user icon

VT3: Rosberg bovenaan na derde vrije training

  • Gepubliceerd op 22 nov 2014 12:08
  • comments 25
  • Door: Jeroen Jonkers
Nico Rosberg heeft de derde vrije training als snelste afgesloten. De Duitser troefde Lewis Hamilton met ongeveer drie tienden af. Felipe Massa weet vooralsnog zijn goede vorm uit Brazilië door te trekken. De Williams-coureur werd derde.

Het teruggekeerde Caterham rijdt zoals verwacht eenzaam achteraan rond. Kamui Kobayashi gaf een seconde toe op Adrian Sutil, terwijl nieuwkomer Will Stevens bijna een seconde tekort kwam op zijn teamgenoot bij Caterham. De Brit moet duidelijk nog wennen aan het niveau in de Formule 1.

Vanmiddag om 14.00 uur start de laatste kwalificatie van het seizoen.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.420

    Het zal toch niet 11-7 worden ;-)

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 12:11
  • De opmaat voor de race.......geen druk bij Lewis, gewoon lekker rond tuffen op de 2e plek.
    Gewoon bijna een seconde sneller dan nr. 3............kan hij onderweg nog rustig een bak koffie drinken. Dames en heren: uw nieuwe WK heet Lewis Hamilton. :)

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 12:12
    • Ik duim nog steeds voor Nico.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:13
    • Kijk uit dat je duim niet verkrampt.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:15
    • sailor

      Posts: 10.420

      In 2007 ging Lewis ook als leider de laatste wedstrijd in...

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:23
    • Rosberg heeft ook nog een WK gewonnen, dus waarom nu wel.....

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:40
    • Moet zijn: Rosberg heeft ook nog NOOIT een WK gewonnen, dus waarom nu wel.....

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:47
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @Dutch1: Tja, je hebt wat dat betreft gelijk. Enige wat nog zou kunnen is een start incident of een mechanisch falen wat Hamilton van het kampioenschap af kan houden. Verder zie ik geen andere opties die Rosberg zouden kunnen helpen.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:47
    • sailor

      Posts: 10.420

      Kimi had voor 2007 ook nog nooit een titel gewonnen.
      Exact dezelfde situatie , Hamilton als leider de laatste wedstrijd in , Kimi kampioen

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:50
    • Het zit je hoog he.......Grow up and move on. Het gaat maar om rondjes rijden op 4 wielen.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:04
    • sailor

      Posts: 10.420

      Het zit me helemaal niet hoog.
      Maar je kunt er wel 100 theorieen op los laten , maar je kunt het nog steeds niet wie er kampioen wordt.
      Zowel Rosberg als Hamilton kunnen kampioen worden
      Dat weten we morgen pas rond 16.30.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:13
    • Senna014

      Posts: 187

      Ik heb vanmorgen FP3 live gekeken en Lewis doet het absoluut niet rustig aan en gaat nog altijd vol voor de overwinning. De snelste tijd van Rosberg zette hij tijdens een eerste snelle ronde op de superzacht. Hamilton was tijdens zijn eerste snelle ronde op de superzacht 4 tienden langzamer door een foutje bij bocht 16 en doordat hij zwaar driftend startfinish op kwam. Zijn snelste tijd heeft hij gezet op het zelfde setje superzacht tijdens zijn 4e ronde. Kijkend naar de rondetijden van de twee, zit er over het algemeen slechts enkele honderdsten tussen de twee.

      Kijkend naar de racepace is het opvallend dat Red Bull sneller is dan Williams en behoorlijk in de buurt lijkt te komen van Mercedes. Red Bull heeft alleen problemen met de achterbanden in de racestints, terwijl Mercedes dit heeft met juist de voorbanden.

      Ik denk dat de start morgen erg cruciaal gaat zijn voor Rosberg en Hamilton. Ik sta ook niet gek te kijken als Rosberg alles uit de kast haalt om Hamilton respectvol te benadelen. Hij kan vandaag Pole pakken en morgen de leiding nemen, maar als Nico en Lewis dan wegrijden bij de rest van het veld moet Nico hopen op pech van Lewis. Wie weet zal Rosberg dan een lager tempo gaan rijden om het veld dicht bij elkaar te houden en zo te hopen dat Lewis in een gevecht om P2 verliest van Bottas, Massa, Vettel of Riciardo. Wie weet staat Nico makkelijk de leiding af om zo op Lewis te jagen en hem in een grote fout te dwingen.. Wie weet.... Ik ben benieuwd! Mijn favoriet is duidelijk, dat is al sinds de F3 Hamilton. Ik hoop op een mooi gevecht en een zinderende race!

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:23
  • lars75

    Posts: 8.908

    Beste mensen van F1Today, reclame is een noodzaak dat begrijp ik ook nog wel. Maar een pop up reclame is al irritant! Laat staan een reclame die de hele website naar beneden weg drukt om zijn boodschap te verkondigen. Zelfs een Jehova is minder opdringerig vandaag de dag!!!

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 12:23
    • DaanF1

      Posts: 267

      Ze hebben er gewoon maling aan wat wij vinden van de gebruiksvriendelijkheid. Zolang iedereen blijft terugkomen, zal het zo blijven. Of nog erger worden. Maar ja, er is verder ook weinig keus als het gaat om Nederlandstalige F1-sites waar ook nog enige vorm van interactie mogelijk is. Ik weet wel dat ik met alle plezier verkas als er een site voorbij komt die het beter doet.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:35
    • Kampsie

      Posts: 331

      Volledig met Lars eens, op een tablet is lezen nauwelijks te doen, reageren schier onmogelijk.
      Ik laat deze site dan ook steeds meer links liggen.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:36
    • Hessel

      Posts: 437

      Wat Daan zegt is waar.
      Ik gebruik mede daardoor adblock. Heel soms, zit ik wel eens op een pc zonder adblock en ik schrik me dan dood hoeveel 'ads' er op websites staan.
      Overigens heb ik geen adblock op mijn tel, en die irritante popup komt dan ook bij mij tevoorschijn. En 9/10 keer dat ik dan op dat kruisje druk om het weg te krijgen, opent die ***site alsnog....
      En wat ik nog wil opmerken is dat 2 jaar na de nieuwe layout. Het 'nieuwsarchief' nog steeds niet werkt (er moet nog een url toegevoegd worden).

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:45
    • Qwerty

      Posts: 181

      @REDACTIE

      WAAROM kan ik met het account ayrtons niet meer inloggen??

      Op een andere manier kan ik jullie niet bereiken

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:49
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Op een telefoon hoef je niet meer op deze site te komen. Ergernis alom! Op een pc met ABP is het prima te doen. Maar juist in een wereld waar iedereen op een telefoon of tablet zit is het belachelijk.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:50
    • Enig kritiek hierover wordt vrij snel weer verwijderd,daar weet @B-BT50 alles over.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 12:59
    • bvonk

      Posts: 930

      Heb het ook lang geprobeerd zonder adblock maar het werd steeds gekker met die ads. Nu ga ik dus echt niet meer terug, heerlijk gewoon een normaal werkende site.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:05
    • ralph2102

      Posts: 757

      @Hessel

      En wat dacht je van "bekijk hier de volledige kalender"?

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:19
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      De gebruiker staat hier op de laatste plaats, dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden. Je krijgt hooguit een "de mobiele site heeft geen prioriteit voor ons" als "antwoord", terwijl de halve wereld inmiddels mobiel internet heeft. De gebruiker is een noodzakelijk kwaad om de adverteerders tevreden te houden.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:23
  • Qwerty

    Posts: 181

    @ REDACTIE

    Waarom kan ik niet meer met het account. Ayrtons niet meer inloggen???

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 12:46
    • sailor

      Posts: 10.420

      Misschien omdat je veel onzin hebt verteld de laatste tijd ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:18
    • Er moesten inderdaad maatregelen worden genomen :)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 13:52

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar