user icon

Mosley schiet Formule 1 te hulp bij EU-onderzoek

  • Gepubliceerd op 03 dec 2014 16:55
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Max Mosley heeft de Formule 1 zijn hulp aangeboden om het onderzoek van de Europese Commissie naar de commerciële afspraken in de sport af te wenden. De Europese Unie heeft Force India, Sauber en Lotus gevraagd om verklaringen af te leggen, meldt The Times.

Mosley: "Als de EU langs komt, dan halen ze alles overhoop en gaan ze als een olifant in een porseleinkast te werk. Dan is niets meer veilig. Ik voel me gevleid bij het idee dat ik de Formule 1 te hulp kan schieten. Als alle relevante partijen daarmee instemmen, draag ik graag een steentje bij."

Het zorgwekkende voor de Formule 1 is dat de EU al achttien maanden bezig is om een dossier op te bouwen, schrijft Kevin Eason in The Times. "Ze leggen elk aspect van hoe de sport al die tijd gerund is onder een vergrootglas wanneer ze officieel een onderzoek starten."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • MoSSley is de gekSSte!

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 17:08
    • MoSSley, dat is toch die SSm acteur?

      • + 0
      • 4 dec 2014 - 07:43
  • Inderdaad, na het bektritiseren van de FiFa is de volgende kruistocht van de EU de F1

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 17:09
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Vind je dat vreemd dan? 2 sporten waar ziljarden in omgaan (..) EN die ook nog eens op volstrekt ondoorzichtige wijze door een paar dictators worden gerund........wordt een keer tijd zou ik zeggen.
      Gewoon de bezem erdoor, wie weet levert het nieuwe teams en kijkers op ;)

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 17:19
    • Tifoso

      Posts: 2.883

      Inderdaad Benz, ik denk ook dat het goed is voor de sport als alle teams betrokken worden bij de "strategy group" en het prijzengeld eerlijk verdeeld wordt. Dat bepaalde teams een groot budget willen hebben, dan mogen ze dat zelf aanvullen en niet teren op het prijzengeld. Het bedrag dat een Ferrari, RBR, etc. ontvangen komt in de buurt van het budget van Caterham en Marussia samen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

      • + 0
      • 4 dec 2014 - 08:46
  • Hoe raar deze man ook is in zijn vrije tijd, laat hem terug komen als FIA voorzitter, want hij was een stuk beter en stabieler dan die Todt die de F1 met zijn visie momenteel in een identiteits- en geloofwaardigheidscrisis heeft gebracht.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 19:30
    • Todt een visie? Da's nieuw voor me.... Als je kijkt hoe het gegaan is met de nieuwe reglementen voor het WTTC en dat Citroen deze al een half jaar voordat de andere teams deze kregen dan weet je toch al genoeg. Citroen, niet geheel toevallig ook van Franse komaf. Niet echt een sterk staaltje bestuurskunde.
      En op dezelfde manier is destijds ook het WRC naar de klote geholpen door de regeleementen an die zijn er net een beetje bovenop.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 20:37
    • ik hoop dat je inderdaad die 'Visie' van Todt sarcastisch bedoelt...heb de man op weinig goede dingen kunnen betrappen sinds hij Ferrari heeft verlaten...

      • + 0
      • 4 dec 2014 - 04:33
    • Tifoso

      Posts: 2.883

      Als hij nog had gezeten hadden we een budgetlimiet gehad van 40 miljoen...succes daarmee.

      • + 0
      • 4 dec 2014 - 08:48
  • Te hulp schieten? Proberen alles onder het tapijt te vegen zeker!! Blijft natuurlijk belachelijk dat de F1 net als de UEFA en FIFA vrijstelling van belastingen krijgen. Bedoel, wij betalen toch ook allemaal belastingen?
    We weten allemaal dat als je maar 'groot' genoeg bent je in Nederland al vrijgesteld wordt van allerlei belastingen (Marktplaats, Starbucks etc) die een normaal mens gewoon kan aftikken en kennelijk is de EU dat beu. Zou mooi zijn als ze bij de F1 een paar miljard kunne halen, hopelijk houdt die slappe zak van een minister van financiën die wij hebben dan eens op met het als braafste jongetje van de klas maar trekken van de portemonnee om maar zeker te zijn dat hij als eerste betaald wat Brussel vraagt...

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 20:33
  • floris

    Posts: 800

    nou en ?
    Dat wordt hoog nodig tijd.
    De wandel en handel van Ecclestone, - Briatore, - Mercedes, - Red Bull ?
    Ze mogen het van mij allemaal na trekken.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 21:04

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar