricciardo dit weekend zou racen.

Bij Max Verstappen waren ook problemen, zij het van elektronische aard. De jonge Nederlander stond lange tijd in de pits geparkeerd terwijl monteurs van Scuderia Toro Rosso en Renault aan de auto sleutelden. In het laatste kwartier kon hij zijn programma hervatten en klom nog naar P11, maar hij gaf wel drie tienden toe op teamgenoot Carlos Sainz.

Voor Ferrari-coureur Sebastian Vettel ging het ook niet van een leien dakje. De Duitser was fors trager dan Kimi Raikkonen en spinde twee keer. Eerst in bocht 12 en later in bocht 1, Vettel beleefde weinig plezier aan zijn dag. Romain Grosjean ging ook in keer in de rondte, in bocht 13.

Foto's Hongarije 2015

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Opvallend dat Raikkonen voor Vettel eindigt. Hopelijk finisht hij ook voor hem

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 15:46
  • Zal die p8 dan eindelijk wat betekenen?

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 15:50
  • rembrand20

    Posts: 49

    De McLarens doen het hier best wel oke. Voor hun doen dan!Hopelijk kunnen ze ook in de race een beetje meekomen.

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 15:50
  • Ik open deze pagina en kijk verstijft naar het scherm. Ik wrijf in mijn ogen en knijp mij in mijn arm om te kijken of ik niet droom. Nee, het blijkt echt te zijn. EEN MCLAREN IN DE TOP 10!

    • + 1
    • 24 jul 2015 - 15:52
    • Yep, en ik heb het altijd al geweten, Fernando Alonso is een uitstekende top 10 coureur.
      heel goed, die jongen komt er wel, een talent voor de toekomst maar hij moet nog wel veel bewijzen..

      • + 3
      • 24 jul 2015 - 15:57
    • Pietje, ik vrees dat Force India sneller is dan de McLaren :-(

      • + 0
      • 24 jul 2015 - 16:18
    • Om sneller te zijn moet je eerst finishen. Daar weten ze bij McLaren alles van :-)

      • + 1
      • 24 jul 2015 - 16:27
    • @Billgates, en als ze sneller zijn dan stond er nog steeds een McLaren in de top 10.Go McLaren!

      • + 0
      • 24 jul 2015 - 17:38
    • Ben errug benieuwd hoe de kwali er morgen uitziet!

      • + 0
      • 24 jul 2015 - 18:41
  • Gamert

    Posts: 630

    Button en Alonso eindelijk een keer niet bij de laatste 4. Oké de kwalificatie moet nog komen, maar ik hoop dat het mooie voortekenen zijn.

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 15:53
  • RBR ziet er sterk uit hier. Verwacht ze ook wel in de top 6 eindigen dit weekend.
    Het is te hopen dat TR nu eens een echt probleemloos weekend heeft.

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 16:15
  • Kevin

    Posts: 4.947

    Ziet ernaar uit dat Renault een grote stap hewft gezet. Ze zitten er toch weer wat dichter op lijkt het dan in Monaco.

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 16:50
    • De minnen brigade heeft toegeslagen. Ik neem aan dat dat is omdat Renault helemaal geen nieuwe motor heeft geintroduceert. Dus een stap hebben ze niet gezet. Laat staan een grote.

      • + -1
      • 24 jul 2015 - 18:15
  • PhyF1

    Posts: 242

    Prachtige volgorde van titels op de hoofdpagina:

    24 jul VT2: Vettel spint twee keer, Ricciardo ploft motor 10
    24 jul 'Raikkonen maakt iets meer foutjes dan Vettel' 4

    • + 2
    • 24 jul 2015 - 16:52
  • "Volgens Helmut Marko betekent dit geen straf, het was niet de krachtbron waarmee Ricciardo dit weekend zou racen." ......Deze snap ik even niet?? kwalificatiemotor?

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 19:23
    • Ze hebben gewoon een oude reeds gebruikte motor gepakt en die is nu stuk. Ze hebben dus nog een "nieuwe" motor liggen die ze voro de race zouden gebruiken. Dat zal die nieuwe motor zijn die hij in Oostenrijk had gekregen.

      • + 0
      • 24 jul 2015 - 20:30
  • De STR vallen tot op heden nog een beetje tegen. Dit circuit is een van de eeinige waar ze flink last hebben van het PK tekort, en profijt van het goede chassis. Echter hangen ze een beetje rond de gebruikelijke plek voor het team. Wellicht bouwen ze het nu rustiger op dan normaal.
    We zullen zien morgen. En hopelijk is alle "Renault pech" uit Max z'n auto verjaagd voor de rest van dit weekend.

    • + 0
    • 24 jul 2015 - 23:34
    • Correctie : hoort dus te zijn, een van de weinige circuits waar ze veel minder last zouden moeten hebben van het PK tekort.

      • + 0
      • 24 jul 2015 - 23:36
  • 'Raikkonen maakt iets meer fouten dan Vettel'

    Ja. ja. Nu geloof ik het zeker! *sarcasme* ;)

    • + 0
    • 25 jul 2015 - 07:33

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar