user icon

Smedley boos op zichzelf na kolderieke fout van Massa

  • Gepubliceerd op 12 nov 2014 09:28
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Williams-engineer Rob Smedley rekent het zichzelf aan dat Felipe Massa zondag tijdens de Braziliaanse Grand Prix de verkeerde pitcrew opzocht. De Braziliaan meldde zich bij het team van McLaren en niet bij zijn eigen werkgever Williams. Het kwam allemaal nog goed, Massa eindigde op het podium, maar het was een kolderiek moment.

Niet voor Smedley aan de pitmuur. "Ik ben vooral op boos op mezelf. We hebben onze pits verplaatst en ik vroeg me op woensdag al af wat voor gevolgen dat zou kunnen hebben. Daarbij heb ik het meest voor de hand liggende over het hoofd gezien. Felipe was gewend om te stoppen met monteurs in zwarte overalls voor hem en nu had je opeens twee pitcrews die allebei in ongeveer dezelfde kleuren gekleed gaan naast elkaar."

"Bij een laag hangende zon, een gangetje van tachtig kilometer per uur en ongeveer de juiste plek om te stoppen kan ik er begrip voor opbrengen dat hij te vroeg instuurde. De pitcrew van McLaren zag er vrijwel identiek aan onze pitcrew uit, dus ik snap de verwarring. Na die pitstop zijn er wel wat woorden gewisseld, maar ik verwijt het vooral mezelf. Ik had daar beter over na moeten denken en Felipe moeten waarschuwen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • McLaren had toch gewoon Felipe's bandjes kunnen vernieuwen en de stop factureren aan Williams met een lekkere marge erop?

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 09:38
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dat had ik wel een stunt gevonden als ze dat deden ;-)

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 09:46
    • M23

      Posts: 714

      Of Mclaren had de banden van Flipje eraf gehaald, waarna zij snel de pitbox in vluchten om vervolgens op de grond te gaan liggen rollebollen van het lachen.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:12
    • @M23, of snel wegsturen op 4 platte banden :)

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:43
    • M23

      Posts: 714

      @JEAN; of vier transportbanden er onder. Ook hilarisch!:)

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 11:31
    • terazino

      Posts: 609

      Dat zou inderdaad een giller geweest zijn!

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 11:37
    • Haha ja zn banden eraf en dan de pleiterik maken. Asjemenou.
      Ferrari had vorig jaar wel een leuke toen Alonso Webber een liftje had gegeven en daarvoor beboet was. Ze hadden toen een factuurtje voor een taxiritje gemaakt.

      http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--2ibVs1H0--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/19132ohcrr6kqjpg.jpg

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 16:00
  • Maakte voor zijn klassering niets uit. Was wel een hilarisch moment. Paar jaar terug met ik dacht Hamilton hetzelfde?

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 10:10
    • JV fan

      Posts: 2.092

      dat was vorig jaar , toen hamilton stopte bij de mclaren pitcrew ;) eigenlijk nog hilarischer :D, was ie net weg,

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:16
  • Pete

    Posts: 236

    Waarom? Dit is echt Massa zijn fout. Ik bedoel, hij is het gehele weekend meerdere keren naar zijn pits toe gereden dus hij wist waar het was.

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 10:25
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Neemt toch niet weg dat de kans op het vergissen van de coureur vergroot? Natuurlijk is het Massa die net iets beter had moeten opletten, maar daar gaat het niet om, het gaat om de aanleiding die tot de vergissing van Massa heeft geleid.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 17:57
  • Ik kan heel goed begrijpen dat hij Mclaren stopte, als je de stats er op nazoekt, blijkt Mclaren al een aantal GP's lang de snelste pitstops af te leveren ;)

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 10:30
    • McLaren is zó populair dat niet alleen Alonso er naartoe wil! ;-)

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:35
  • terazino

    Posts: 609

    Dit is toch een fout van de coureur? Hij weet toch hoe zijn pitcrew eruit ziet? Als hij dat niet snapt zou hij geen f1 auto mogen besturen.

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 11:36
  • Beetje erg makkelijk. Bij bepaalde racerijen word er gewoon afgeteld zoals in de INDYCAR; "Three, two,..one" via de radio.

    En "ik vroeg me op woensdag al af" is het dan op woensdag verplaatst? Dan is dat voor het weekend.

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 14:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar