user icon

Max Verstappen springt nuchter om met ophef

  • Gepubliceerd op 11 dec 2014 15:13
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Max Verstappen trekt zich niks aan van de controverse rondom zijn leeftijd. De jonge Nederlander debuteert komend seizoen als 17-jarige namens Scuderia Toro Rosso in de Formule 1. Volgens sommigen is dat te jong, maar wat goed is komt snel. Zelf laat hij de ophef over zijn leeftijd makkelijk van zich afglijden. Max Verstappen is niet snel gek te krijgen.

Aan Autosprint verkondigde hij: "Vorige winter was het de bedoeling om twee jaar in de Formule 3 door te brengen en daarna de rest uit te stippelen. Maar ik behaalde vanaf het begin goede resultaten en toen is alles in een stroomversnelling geraakt. Ik had absoluut niet verwacht dat het zo snel zou gaan. In eerste instantie vroeg ik mezelf af ik er al aan toe was. Ik heb mezelf geanalyseerd en realiseerde dat ik al zover was."

"Eerlijk gezegd trek ik me niks aan van wat er allemaal gezegd wordt. Ik heb daar geen problemen mee. Het zal waarschijnlijk nog wel even zo doorgaan. Tot nu toe ben ik bij drie vrije trainingen in actie gekomen en ik ben bij geen enkel incident betrokken geweest, in tegenstelling tot andere rijders. Ik pas me geleidelijk aan, zonder te haasten. Desalniettemin zijn mijn rondetijden steeds positief geweest."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik vind dat Max niet teveel moet praten nu. Laat hem maar werken aan zijn fysieke en mentale weerbaarheid. Alles wat hij zegt kan tegen hem gebruikt worden. Laat zijn talent maar spreken straks op het circuit. Vooraf maar even dimmen.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 15:46
    • Tsja, ik denk dat hij niet zelf naar Autosprint belt... Zou ook vrij onbeschoft zijn als ze wat vragen voor hem hebben om te zeggen 'ik geef nergens antwoord op'. Voor je het weet sta je als arrogant te boek. Baard laten staan en een pak bij de Zeeman kopen en je kunt zo voor Alonso doorgaan...:-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:17
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, waarom denk je dat hij zegt zich niets van die hele discussie aan te trekken? Juist om niet te veel over onzinnige discussies mee te hoeven praten en de critici straks gewoon op de baan de mond te kunnen snoeren.

      Misschien moet jij niet te veel onzinnige berichten plaatsen en liever eerst een beetje na te denken over wat je eigenlijk zegt.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:23
    • Ja beetje nadenken ja:D Hoe durf je hier iets over onze Max te zeggen wat mogelijk negatief uitgelegd kan worden!

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:57
    • Mojito, jij hebt mij op de korrel. Mooi want ik wil de discussie graag aangaan zonder persoonlijk te worden. Ik denk en mag zo denken als ik wil, ook jij uiteraard. Lijkt mij een gezonde basis voor discussie. En als iets onzinnig is dan is het de moeite niet waard te reageren lijkt me.

      Fijne avond.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:02
    • ERWINNAAR, Kijk dat is nu precies de angsthazen reactie die Max gelukkig niet heeft. Als hij gevraagd wordt voor een interview, dan doet hij dat gewoon. En geeft ook normaal zijn eigen mening, zodat een ieder kan lezen hoe hij er in staat. " What you see is what you get " dat is Max zijn motto. Wat een ander over hem schrijft interesseert hem gewoon niet. Hij is gewoon lekker bezig met zijn eigen ding. Kijk...dat heet nu een volwassen houding.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:28
    • BrRacing@ Dit is helemaal in je straatje. Ik zie je glunderen.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 17:30
    • Ik vind je reactie ook een beetje raar Erwinnaar. Je hebt in de basis wel gelijk met je insteek dat hij niet te veel moet praten. Maar die opmerking zou pas hout slaan als hij dus juist rare dingen zou zeggen. Hij blijft juist gewoon nuchter en zoals Beemerdude als zei, hij heeft vast niet zelf gebeld.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 12:01
    • Ik hou ook van nuchtere reacties inderdaad, zo vader zo zoon. Ik ben alleen bang dat hij snel afgebrand wordt door de pers want dat zou erg zonde zijn. Hoe minder hij zegt, zeker in het begin, hoe beter het is. Dan kunnen ze alleen nog maar schrijven over zijn vermoedelijk sterke optredens.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 13:40
  • hoogie35

    Posts: 699

    zo, dat hebben we dan maar even gezegd, goed zo en nu GAAN MET DIE BANAAN

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 16:08
  • Maximo

    Posts: 6.801

    Uiteraard was ik helemaal in mijn nopjes toen Max een plek bij TR kreeg, maaaarrrrrr..... Als ik niet zo'n fan van hem was en 'm ook niet reeds volgde in de F3, dan had ik er zeer zeker veel vraagtekens bij gezet. Ik hoop en verwacht dat hij een hoop critici de mond zal snoeren op de baan, maar een jaartje meer ervaring in een andere klasse zou volgens mij geholpen hebben om toch nog wat beter voorbereid aan een F1 carrière te beginnen.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 19:01
  • De Nascar is gewonnen door iemand van 18 , Elliot Chase.
    Kwam op eenzelfde manier aan de top. Met Max komt het ook wel goed.
    In de VS hoor je trouwens minder over leeftijd. Als je snel bent ben je snel is daar het idee.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 21:04

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit