user icon

Afwezigheid van punten zorgt voor frustratie bij Sauber

  • Gepubliceerd op 18 okt 2014 12:46
  • comments 14
  • Door: Jeroen Jonkers
Sauber beleeft haar slechtste seizoen ooit en dat is te merken op de werkvloer. Dat is de mening van Monisha Kaltenborn. Het Zwitserse team staat met nog drie races te gaan tiende in het constructeurskampioenschap, twee punten achter Marussia. Een scenario waarop men op voorhand niet had gerekend.

Het scoren van punten is van belang voor de financiën, maar volgens Kaltenborn zou het ook goed zijn voor de werknemers. "Ten eerste zou het goed zijn voor de moraal, de frustratie zou verdwijnen," aldus Kaltenborn. "Deze is overduidelijk aanwezig. Financieel zou het natuurlijk ook helpen. Het zou een positief signaal zijn richting het team en het zou ons in een positieve richting kunnen stuwen."

Marussia pakte dankzij Jules Bianchi twee punten in Monaco, waardoor zij boven Sauber kwamen te staan in het kampioenschap. Bij Sauber verwachtte men dat ze spoedig wel punten zouden scoren, maar het liep anders. Met nog drie races te gaan heeft de Zwitserse renstal nog altijd geen punt gescoord.

"We wisten allemaal dat het niet eenvoudig ging worden, maar ik had niet verwacht dat we in deze positie zouden zitten. We hebben kansen gehad en er zijn verschillende redenen geweest waarom we deze niet benut hebben. Er zijn fouten gemaakt, maar ik denk dat we op dat gebied flink zijn verbeterd in de laatste races."

"We weten dat we nu niet in en positie zitten waarin we op eigen kracht punten gaan scoren. Het beste wat we kunnen doen met het huidige pakket is geen fouten maken en er staan wanneer er een kans is. We moeten de kansen benutten," besluit de teambaas.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • DaanF1

    Posts: 267

    De auto is niet top, maar het is naar mijn mening ook aan de coureurs te wijten. Van Gutiérrez had ik weinig verwachtingen, maar Sutil heeft het voor mij echt laten afweten. Hij had met zijn staat van dienst de buitenkansjes op punten moeten grijpen.

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 12:49
    • Ja die Sutil zien we volgend jaar denk ik niet meer terug.
      Ik had verwacht dat hij zich laatst met die regenrace zou onderscheiden maar ook toen viel hij mij bitter tegen.
      En wat die Kaltenborn betreft hoop ik dat het ook haar laatste seizoen is. Door de uitspraken en uitstraling van die vrouw zou ik ook gedemotiveerd raken!

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 13:14
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @DAAN: Sutil is nog nooit goed geweest, net zo'n eeuwige belofte als Hulkenberg.
      @JIM CLARK: Haha, inderdaad, dat mens heeft de uitstraling van de stronthoop van zo'n heilige Indiase koe.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 14:30
    • Gompie moet dat nou zo.....dat is toch geen taalgebruik....het haalt het hele forum naar beneden op deze manier.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 15:16
    • GOMPIE: Gezien de afkomst van mevrouw Kaltenborn is dat een zeer zware belediging!

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 18:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Lijkt me juist een erg lieve, warme vrouw. Misschien wel té lief voor deze harde business.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 20:19
    • Dennoow

      Posts: 962

      Gompie jongen, je weet echt niet wat je zegt met je hulkenberg-bashen! Een mening hebben is één ding, maar hulkenberg heeft in Sauber, Williams en force India gewoon bovengemiddeld gepresteerd! Beter dan de auto is bedoel ik daarmee. Sutil daarentegen is soms snel, maar niet consistent als hulkenberg. Die jongen moet met Alonso naar McLaren, dan zullen we eens zien hoe groot zijn talent nu echt is. Hij verdient minimaal een kans om zich te meten met de toppers in een topwagen.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 22:11
    • @Rudi hier een interview met Monisha, best wel interessant, ik ben bang dat ze inderdaad te lief is voor de F!.
      wwwpuntcrashpuntnet/f1/interview/209880/1/exclusive-monisha-kaltenborn-qa.html

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 08:35
  • Stel dat Marussia omvalt en 3 races mist, dan maakt het geen aanspraak op de televisie gelden en dan zou Sauber door schuiven naar plaats 9. Dus of punten pakken of hopen dat Marussia omvalt om de financien te garanderen.

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 14:42
    • hoogie35

      Posts: 699

      ???ja, als...als.../als, slaat nergens op. wat als alle topteams niet meer kunnen rijden.....

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 16:05
  • hoogie35

    Posts: 699

    hadden ze niet vanaf het begin van het seizoen al een te zware auto?

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 16:03
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Jep, en dat kunnen ze lang niet allemaal op de motor afschuiven, want het verschil met Ferrari zelf is erg groot. Ze hebben dus een dubbel probleem. En de auto is gewoon niet goed (gewicht en ik denk aero ook niet top), en de motor is niet goed, tja, dan heb je een probleem... En schijnbaar lagen de problemen van de auto echt in de basis, aangezien ze nauwelijks verbeterd hebben door het jaar heen.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 21:20
  • Zal ik het dan maar zeggen: Ze hadden Giedo in moeten zetten!

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 18:29
    • jacky

      Posts: 3.224

      die had ook geen punt gepakt,giedo is niet beter dan suttil,verder prima jongen maar geen top.gelukkig hebben we max nog.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 19:33

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar