user icon

Susie Wolff dicht bij verlenging als testrijder bij Williams

  • Gepubliceerd op 31 okt 2014 20:48
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Susie Wolff en Williams hebben bijna overeenstemming bereikt voor een nieuw contract voor de Schotse. Dat bericht brengt Bild. Wolff, getrouwd met Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff, zal in 2015 dan wederom fungeren als testcoureur bij de Britse renstal.

Susie Wolff kreeg dit jaar de gelegenheid om tijdens een Grand Prix-weekend in actie te komen. De 31-jarige testrijder nam in Groot-Brittannië en Duitsland de eerste vrije training voor haar rekening. Williams reserveerde ook een testdag in Barcelona voor haar in de week na de Spaanse Grand Prix.

Wolff is volgend jaar waarschijnlijk de enige vrouwelijke coureur met een verbintenis bij een Formule 1-team. Simona de Silvestro klopte dit jaar nadrukkelijk op de deur bij Sauber, maar die deur viel in het slot toen bleek dat haar sponsors de betalingsafspraken niet naleefden.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ze zullen wel een hoop korting krijgen van Mercedes om die muts daar te laten klooien.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 21:28
  • Ze zou het ook wel verdienen,iemand met zo'n staat van dienst in de autosport ben je gewoon verplicht om een contract aan te bieden ongeacht het geslacht.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 21:37
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Haha, hij is goed.

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 22:35
    • masf1

      Posts: 7.047

      En Dennis v/d Laar dan??heeft na een sterk F3 seizooen toch zeker wel een test zitje verdiend

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 23:17
    • @MASF1

      Wat heb jij tegen v/d Laar?
      Heb jij sowieso iets tegen Nederlandse coureurs in het algemeen vraag ik mij af?

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 23:36
    • Frijns

      Posts: 2.563

      Kinderen hebben net als MAS ook altijd antihelden nodig. Dennis van de Laar is op één of andere andere manier in het rijtje antihelden van zijn held Max gekomen.

      Zit overigens totaal geen logica in, gezien Dennis van der Laar pas vier jaar geleden met racen begon en nota bene in de Formida Swift Cup, zonder een geschiedenis van karten. Zet dat af tegen de opleiding die Max heeft genoten en elke vergelijking valt in het niets.

      Maar logica en verstand van zaken, daar is onze beste relnicht niet voor in de wieg gelegd:p

      • + 0
      • 1 nov 2014 - 05:10
    • LimboF1

      Posts: 4.669

      Hahahaha die is goed zeg! Ze zou het inderdaad moeten "verdienen", mijn god wat heeft die kip een slecht race verleden.

      • + 0
      • 1 nov 2014 - 21:05
  • Maximo

    Posts: 6.564

    Dat iemand met zo weinig resultaten een rol in de F1 kan/mag betekenen is echt een lachertje.

    Mevrouw heeft in 10 jaar tijd NIET 1 PODIUM BEHAALD!!!!!

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 22:42
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Mevrouw heeft in 2004 meerdere podia gescoord. Eeuwigheid geleden, maar toch.

      • + 0
      • 1 nov 2014 - 12:14
    • LimboF1

      Posts: 4.669

      Ik blijf het toch beschamend vinden dat ze gevraagd is voor de RoC!

      • + 0
      • 1 nov 2014 - 21:08

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, Groot Brittannië
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar