user icon
user icon

Afwezigheid van punten zorgt voor frustratie bij Sauber

  • Gepubliceerd op 18 okt 2014 12:46
  • comments 14
  • Door: Jeroen Jonkers
Sauber beleeft haar slechtste seizoen ooit en dat is te merken op de werkvloer. Dat is de mening van Monisha Kaltenborn. Het Zwitserse team staat met nog drie races te gaan tiende in het constructeurskampioenschap, twee punten achter Marussia. Een scenario waarop men op voorhand niet had gerekend.

Het scoren van punten is van belang voor de financiën, maar volgens Kaltenborn zou het ook goed zijn voor de werknemers. "Ten eerste zou het goed zijn voor de moraal, de frustratie zou verdwijnen," aldus Kaltenborn. "Deze is overduidelijk aanwezig. Financieel zou het natuurlijk ook helpen. Het zou een positief signaal zijn richting het team en het zou ons in een positieve richting kunnen stuwen."

Marussia pakte dankzij Jules Bianchi twee punten in Monaco, waardoor zij boven Sauber kwamen te staan in het kampioenschap. Bij Sauber verwachtte men dat ze spoedig wel punten zouden scoren, maar het liep anders. Met nog drie races te gaan heeft de Zwitserse renstal nog altijd geen punt gescoord.

"We wisten allemaal dat het niet eenvoudig ging worden, maar ik had niet verwacht dat we in deze positie zouden zitten. We hebben kansen gehad en er zijn verschillende redenen geweest waarom we deze niet benut hebben. Er zijn fouten gemaakt, maar ik denk dat we op dat gebied flink zijn verbeterd in de laatste races."

"We weten dat we nu niet in en positie zitten waarin we op eigen kracht punten gaan scoren. Het beste wat we kunnen doen met het huidige pakket is geen fouten maken en er staan wanneer er een kans is. We moeten de kansen benutten," besluit de teambaas.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • DaanF1

    Posts: 266

    De auto is niet top, maar het is naar mijn mening ook aan de coureurs te wijten. Van Gutiérrez had ik weinig verwachtingen, maar Sutil heeft het voor mij echt laten afweten. Hij had met zijn staat van dienst de buitenkansjes op punten moeten grijpen.

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 12:49
    • Ja die Sutil zien we volgend jaar denk ik niet meer terug.
      Ik had verwacht dat hij zich laatst met die regenrace zou onderscheiden maar ook toen viel hij mij bitter tegen.
      En wat die Kaltenborn betreft hoop ik dat het ook haar laatste seizoen is. Door de uitspraken en uitstraling van die vrouw zou ik ook gedemotiveerd raken!

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 13:14
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @DAAN: Sutil is nog nooit goed geweest, net zo'n eeuwige belofte als Hulkenberg.
      @JIM CLARK: Haha, inderdaad, dat mens heeft de uitstraling van de stronthoop van zo'n heilige Indiase koe.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 14:30
    • Gompie moet dat nou zo.....dat is toch geen taalgebruik....het haalt het hele forum naar beneden op deze manier.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 15:16
    • GOMPIE: Gezien de afkomst van mevrouw Kaltenborn is dat een zeer zware belediging!

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 18:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Lijkt me juist een erg lieve, warme vrouw. Misschien wel té lief voor deze harde business.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 20:19
    • Dennoow

      Posts: 962

      Gompie jongen, je weet echt niet wat je zegt met je hulkenberg-bashen! Een mening hebben is één ding, maar hulkenberg heeft in Sauber, Williams en force India gewoon bovengemiddeld gepresteerd! Beter dan de auto is bedoel ik daarmee. Sutil daarentegen is soms snel, maar niet consistent als hulkenberg. Die jongen moet met Alonso naar McLaren, dan zullen we eens zien hoe groot zijn talent nu echt is. Hij verdient minimaal een kans om zich te meten met de toppers in een topwagen.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 22:11
    • @Rudi hier een interview met Monisha, best wel interessant, ik ben bang dat ze inderdaad te lief is voor de F!.
      wwwpuntcrashpuntnet/f1/interview/209880/1/exclusive-monisha-kaltenborn-qa.html

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 08:35
  • Stel dat Marussia omvalt en 3 races mist, dan maakt het geen aanspraak op de televisie gelden en dan zou Sauber door schuiven naar plaats 9. Dus of punten pakken of hopen dat Marussia omvalt om de financien te garanderen.

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 14:42
    • hoogie35

      Posts: 586

      ???ja, als...als.../als, slaat nergens op. wat als alle topteams niet meer kunnen rijden.....

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 16:05
  • hoogie35

    Posts: 586

    hadden ze niet vanaf het begin van het seizoen al een te zware auto?

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 16:03
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Jep, en dat kunnen ze lang niet allemaal op de motor afschuiven, want het verschil met Ferrari zelf is erg groot. Ze hebben dus een dubbel probleem. En de auto is gewoon niet goed (gewicht en ik denk aero ook niet top), en de motor is niet goed, tja, dan heb je een probleem... En schijnbaar lagen de problemen van de auto echt in de basis, aangezien ze nauwelijks verbeterd hebben door het jaar heen.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 21:20
  • Zal ik het dan maar zeggen: Ze hadden Giedo in moeten zetten!

    • + 0
    • 18 okt 2014 - 18:29
    • jacky

      Posts: 3.224

      die had ook geen punt gepakt,giedo is niet beter dan suttil,verder prima jongen maar geen top.gelukkig hebben we max nog.

      • + 0
      • 18 okt 2014 - 19:33

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar