user icon

'Ferrari dekt zich in met optie op Nico Hülkenberg'

  • Gepubliceerd op 27 aug 2014 16:55
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari heeft een soort van optie op Force India-rijder Nico Hülkenberg. Dat staat in een stuk van BBC Sport over het lot van Jenson Button. Diens Formule 1-loopbaan hangt aan een zijden draadje nu McLaren de beslissing over de line-up voor 2015 maar voor zich uit blijft schuiven.

McLaren heeft zijn zinnen gezet op een topper, waarbij de naam van Fernando Alonso bovenaan het verlanglijstje prijkt. De Spanjaard heeft een doorlopend contract bij Ferrari en verklaarde zich reeds meermalen trouw aan de Scuderia, maar McLaren heeft de hoop nog niet opgegeven.

Indien Alonso de overstap niet maakt en Button vindt ergens anders onderdak, dan moet McLaren overschakelen op plan B. Het tweede garnituur zou bestaan uit kandidaten als Valtteri Bottas en Nico Hülkenberg, al is ook hun komst geen gegeven.

Bottas heeft het bij Williams naar zijn zin en tekent waarschijnlijk op korte termijn een verbintenis voor 2015. Bij Hülkenberg liggen de zaken anders. Ferrari zou zich ingedekt hebben voor een eventueel vertrek van Alonso door een optie op Hülkenberg te nemen.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • McLaren hoeft zich geen zorgen te maken: Lewis zou weleens dolgraag terug willen komen!

    • + 0
    • 27 aug 2014 - 16:58
    • Zou wel leuk zijn zowel als Alonso naar McLaren gaat als de suggestie van NBTT. Geweldig rijderscaroussel krijg je dan, en wij het forum maar vol schrijven...:-)

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 17:14
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Alonso en Hamilton weer bij Mclaren. Hoe gestoord zou dat zijn zeg. Ik begin al te watertanden.... Dan Vettel en Rosberg bij Mercedes. En Ferrari blijft met de kruimels zitten.

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 19:10
    • @WARLORD,
      Nee!!! En ik ben trouwens ook geen fan van Hulkenberg.
      Dan Vettel naar Ferrari samen met Kimi

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 20:50
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @JEAN LESI: Vettel naar Ferrari? Laat je nakijken! Vettel gewoon naar weet ik veel waarheen, maar niet naar mijn team, want anders ben ik fan-af voor zo lang als het vingertje daar rijdt.

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 21:17
    • Waarom zou je Lewis willen...ja hij is snel en een vechter, maar hij is niet consistent genoeg over een heel jaar. Sloopt elk seizoen meer van z'n auto's dan zijn teamgenoten (waarschijnlijk waarom hij soms erg snel is). Daarnaast klaagt hij als een klein kind als het niet gaat zoals hij wil....

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 21:38
    • @IOOSTERBAAN,
      Ben jij weer zo een kortzichtig forumlid dat maar wat in de rondte loopt te roepen?

      Lewis sloopt elk seizoen meer auto's dan zijn teamgenoten?

      O... heb hem dit jaar toch echt weinig fout zien doen. Dat juist zijn Mercedes vaak door pech kapot ging is niet zijn schuld.
      Sterker nog... ik heb hem in 2012 & 2013 eigenlijk ook weinig fout zien doen.

      Dus is die opmerking van je nog ergens op gebaseerd of ben je de feiten aan het verdraaien omdat Lewis toevallig niet jouw favoriete coureur is?

      Zoek de feiten eens op man en dan zie je dat je gigantische onzin aan het uitkramen bent.

      • + 0
      • 28 aug 2014 - 09:02
  • Ze kunnen zich beter indekken met een veel betere motor. Spa was al pijnlijk, laat staan hoe het er op Monza uit gaat zien...

    • + 0
    • 27 aug 2014 - 18:55
    • ik durf er nog niet aan te denken

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 20:50
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @JEAN ALESI: Ik ook niet, wordt zwaar frustrerend voor de Scuderia.

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 21:18
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Ik had het al veel slechter op Spa verwacht. Williams was denk ik niet sneller. Als Alonso bij de start geen problemen had had ie denk ik 3e kunnen worden. De pace van Kimi tijdens de race was weliswaar beter dan Alonso, maar hij moest van te ver komen om 3e te worden. Maar Monza is natuurlijk wel de powertrack...

      • + 0
      • 27 aug 2014 - 21:46
    • JeePee

      Posts: 395

      Kimi zat, voordat Alonso de straf ondervond, al in de versnellingsbak van Alonso te prikken, ondanks dat hij 4 plekken achter hem gestart was. Ik denk dat Alonso zonder de 5 sec penalty gewoon 5de was geworden achter Kimi.

      • + 0
      • 28 aug 2014 - 08:28
  • ives

    Posts: 1.233

    Hadden ze vorig jaar ook al, voor de keuze op Kimi viel.

    Maar ik hoop het echt voor Hulkenberg!

    • + 0
    • 27 aug 2014 - 23:13
  • Ik zou het fantastisch vinden! Ik denk dat De Hulk dit jaar ook wel bewezen heeft dat zijn lengte en gewicht geen probleem hoeven te zijn om toch goed te presteren. Jammer dat Force India niet lekker door ontwikkelt.

    • + 0
    • 28 aug 2014 - 07:00
    • Ja die Mercedes motor heeft voldoende power om dat gewicht in beweging te zetten :)

      • + 0
      • 28 aug 2014 - 09:04
    • Haha! Had ik nog niet eens bij nagedacht!

      • + 0
      • 28 aug 2014 - 09:46

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar