Marko ontkent gesprekken met Audi over motorlevering
- Gepubliceerd op 04 apr 2015 13:23
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
"We hebben een contract met Renault tot het einde van 2016", aldus Marko. "Een nieuwe motorfabrikant zal moeten wachten op een mogelijkheid vanaf 2017. De beslissing zal wel snel gemaakt moeten worden, want een eventuele nieuwe fabrikant heeft ontwikkelingstijd nodig."
Ook wil Marko niets weten van de geruchten dat Red Bull zelf motoren wil gaan ontwikkelen. "We zijn absoluut niet geïnteresseerd in het ontwerpen van een power-unit. We ontwikkelen een chassis en we zijn een raceteam. Onze prioriteit ligt bij een nieuwe succesvolle samenwerking met Renault. Is dit niet mogelijk, dan is het logisch om naar alternatieven te kijken."
Op dit moment staat Red Bull-Racing achter zusterteam Toro Rosso in de stand om het kampioenschap. Dat is volgens Marko op dit moment nog geen probleem. "Toro Rosso moet ongeveer vijfde worden, Red Bull Racing derde. Met de huidige situatie omtrent onze motor, kun je stellen dat een dergelijke situatie aanvaardbaar is dit seizoen. Echter niet voor de langere termijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (21)
Login om te reageren-
Die geruchten blijven wel hardnekkig. Ben benieuwd of VAG nu wel of niet de F1 interessant vind. Denk dat ze met een v4 meer gemotiveerd waren om in te stappen dat had perfect binnen hun marketing plaatje gepast. Bijna elke VAG auto is van een relatief kleine v4 turbo motor voorzien en heb je maximale terugkoppeling naar de straat auto's.
- + 0
- 4 apr 2015 - 13:45
-
Volkswagen heeft nog nooit een v4 motor gehad. In een ver verleden had Lancia v4 motoren. Porsche gebruikt een v4 in de 919.
- + -1
- 4 apr 2015 - 14:18
-
Ik bedoel met v4 een 4 cilinder. Die ligt in elke volkswagen straatauto. Daarmee bedoel ik dat de VAG geen interesse heeft in de huidige motorformule omdat deze geen 4 cilinder maar een 6 cilinder is geworden.
- + -2
- 4 apr 2015 - 14:38
-
Geldt net zo goed voor Renault en in zekere mate ook voor Mercedes en al helemaal voor Ferrari. Zou het wel interessant vinden als ze met een ultrasmalle VR6 oplossing komen (mochten ze ooit instappen). Das een typische VAG zescylinder oplossing bijv.
- + -1
- 4 apr 2015 - 15:03
-
Ik denk niet dat VAG haar Germaanse vingertjes zal gaan branden aan de F1. De straatauto's zijn al niet betrouwbaar,nog meer gezichtverlies kunnen ze niet aan.
- + 0
- 4 apr 2015 - 18:00
-
Toch is er sprake van geweest dat de F1 viercilinder turbo;s zou krijgen. Zie dit oude stuk van Crash: http://wwwPUNTcrashPUNTnet/f1/news/169879/1/fourcylinder-turbo-engines-get-f1-rubber-stamp-for-2013PUNThtml
Bernie probeerde daarmee VW/Audi inderdaad te paaien, maar toen men voor de Rallysport ging. VW hapte niet en Bernie haat sindsdien turbo's- + -1
- 4 apr 2015 - 19:20
-
Grootste hobbel schijnt toch ook de aanwezigheid van Ecclestone te zijn. Zolang Piech de scepter zwaait zal het niet snel gebeuren omdat hij niet gecharmeerd is van de handel en wandel van Bernie. Bij Mercedes bestaan daar ook nog steeds bedenkingen over trouwens. Weet vrij zeker dat men daar vlot de stekker eruit had getrokken als de V6 turbo een flop was geweest
- + -1
- 4 apr 2015 - 20:46
-
100% onzin dat Audi met een 4 cylinder wel had toegetreden.
Formule 1 heeft niets maar dan ook werkelijk niets met de ontwikkeling van straatauto's te maken. Daarom richt Audi zich op andere takken van motorsport namelijk.
Formule 1 is al sinds 1994 niet meer met aktieve vering bezig en de meest recente "innovatie" is de hybride techniek die al jaren daarvoor op straat auto's zat.
Stuurbekrachtiging en seamless shift waren al jaren op een straat auto alvorens ieder formule 1 team het standaard had in 2010.
Formule 1 is juist helemaal niet interessant voor innovatie gezien de regelgeving.- + 0
- 5 apr 2015 - 08:45
-
Voor marketingdoeleinden maakt dat niet veel uit, zodra er een kampioenschap binnen is vliegen de verwijzingen naar F1 je op gewone modellen om het hoofd kijk maar naar Renault, en dat was nog in het v10 tijdperk zelfs, tot een Espace F1 aan toe(puur voor marketing en promotiedoeleinden) Het is juist (naar het schijnt) de aanwezigheid van BE die maalt dat Piech het juist vanuit een marketingoogpunt een slecht idee vindt. Precies hetzelfde was de reden dat er gemorrel bij Mercedes over was ontstaan. Als BE veroordeeld was geweest voor die omkoopzaak hadden ze zich teruggetrokken, tenminste, dat was wel de gemaakte afspraak binnen MB. Kortom het gaat juist om marketing voor die fabrikanten, dus het is geen onzin wat Sander zegt wat dat betreft. Of de techniek nou verwant is of niet maakt niks uit voor marketingafdelingen, die breien daar gewoon een mooi verhaal omheen.
- + 0
- 5 apr 2015 - 11:23
-
Net alsof WEC trouwens veel met straatauto's te maken heeft als je naar LMP1 en LMP2 kijkt. Audi gebruikt dan wel diesels maar die hebben ook echt niks met de straatdieselmotoren te maken. Dat verhaal wordt er gewoon omheen gekletst, vanwege.......? Juist, marketing ;) Wat betreft seamless shifiting en stuurbekrachtiging, men gebruikt(e) dat niet omdat het meer weegt en dat nadeel heel lang niet tegen de voordelen opwoog. DSG achtige oplossingen met twee koppelingen gebruikt men nog steeds niet dacht ik. Sequentiële bakken komen echt wel uit de autosport en waren er niet eerder in straatauto's
- + 0
- 5 apr 2015 - 11:37
-
over audi gesproken daar komt hi jOp zaterdagochtend werd de eerste vrije training verreden. Belgian Audi Club Team WRT en Phoenix Racing zetten dit weekeinde de vernieuwde Audi R8 LMS Ultra in. Reiter Engineering verschijnt aan de start met de nieuwe Lamborghini Gallardo R-EX. De Audi's waren direct snel. Halverwege de eerste sessie ging voormalig Formule 1-testcoureur Robin Frijns het snelste. Frijns maakte gelijk duidelijk hem de overgang naar de GT3 klasse goed is vergaan. De Nederlander was zelfs sneller dan zijn ervaren teamgenoot Laurens Vanthoor.
- + 3
- 4 apr 2015 - 13:45
-
Waar rook is, is .... Juist. Een Renault motor.
- + 0
- 4 apr 2015 - 17:02
-
:) :) :)
- + 0
- 4 apr 2015 - 20:48
-
Ze zouden ook met Peugeot kunnen gaan praten als ze een Franse fabrikant willen houden of in Italiëmet LLamborgini maar Audi lijkt mij best een goed aalternatief voor de bijde Red Bull teams
- + 0
- 4 apr 2015 - 18:40
-
stel dat toro rosso voor red bull eindigt, wat zou er dan gebeuren? wat zou de impact hier dan van zijn binnen red bull? iemand een theorie?
- + 0
- 4 apr 2015 - 19:40
-
Dat gebeurde in 2008 toch ook al, het is echt niets wereldschokkends.
- + 0
- 6 apr 2015 - 12:25
-
Waarom worden heel veel berichten ineens dubbel geplaatst?
- + 0
- 4 apr 2015 - 20:20
-
Inclusief bovenstaande bericht. Ben wel benieuwd of de reactie nu ook onder beide berichten verschijnt...
- + 0
- 4 apr 2015 - 20:21
-
Ja, dus... Nu staat het er zelfs vier keer....
- + 0
- 4 apr 2015 - 20:22
-
Help! Een of ander virus of zo?
- + 0
- 4 apr 2015 - 20:22
-
meestal is het zo,
"waar rook is ..."- + 0
- 4 apr 2015 - 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 3.224
over audi gesproken daar komt hi jOp zaterdagochtend werd de eerste vrije training verreden. Belgian Audi Club Team WRT en Phoenix Racing zetten dit weekeinde de vernieuwde Audi R8 LMS Ultra in. Reiter Engineering verschijnt aan de start met de nieuwe Lamborghini Gallardo R-EX. De Audi's waren di... [Lees verder]