Robert Kubica blijft realistisch ondanks sterke seizoensstart

Renault heeft een erg goede seizoensstart gehad tijdens de eerste vier races van dit jaar en met name Robert Kubica reed zeer sterke races. Ondanks deze goede prestaties blijft Kubica realistisch en moet Renault nog een stap maken voor de échte top.

Kubica scoorde in Australië meteen een podiumplaats voor Renault en staat momenteel vijfde in het coureurskampioenschap. "Het hele team werkt erg hard en het is goed om te zien dat we onze kansen optimaal benutten", vertelde Kubica.

"We moeten echter realistisch blijven, want we zullen nog een stap voorwaarts moeten maken om Red Bull en McLaren ook in normale omstandigheden te verslaan. De komende race in Barcelona zal een grote test zijn voor het team, omdat daar meestal het verdere verloop van het seizoen wordt bepaald. Veel teams komen met updates aan de auto, maar ik ben optimistisch voor de rest van het seizoen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Dat kan zijn. Red Bull heeft de beste en dus ook meest ontwikkelde auto en volgens henzelf zouden ze door hun updates 3tienden het rondje sneller draaien dan voorheen. Als andere, mindere teams zoals force india of torro rosso ook zo een vooruitgang kunnen maken of zelfs een grotere stap kunnen zetten, dan kan het wel heel warm worden voor Renault.

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 15:32
  • Het is goed om te zien hoe Kubica door zijn inbreng die wagen naar voren aan het helpen is. Vorig jaar reden ze rond deze periode troosteloos in het middenveld rond en dit jaar weten ze regelmatig in de top vijf te eindigen. Hulde aan die Pool!!

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 16:24
    • volgens mij was er ook een man bezig met de auto die nu een rood pak aan heeft.

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 20:03
      • Cypher

        Posts: 2.195

        echt weer typisch een Alonso \'fan\', moeten bij elk bericht weer iets over Alonso zeggen hoe goed hij wel niet is ...

        denk je nou echt dat Alonso zijn laatste jaar bij Renault de auto aan het ontwikkelen was? nee die was te druk bezig met Santander om een plekje vrij te kopen bij een echt team

        • + 0
        • 4 mei 2010 - 21:35
      • Westchello

        Posts: 99

        ja, maar toegegeven. Kubica doet het nu beter met de renault dan jou Alonso

        • + 0
        • 4 mei 2010 - 21:45
        • Dennoow

          Posts: 962

          Ik wist niet dat Kubica met Renault ook al 2 keer kampioen is geworden dit jaar? Erg knap om het beter te doen dan Alonso! Die had vorig jaar een vreselijke wagen, haalt er alles uit en krijgt hem regelmatig de top 10 in. Half in het jaar stoppen ze met updates en ontwikkelen ze de wagen voor 2010 vooral, waar Kubica instapt. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Renault heeft zeer lastige jaren achter de rug, zelfs Alonso kon daar niets aan doen.

          OT: Renault en Kubica hebben me wel heel erg positief verrast! Ook Petrov doet het helemaal niet slecht. In de wintertests leken ze veel te langzaam, ze hebben kennelijk hard gewerkt en ontwikkelen de wagen erg snel. Ze zaten de afgelopen races erg dichtbij Mercedes. Ben erg benieuwd of ze de goede lijn door kunnen trekken!

          • + 0
          • 4 mei 2010 - 22:34
        • smvs

          Posts: 408

          Kubica doet het hartstikke goed. Maar het is nogal moeilijk als buitenstaander een inzicht te krijgen in in welke mate dat aan de auto te danken is hè. Dat de Renault vorig jaar ook niet wilde met Alonso erin wil nog niet zeggen dat Alonso niet lekker ging. Die auto was gewoon bagger.

          • + 0
          • 4 mei 2010 - 23:23
  • renzo

    Posts: 932

    @alonsofan, daar gaan we weer, Alonso is de heilige, DE ontwikkelaar !! Hier zakt mij de broek weer van af.

    @algemeen, nu is Kubica weer de persoon die de Renault sneller maakt. Mensen hou toch op met zulke waardelose onzin berichten. Als de auto K is, dan wint Alonso er niet mee, ook Kubica niet. De engeneers (in samenwerking met de coureur, welke een technische verbetering inbrengt van 15%) maken de auto beter. Renault heeft de auto doorontwikkeld en de resultaten mogen er tot nu toe zijn. Kubica is de coureur die het doet voor Renault, hij is ruim een halve seconde sneller dan Petrov, die in mijn ogen onterecht wordt opgehemeld.
    De Renault vandit jaar is veeeeeel beter dan die van vorig jaar. Dat is de rede dat Kubica punten pakt en Petrov. Je maakt mij niet wijs dat Kubica veel sneller is dan Alonso.

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 08:54
  • @renzo,

    Naast dat de Renault dit jaar (iets) competitiever is dan vorig jaar, scoort Kubica wel degelijk boven wat je van de auto zou kunnen verwachten. Normaal gesproken zou Kubica eerder rond plek 7, 8 of 9 eindigen en niet op het podium.

    Het is dezelfde reden waarom mensen Button nu ineens ophemelen. Button, Kubica en Rosberg hebben een paar races goede beslissingen genomen (of geprofiteerd van fouten van anderen) en zijn daar goed uit naar voren gekomen.

    Ben het wel met je eens dat dat gezeik over coureurs die auto\'s ontwikkelen maar eens een keer afgelopen moet zijn. Een coureur kan hooguit aangeven waar hij tijd verliest tov de concurrentie of wat er mis is met de balans. Hij kan niet verzinnen hoe de auto zelf sneller te maken is. De coureur verzint geen dubbele diffuser, f-duct of barge boards of wat dan ook.

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 10:35
  • kubica is idd goed maar met info van alonso is deze auto gebouwd.

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 13:29
    • Cypher

      Posts: 2.195

      zou je even je betrouwbare bronnen hierbij willen melden? bij voorbaat dank

      • + 0
      • 5 mei 2010 - 13:42
    • Alonso heeft afgelopen 2 jaar niks bereikt bij Renault dus zullen ze niet te veel van zijn input hebben gebruikt!

      • + 0
      • 5 mei 2010 - 14:58
      • Niks bereikt? Dan ben je zeker Singapore 2008 vergeten ;)

        • + 0
        • 5 mei 2010 - 15:05
    • renzo

      Posts: 932

      Ja je leeft idd in een sprookjes wereld, stel dat het waar is wat je zegt dan voorziet Alonso zijn tema van zeer slecht info gezien de prestaties in 2009.

      • + 0
      • 5 mei 2010 - 15:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar