user icon
user icon

Max Verstappen springt nuchter om met ophef

  • Gepubliceerd op 11 dec 2014 15:13
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Max Verstappen trekt zich niks aan van de controverse rondom zijn leeftijd. De jonge Nederlander debuteert komend seizoen als 17-jarige namens Scuderia Toro Rosso in de Formule 1. Volgens sommigen is dat te jong, maar wat goed is komt snel. Zelf laat hij de ophef over zijn leeftijd makkelijk van zich afglijden. Max Verstappen is niet snel gek te krijgen.

Aan Autosprint verkondigde hij: "Vorige winter was het de bedoeling om twee jaar in de Formule 3 door te brengen en daarna de rest uit te stippelen. Maar ik behaalde vanaf het begin goede resultaten en toen is alles in een stroomversnelling geraakt. Ik had absoluut niet verwacht dat het zo snel zou gaan. In eerste instantie vroeg ik mezelf af ik er al aan toe was. Ik heb mezelf geanalyseerd en realiseerde dat ik al zover was."

"Eerlijk gezegd trek ik me niks aan van wat er allemaal gezegd wordt. Ik heb daar geen problemen mee. Het zal waarschijnlijk nog wel even zo doorgaan. Tot nu toe ben ik bij drie vrije trainingen in actie gekomen en ik ben bij geen enkel incident betrokken geweest, in tegenstelling tot andere rijders. Ik pas me geleidelijk aan, zonder te haasten. Desalniettemin zijn mijn rondetijden steeds positief geweest."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik vind dat Max niet teveel moet praten nu. Laat hem maar werken aan zijn fysieke en mentale weerbaarheid. Alles wat hij zegt kan tegen hem gebruikt worden. Laat zijn talent maar spreken straks op het circuit. Vooraf maar even dimmen.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 15:46
    • Tsja, ik denk dat hij niet zelf naar Autosprint belt... Zou ook vrij onbeschoft zijn als ze wat vragen voor hem hebben om te zeggen 'ik geef nergens antwoord op'. Voor je het weet sta je als arrogant te boek. Baard laten staan en een pak bij de Zeeman kopen en je kunt zo voor Alonso doorgaan...:-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:17
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, waarom denk je dat hij zegt zich niets van die hele discussie aan te trekken? Juist om niet te veel over onzinnige discussies mee te hoeven praten en de critici straks gewoon op de baan de mond te kunnen snoeren.

      Misschien moet jij niet te veel onzinnige berichten plaatsen en liever eerst een beetje na te denken over wat je eigenlijk zegt.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:23
    • Ja beetje nadenken ja:D Hoe durf je hier iets over onze Max te zeggen wat mogelijk negatief uitgelegd kan worden!

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:57
    • Mojito, jij hebt mij op de korrel. Mooi want ik wil de discussie graag aangaan zonder persoonlijk te worden. Ik denk en mag zo denken als ik wil, ook jij uiteraard. Lijkt mij een gezonde basis voor discussie. En als iets onzinnig is dan is het de moeite niet waard te reageren lijkt me.

      Fijne avond.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:02
    • ERWINNAAR, Kijk dat is nu precies de angsthazen reactie die Max gelukkig niet heeft. Als hij gevraagd wordt voor een interview, dan doet hij dat gewoon. En geeft ook normaal zijn eigen mening, zodat een ieder kan lezen hoe hij er in staat. " What you see is what you get " dat is Max zijn motto. Wat een ander over hem schrijft interesseert hem gewoon niet. Hij is gewoon lekker bezig met zijn eigen ding. Kijk...dat heet nu een volwassen houding.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:28
    • BrRacing@ Dit is helemaal in je straatje. Ik zie je glunderen.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:30
    • Ik vind je reactie ook een beetje raar Erwinnaar. Je hebt in de basis wel gelijk met je insteek dat hij niet te veel moet praten. Maar die opmerking zou pas hout slaan als hij dus juist rare dingen zou zeggen. Hij blijft juist gewoon nuchter en zoals Beemerdude als zei, hij heeft vast niet zelf gebeld.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 12:01
    • Ik hou ook van nuchtere reacties inderdaad, zo vader zo zoon. Ik ben alleen bang dat hij snel afgebrand wordt door de pers want dat zou erg zonde zijn. Hoe minder hij zegt, zeker in het begin, hoe beter het is. Dan kunnen ze alleen nog maar schrijven over zijn vermoedelijk sterke optredens.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 13:40
  • hoogie35

    Posts: 586

    zo, dat hebben we dan maar even gezegd, goed zo en nu GAAN MET DIE BANAAN

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 16:08
  • Maximo

    Posts: 5.979

    Uiteraard was ik helemaal in mijn nopjes toen Max een plek bij TR kreeg, maaaarrrrrr..... Als ik niet zo'n fan van hem was en 'm ook niet reeds volgde in de F3, dan had ik er zeer zeker veel vraagtekens bij gezet. Ik hoop en verwacht dat hij een hoop critici de mond zal snoeren op de baan, maar een jaartje meer ervaring in een andere klasse zou volgens mij geholpen hebben om toch nog wat beter voorbereid aan een F1 carrière te beginnen.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 19:01
  • De Nascar is gewonnen door iemand van 18 , Elliot Chase.
    Kwam op eenzelfde manier aan de top. Met Max komt het ook wel goed.
    In de VS hoor je trouwens minder over leeftijd. Als je snel bent ben je snel is daar het idee.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 21:04

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender