Afwezigheid van punten zorgt voor frustratie bij Sauber
- Gepubliceerd op 18 okt 2014 12:46
-
14
- Door: Jeroen Jonkers
Het scoren van punten is van belang voor de financiën, maar volgens Kaltenborn zou het ook goed zijn voor de werknemers. "Ten eerste zou het goed zijn voor de moraal, de frustratie zou verdwijnen," aldus Kaltenborn. "Deze is overduidelijk aanwezig. Financieel zou het natuurlijk ook helpen. Het zou een positief signaal zijn richting het team en het zou ons in een positieve richting kunnen stuwen."
Marussia pakte dankzij Jules Bianchi twee punten in Monaco, waardoor zij boven Sauber kwamen te staan in het kampioenschap. Bij Sauber verwachtte men dat ze spoedig wel punten zouden scoren, maar het liep anders. Met nog drie races te gaan heeft de Zwitserse renstal nog altijd geen punt gescoord.
"We wisten allemaal dat het niet eenvoudig ging worden, maar ik had niet verwacht dat we in deze positie zouden zitten. We hebben kansen gehad en er zijn verschillende redenen geweest waarom we deze niet benut hebben. Er zijn fouten gemaakt, maar ik denk dat we op dat gebied flink zijn verbeterd in de laatste races."
"We weten dat we nu niet in en positie zitten waarin we op eigen kracht punten gaan scoren. Het beste wat we kunnen doen met het huidige pakket is geen fouten maken en er staan wanneer er een kans is. We moeten de kansen benutten," besluit de teambaas.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 267
De auto is niet top, maar het is naar mijn mening ook aan de coureurs te wijten. Van Gutiérrez had ik weinig verwachtingen, maar Sutil heeft het voor mij echt laten afweten. Hij had met zijn staat van dienst de buitenkansjes op punten moeten grijpen.
Posts: 3.229
Ja die Sutil zien we volgend jaar denk ik niet meer terug.
Ik had verwacht dat hij zich laatst met die regenrace zou onderscheiden maar ook toen viel hij mij bitter tegen.
En wat die Kaltenborn betreft hoop ik dat het ook haar laatste seizoen is. Door de uitspraken en uitstraling van die vrouw zou ik ook gedemotiveerd raken!
Posts: 4.951
@DAAN: Sutil is nog nooit goed geweest, net zo'n eeuwige belofte als Hulkenberg.
@JIM CLARK: Haha, inderdaad, dat mens heeft de uitstraling van de stronthoop van zo'n heilige Indiase koe.
Posts: 3.229
Gompie moet dat nou zo.....dat is toch geen taalgebruik....het haalt het hele forum naar beneden op deze manier.
Posts: 13.929
GOMPIE: Gezien de afkomst van mevrouw Kaltenborn is dat een zeer zware belediging!
Posts: 4.805
Lijkt me juist een erg lieve, warme vrouw. Misschien wel té lief voor deze harde business.
Posts: 962
Gompie jongen, je weet echt niet wat je zegt met je hulkenberg-bashen! Een mening hebben is één ding, maar hulkenberg heeft in Sauber, Williams en force India gewoon bovengemiddeld gepresteerd! Beter dan de auto is bedoel ik daarmee. Sutil daarentegen is soms snel, maar niet consistent als hulkenberg. Die jongen moet met Alonso naar McLaren, dan zullen we eens zien hoe groot zijn talent nu echt is. Hij verdient minimaal een kans om zich te meten met de toppers in een topwagen.
Posts: 3.229
@Rudi hier een interview met Monisha, best wel interessant, ik ben bang dat ze inderdaad te lief is voor de F!.
wwwpuntcrashpuntnet/f1/interview/209880/1/exclusive-monisha-kaltenborn-qa.html
Posts: 2.788
Stel dat Marussia omvalt en 3 races mist, dan maakt het geen aanspraak op de televisie gelden en dan zou Sauber door schuiven naar plaats 9. Dus of punten pakken of hopen dat Marussia omvalt om de financien te garanderen.
Posts: 859
???ja, als...als.../als, slaat nergens op. wat als alle topteams niet meer kunnen rijden.....
Posts: 859
hadden ze niet vanaf het begin van het seizoen al een te zware auto?
Posts: 3.592
Jep, en dat kunnen ze lang niet allemaal op de motor afschuiven, want het verschil met Ferrari zelf is erg groot. Ze hebben dus een dubbel probleem. En de auto is gewoon niet goed (gewicht en ik denk aero ook niet top), en de motor is niet goed, tja, dan heb je een probleem... En schijnbaar lagen de problemen van de auto echt in de basis, aangezien ze nauwelijks verbeterd hebben door het jaar heen.
Posts: 13.929
Zal ik het dan maar zeggen: Ze hadden Giedo in moeten zetten!
Posts: 3.224
die had ook geen punt gepakt,giedo is niet beter dan suttil,verder prima jongen maar geen top.gelukkig hebben we max nog.