user icon

Button: "Alleen Mercedes was sneller dan wij in Bahrein"

  • Gepubliceerd op 08 apr 2014 17:06
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
McLaren bleef in Bahrein met lege handen achter door een dubbele uitvalbeurt. Zowel bij Jenson Button als Kevin Magnussen was de koppeling de boosdoener. Maar over de snelheid van de MP4-29 was Button zeer te spreken. De wereldkampioen van 2009 denkt dat hij zich zonder problemen had kunnen mengen in het gevecht om een plek op het podium.

Button: "We hebben de eindstreep niet gehaald, maar qua snelheid hebben we wel een stap vooruit gezet. De slijtage van de banden was goed. We hadden de banden onder de knie en het tempo was strak. Alleen Mercedes was sneller dan wij. Force India was competitief, maar ik denk dat ze hun handen vol hadden gehad aan ons. Helaas kregen we niet de kans dat te bewijzen."

"Eigenlijk ging het heel erg lekker. De auto deed precies wat we wilden. Mercedes was als enige niet bij te houden, zij waren anderhalve seconde per ronde sneller. Afgezien daarvan oogden wij sterk. We zaten Force India op de hielen en zij leken meer moeite met de banden te hebben. Ik had graag willen zien hoe dat in de laatste stint had uitgepakt, maar het mocht niet zo zijn."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Dan heb ik dus een andere GP gezien. Niet alleen Mercedes en Force India waren sneller, maar ook Williams. Red Bull zat er ook dichtbij, dus ik denk dat Button hier wel iets te optimistisch is

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 17:37
  • Tuurlijk Jenson... Jij rijdt op de derde plaats rond hè, toen je uitviel.
    Pfff!

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 17:39
    • StevenQ

      Posts: 6.909

      volgens mij reden ze zelfs nog achter Ferrari

      • + 0
      • 8 apr 2014 - 20:15
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Het gaat uitstekend Jens...

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 17:43
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Ik wil niet flauw doen maar Button is normaal gesproken toch heel realistisch in zijn uitspraken? Vanwaar dan de 3 "flauwe" opmerkingen om deze uitspraak? Button had trouwens een goede wedstrijd, beter dan onze rookie die al vergeleken werd met Hamilton.

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 19:02
    • Over het algemeen wel, maar nu duidelijk even niet. McLaren viel gewoon zwaar tegen. Een podiumplaats zat er gewoon niet in.

      • + 0
      • 8 apr 2014 - 20:13
  • Maximo

    Posts: 6.757

    Nou, dat heb ik dan even gemist. Ze hoorden denk ik wel in het groepje achter Mercedes thuis, maar om nou te stellen dat ze het 2e team waren gaat wat ver.

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 19:23
  • Tuurlijk Jenson. "de auto deed precies wat we wilden". Jaja, alleen een seconde of 5 per ronde te langzaam...

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 20:42
  • J. Button

    Posts: 96

    Ik geloof het wel.:)

    • + 0
    • 8 apr 2014 - 20:53
  • f1todat weet de lengt van button trouwens wel heel exact

    • + 0
    • 9 apr 2014 - 00:20
  • Williams en FI zijn toch echt sneller op dit moment dan de McLaren. Is het einde nabij voor Button bij McLaren? door dit soort uitspraken.

    • + 0
    • 9 apr 2014 - 07:33
  • ZOUTEL

    Posts: 63

    Volgens mij hebben de meesten hier inderdaad een andere race gezien. Volgens mij lag Jenson iets van vierdes bij de safety car en op dat moment kreeg hij duidelijk zijn problemen waardoor hij achter elkaar werd ingehaald door jan en alleman. Je zag dat hij toen niet eens meer echt verdedigde terwijl Jenson normaal gesproken juist veel verdedigd. Dus als zijn auto geen problemen had gehad zou hij mijns inziens inderdaad kans op het podium gehad hebben.

    • + 0
    • 9 apr 2014 - 08:06
  • felix50

    Posts: 5.792

    ik wet niet wat button gebruikt heeft maar hij bedoelt waarschijnlijk de topsnelheid

    • + 0
    • 9 apr 2014 - 13:35

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar