Teambaas: "Alonso is beter voor Ferrari dan Raikkonen"
- Gepubliceerd op 07 dec 2009 10:26
-
37
- Door: Rob Veenstra
Ferrari heeft iemand nodig die gelijkenissen met Michael Schumacher vertoont. Kimi was zeer rap, maar ook erg gesloten. In een auto die in staat is om te winnen was en is Kimi perfect. Maar als een wagen ontwikkeling nodig heeft en het team opgezweept moet worden is Fernando beter.
Ik heb met Fernando gesproken over de situatie bij McLaren, hij voelde zich verraden door dat team en zei ook dat zijn relatie met Lewis Hamilton niet altijd correct was. Dat zal in Maranello niet gebeuren, dat garandeer ik, aldus Domenicali.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 435
is het opzwepen niet een zaak van de managers er zijn, vaak genoeg kom ik namen van functies tegen waarvan ik denk die moeten de boel toch in eerste instantie managen, blijkbaar is daar de hulp van een coureur bij nodig.
Ben benieuwd of Alonso snel de wagen beter krijgt, indien deze aan het begin van het seizoen in de middenmoot terecht komt, en dat zonder te mogen testen.
Posts: 227
Sorry Domenicali, maar ik heb een Ron Dennis of een Jean Todt nog nooit horen roepen dat ze een coureur nodig hebben die de boel kan leiden, want hun konden wél een team leiden en hadden daar geen coureur voor nodig.
Ook een beetje zwak om na te trappen op Kimi, Ferrari is weer wat in waarde gezakt hier *zucht*. Gelukkig weet Kimi wel beter om niet na te trappen :)
Posts: 4.764
Dat jij ze dat niet hebt horen zeggen betekent niet dat zij niet zo een rijder wilden hebben. Ik noem gewoon 2 willekeurige namen: Hamilton en Schumacher...
Naar mijn mening 2 coureurs die uitstekende kwaliteiten hebben naast de baan mbt het motiveren van personeel en ontwikkelen van de wagen.
Dat Kimi dat niet heeft betekent niet dat hij een slecht coureur is of dat Ferrari hem nu natrapt maar dit is gewoon de reden waarom Ferrari zijn contract afkoopt. Kimi is bloedsnel maar het ontwikkelen van de auto is gewoon niet zijn sterkste punt.
Dat is meer opbouwende kritiek dan natrappen.
Ondanks dat ik geen Alonso fan ben denk ik wel dat hij de kwaliteit heeft het team naar voren te helpen.
Posts: 227
Jean Todt heeft met Kimi gewerkt in 2007, het jaar dat Kimi kampioen werd, toen was er geen probleem, dat probleem kwam pas in 2008 toen Stefano de boel overnam van Jean, toeval? Ik denk het niet.
Denk je dat Hakkinen zo praat graag was bij Mclaren? Ik denk het niet, toch wist Dennis het om te zetten in 2 wereld titels.
Wat je wilt zeggen dus is dat een team pas gemotiveerd kan zijn als de beste coureur in je wagen zit, dat betekent dat alle andere teams volgend jaar ongemotiveerd zijn ofzo? Als team moet je ALTIJD gemotiveert zijn, maakt niet uit welke coureur, dus ik vind het altijd maar slappe hap als ze daarmee aankomen, en een slappe manager die het toestaat.
Posts: 50
Sorry maar in 2008 hebben ze qua snelheid beter gepresteerd dan in 2007. En wat is het verschil tussen 2007 en 2008? voor 1 puntje wereldkampioen of niet...
Posts: 102
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat ze in 2008 met een nog betere auto nog slechter hebben gepresteerd...?
Posts: 5.746
Zo. Dit zet Massa ook even op z\'n plek. Nl tweede plek in het team. Op een ander forum al gelezen dat Alonso wordt gezien als het type leider dat Ferrari nodig heeft. En dat is blijkbaar Massa dus (ook) niet.
Posts: 413
Het enigse wat ik hieruit kan afleiden is dat Massa ook niet geschikt is voor Ferrari en dat ze binnen het team hem als nummer 2 zien! Dit vind ik wel pijnlijk voor hem maar ook een domme uitspraak van je teambaas, niet echt verstandig maar mss wilt hij Massa ook motiveren door deze uitspraak!
Posts: 2.091
Nu komt er 1 dezer dagen een berichtje van Massa, bla bla bla want die is op z\'n tenen getrapt.
Het klopt natuurlijk wel dat een team een rijder nodig heeft die de nodige input kan leveren om een auto te verbeteren. Iemand die ook veel tijd doorbrengt met de enigineers etc. Kimi is kennelijk niet zo\'n rijder.
Om nou te zeggen dat de rijder de boel moet leiden of is t lijden :)
Posts: 1.278
Als het nu ook nog de taak is om een heel team te gaan motiveren, wat is dan nog de functie van Domenicali?
Ceremoniële functie misschien, zo\'n beetje zoals onze koning (van België)...
Posts: 10.412
ben het met de man eens (niet omdat ik fan ben wand dan zag ik hem liever ergens anders) maar een team heeft een rijder nodig die kan zeggen wat beter moet aan een auto. kimi was/is een top rijder maar als je niet tot weinig met je team praat schiet het natuurlijk ook niet op,
Posts: 932
Hoofdletters, en wanD ? Knap.
We hebben afgelopen seizoen gezien hoe goed Alonso is in het ontwikkelen van een auto, de auto werd naar zijn zeggen naarmate het jaar vorderde steeds trager, hulde Alonso ! Of was het zijn motivatie, nee dat kan niet want ook vertelde hij dat hij gemotiveerder was dan ooit ? Tja en dan dat gedoe over zijn Mclaren tijd. Stond hij eens een keertje niet onder toezicht van zijn suiker-oom Flavio, ging het finaal de mist in.
Posts: 10.412
Gaan we daar nu over zeuren? (klein kind) De zin is te lezen toch? Heb geen zin om steeds caps/shift te gebruiken.
Posts: 125
Hey wat vreemd dat die Renault in 2008 aan het begin niet vooruit was te branden en toen opeens begon te winnen...
Hey wat raar dat de Renault dit jaar in het begin niet vooruit was te branden en voordat ze stopte met de ontwikkeling hij toch weer wat sneller was geworden dan eerst...Maar toen stopte de ontwikkeling...Wat kan Alonso dan doen ....
Tsja Renzo dat jou o zo geliefde Piquet om ze oren heeft gehad en toen nog een middels een kamikaze actie zijn contract wou verlengen.. Hoeft jou niet zo bitter te maken...Chear up er is nog kans voor je lieveling....
Posts: 3.007
Jammer dat de meeste hierboven alleen de negatieve opmerkingen uitlichten. Hij zegt ook dat Kimi in een snelle wagen de perfecte rijder is. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de allerbeste is als het alleen op rijden aankomt. Helaas voor Kimi is dat alleen, tegenwoordig niet genoeg in de F1. Je moet meer kunnen, je moet kunnen aangeven wat je voelt in de auto. Iets waar ik niet van weet of Kimi dat zo goed kan, maar het lijkt er niet op gezien zijn gesloten karakter. Van Alonso overigens ook niet, want afgelopen jaar heb ik bij Renault nou ook niet een snelle vooruitgang gezien gedurende het seizoen.
Posts: 19
Zonde dat een coureur,en met name Kimi,altijd veroordeeld wordt voor het feit dat hij geen feedback geeft.
Daar hebben ze bij Mclaren maar weinig over geklaagd,zegt mischien genoeg over de kwaliteit van de ontwerpers/engineers en monteurs bij Ferrari?!
Mijn mening is,coureurs moeten rijden zo hard als ze kunnen,ontwerpers en engineers moeten een goeie auto bouwen.
En het team motiveren en op sleeptouw nemen,dat is de taak van een teambaas.
Als Massa slim is gaat ie vast op zoek naar een ander team voor 2011,want door Ferrari wordt hij zowieso bedankt.
Kimi is denk ik beter af zonder Ferrari zoals Ferrari zegt dat ze beter af zijn zonder Raikkonen.
Posts: 848
Wel knap hoeveel manieren er zijn om het bericht van Stefano Domenicali uit te leggen. En dan vooral meteen van het meest negatieve uitgaan!?
*zucht*
In mijn ogen geeft hij enkel de motivatie waarom Ferrari uiteindelijk voor Alonso gekozen heeft en niet (meer) voor Kimi Raikonen. Daar wil ik nog wel een schepje bovenop doen: de prestaties van Kimi waren het afgelopen seizoen alles behalve kampioenswaardig. Hij is zeker geen slechte coureur en hij kan snel zijn, maar zijn meest recente verrichtingen zijn in feite reden genoeg om hem aan de kant te zetten.
Posts: 11.414
Ja grappig is dat he?
In Amerika vinden ze het heel gewoon om over iedereen en alles te zeggen dat ze de beste ergens in zijn. In Nederland zien we dat als belediging voor de andere mensen die ook goed zijn. Ofwel, waarom zou die ene persoon dan zoveel beter zijn?
Over schepje erbovenop doen gesproken ... de prestaties van Alonso over de laatste twee seizoenen waren nou ook niet bepaald een kampioen waardig. In 2008 dan nog twee redelijke races, maar daarvan was er dus al 1 doorgestoken kaart. Hou je niet veel over ...
Posts: 413
In 2008 maar 2 degelijke races? Dus jij kijkt namelijk alleen naar de overwinningen? De man heeft in de laatste 8 races buiten 1tje waar hij werd aangereden minstens 4des geïndigt met een auto die die trager was dan de Ferrari\'s Mclarens en Bmw\'s en gelijkwaardig aan de Toyota\'s...In het begin van 2008 deed hij het ook degelijk met een auto die superslecht was! 5 x punten gehaald...bijna Altijd in q3 geraakt! Ook in het begin van het seizoen toen ze misschien de 7de snelste auto hadden...In 2009 regelmatig punten gehaald! Ook bijna altijd in Q3 terecht gekomen! Met een auto die trager was dan de Mclarens, Red Bull\'s, Brawns, Toyota\'s, Ferrari\'s en op het einde zelfs trager dan de Torro Rosso\'s en Bmw\'s! Wat verwacht je dan dat hij elke race op het podium staat met zo\'n rampauto?
En @ Ronald, wat een reactie seg! Iedereen geeft steeds Alonso de fout voor het jaar 2007! Hij heeft fouten gemaakt, maar was hij de enigste? Ron Dennis en Hamilton hebben ook fouten gemaakt! Ron Dennis door zijn uitspraken! Hamilton door extra te pitten tijdens de GP van Hongarije...maar iedereen keek naar Alonso die te lang wachte zodat Hamilton niet kon pitten! Ik wil Hamilton wel zien als hij verslagen wordt door Button!
Posts: 11.414
In 2008 was Alonso vergelijkbaar met Heidfeld. Gewoon braaf de races uitrijden naar de snelheid van de auto. Verder niets speciaals ofzo.
Wie zegt ook dat die auto zo slecht was? Enige maat die we hebben is dat Alonso beter was dan Piquet. Dat zegt geen moer.
Zelfs als je er vanuit gaat dat die auto iedere keer zo superslecht was, waarom kunnen we dat Alonso niet aanrekenen? Als de auto goed is doen de Alonso fans in ieder geval net of Alonso daar persoonlijk voor gezorgd heeft. Dan moet je het omgekeerde ook accepteren.
Ik weet niet of Alonso de enigSTe was. Zo enig is hij nou ook weer niet. Hij was wellicht ook niet de enige die fouten maakte, maar dat warverhaal wat je over Hongarije ophangt slaat nergens op. Hamilton maakte geen extra stop.
Als Hamilton verslagen wordt door Button dan is Button dus ook beter dan Alonso ...
Posts: 3.007
Daar hebben ze bij Mclaren maar weinig over geklaagd,zegt mischien genoeg over de kwaliteit van de ontwerpers/engineers en monteurs bij Ferrari?!
Mss dat ze daarom niets wonnen bij McLaren in die periode?
Posts: 85
Beste mensen hij zal ergens wel gelijk hebben. We zullen het volgend jaar wel zien of dat ze er slim aan gedaan hebben om Kimi voor Alonso aan de kant te zetten. 1 ding staat voor mij vast Kimi heeft nooit zijn maxiale kunnen laten zien bij Ferrari wat mischien weer duid op de uitspraak die de teambaas doet? Bij McLaren werd een auto gebouwd waar hij mee uit de voeten kon bij Ferrari is dit volgens mij nooit echt gebeurt en tja.....beetje feedback kan dan wel handig zijn om de auto naar jou hand te kunnen zetten. Overigens vind ik ook weer dat Kimi de laatste races top heeft gereden en heeft laten zien waar hij toe in staat is!
Ik merk helaas wel dat Alonso het mannetje gaat worden bij Ferrari. Sneu voor Massa die tog wel degelijk heeft laten zien dat hij een potje kan sturen en wat betreft pure snelheid Alonso wel aan zou kunnen.
Posts: 2.285
Alonso zal wel bedongen hebben dat hij de eerste rijder wordt want anders gaat hij weer lopen zeiken. Ik vind het van Ferrari niet netjes om Raikonen nu een trap na te geven. Ze hadden het ook zo kunnen laten en er voor de rest niets meer over zeggen. Domenicale is nu net zo bezig als Alonso in z\'n McLaren tijd. Alonso verteld dan weer dat hij goed met Hamilton op kon schieten en dan weer niet. Dan werd Hamilton weer voorgetrokken en dan weer niet.Schijnheilig mannetje en Domenicale blijkt nu net zo te zijn
Posts: 102
Helemaal eens met bovenstaande reactie. Het is topsport, er gaat ongelofelijk veel geld in om. Raikkonen is enorm snel en kan perfect feedback geven op een auto, dat is altijd gezegd.
Maar daarentegen is sport ook altijd psychologie. Hij heeft niet de instelling om \'de mannen op sleeptouw\' te nemen. Te slijmen, mooie praatjes etc. Raikkonen gaat uit in intrinsieke motivatie bij iedereen. Iets wat ze bij Ferrari, blijkbaar nog niet helemaal beheersen.
Posts: 1.748
Een beetje een zielige uitspraak van Domenicali
Posts: 1.650
Wat een reacties weer...
Je moet eens de engelstalige versie van het interview lezen.
Zoals reeds gemeld hier is het niet natrappen dat Domenciali doet. Hij zegt alleen dat Kimi een fantastische rijder is in een goede auto; een auto die zij dit jaar niet hadden (vind ik toch niet verkeerd als een team toegeeft dat de auto te langzaam was). Hetgeen hij echter wèl zegt is dat Kimi te introvert is en het team niet die extra motivatie kon geven die Schummi wèl kon !
Die flauwe kul van : \"een teamleider kan zijn team kennelijk niet leiden enz.... enz...\" is belachelijk gewoon. Als je kijkt naar grote kampioenen dat hadden ze allemaal wel dat ietje extra.... Dat beetje extra om mensen rondom je heen warm te krijgen enz...
Het feit dat Fernando de fabriek al meerdere keren heeft bezocht is het grootste bewijs dat de man \"the willingness\" heeft om er 200% voor te gaan.
Alleen met zo\'n houding kun je mensen motiveren.
Er was iemand van het personeel bij Ferrari die verklaarde dat Alonso de fabriek al veel beter kent dan Kimi in twee jaar tijd...
Ik heb het al gezegd : Kimi is top maar zijn betrokkenheid was misschien te klein.
En ook al gaat het over \"perceptie\" (misschien is hij wel degelijk op dezelfde manier betrokken...); het komt anders over dan iemand die het meer uit.
Het feit dat Domenciali dat inziet, maakt hem geen slechte leider; wel integendeel !
Italianen zijn familiemensen. Zij houden ervan om met de familie dingen samen te doen. Welnu : ik kan me goed inbeelden dat deze cultuur ook binnen een team als Ferrari heel belangrijk is.
Posts: 2.195
als Ferrari zijnde ben je ook verplicht om hem een winnende auto te geven, dus het is hun eigen schuld dat dat niet is gebeurd. want dan had je namelijk de perfecte coureur gehad...
Posts: 331
wat een lul verhaal van ferrari zonder Kimmi waren ze nog nooit zover gekomen de laatste race\'s want hij heeft alles uit de wagen heaald wat er uit te halen was.
en wat betreft alonso die heeft alleen maar lul verhalen want als massa het de eerste race\'s beter doet als alonso dan krijg je het zelfde verhaal als bij mclaren.
dus nu maar hopen dat massa het veel beter doet als alonso
mclaren 1
Posts: 223
ik weet niet waarom jullie Alonso haters hele tijd 2007 bij halen?
kom op mensen! willen jullie miss niet aanhoren dat alonso beter is dan massa? massa zit sinds 2006 bij ferrari en heeft nooit iets magisch gehad als alonso!
en dominacale heeft gewoon gelijk wat die zegt! raikkonen had nooit zin om met iemand te praten en toen massa ook in ziekenhuis was had die ook gezegd dat raikkonen ook niet gebeld of een kaartje heeft gesttuurd heeft! hij wil met niemand praten die raikkonen en daarom willen ze hem weg hebben!
maar hij reed de laaste races wel goed!
Posts: 303
Kan niet wachten tot Rubens zijn boek uitbreng dat weten we gelijk over de handel en wandel van Ferrari hoe ze over mensen denken
Posts: 144
Ferrari wordt weer het ongeregelde zooitje italianen zoals het was voor de komst van Todt, Brawn, Byrne (hoewel die daar nog zit als consultant) en Schumacher.
Daar gaat Alonso niets aan veranderen.
Posts: 333
Alonso heeft Schumacher 2x verslagen, 2x wereld kampioen. Toen was ik, 100% Schumi Fan, 100% anti Alonso fan. Na een sabbatical van Ros Brawn(en Schumi) zag ik het somber in voor Ferrari. EN toen kwam het jaar van Alonso Bij McLaren met Ferrari/Alonso Data Hamilton was miraculeus erg snel maar verloor toch
\"het kampioenschap\" aan Kimi Raikkonen. Veel beter zou het niet meer worden voor de rode Duivels al helemaal niet met Rijders als Massa en Raikkonen. Schumi\'s advies bleek ongewild en ongepast tijdens de races en het team kan maar moeilijk een eenheid vormen. Nu ziet het er naar uit dat Schumi het Schip wil verlaten om weer te winnen met zijn F1 Papa Brawn. Wie beter dan Alonso om toch te proberen de ontbrekende eenheid te vormen bij het Ferrari team, iets waar ook Alonso sinds zijn laatste Kampioenschap erg behoefte aan heeft. Ik heb er ook alle vertrouwen in, dat Alonso met Ferrari, het kan presteren, om bij elke race het maximale eruit te halen. Alleen mis ik nog 1 speler, wat zal er met Mr. Briatore gebeuren in januari,.. hmm die nog erbij in het italiaans team en het feest is compleet!! Ik heb dus volgend jaar meerdere favoriete teams maar als ik moet kiezen, gun ik Alonso zijn derde titel met Ferrari. En zo te horen kan hij prima met de italianen overweg!
Posts: 5.792
wat er door teambaas Stefano Domenicali gezgd word weten we toch allemaal .Op deze site hebben we het er al zo vaak over gehad dat Raik geen wagen kan ont wikkelen en ook geen tijd in de fabriek wil doorbrengen om te overleggen.Raik wil racen en zo snel mogelijk weer weg van het circus f1,is zo vaak door hemzelf gezegd
Posts: 413
Nou gewoon zijn races uitgereden dus? Met een auto die al niet supersnel is kan je de voorhoede toch moeilijk aanvallen? Ik zeg niet dat Alonso geen fouten maakte, tuurlijk wel!
Dus jij zegt dat de auto mss niet slecht was en dat Alonso slecht presteerde? hmmm hier heb ik mijn bedenkingen bij...
Trouwens Alonso en Hamilton hadden beide 108 punten! Qua podiumplaatsen was het ongeveer het zelfde en qua overwinningen ook...enkel Hamilton had meer poles waarvan ééntje in Hongarije en 1tje in Groot Brittanië met een lichtere tank...Alonso kon er evengoed ook 4 of 5 hebben...poles vind ik namelijk niet echt belangrijk, het zijn de punten die tellen...Dus voormij waren ze aanmekaar gewaagd...je kan nu wel zeggen Hamilton was een rookie maar moest Alonso in 2008 gebleven zijn had dit niet anders geweest! Was hij maar gebleven!
Ps: Ik hoop dat Button hem verslaat maar ik ben er praktisch zeker van dat dat niet zal gebeuren dus Button zal niet beter zijn dan Alonso ;)
Posts: 11.414
Jij zegt dat die auto zo slecht was. Dat zeg je op basis van het feit dat Alonso er niet mee presteert. Vervolgens zeg je dan dat Alonso geweldig presteert omdat de auto zo slecht was. Dat schiet natuurlijk niet echt op.
Ze hadden beide 109 punten! Hamilton had gewoon meer 2e plaatsen dan Alonso. Daarom stond hij voor Alonso. Heeft niets met pole posities te maken.
Of Alonso nou even goed of slechter was dan Hamilton doet er voor die opmerking van mij ook helemaal niet toe. Hoe je het ook went of keert, Alonso was zeker niet beter. Als Button beter dan Hamilton zou zijn dan is Button dus ook beter dan Alonso.
Dat Hamilton een rookie was speelde wel degelijk mee, want anders had hij in de laatste twee races die voorsprong van 17 punten (of 12 op Alonso) niet zo knullig uit handen gegeven.
Posts: 7.177
Grotendeels ben ik het eens maar niet helemaal. Stel Button verslaat Hamilton, dan zou dat niet zeggen dat Button beter is als Alonso.
Het kunnen meerder factoren zijn. Ik bedoel de regels zijn volgens jaar WEER anders. Het kan zijn dat Button beter erin is dan bijv.
Hamilton en dat hij hierdoor Hamilton verslaat.
Maar dat betekent niet dat Button dan gelijk beter is als Alonso. Het kan ook zijn dat Hamilton een slecht jaar heeft of
gewoon veel pech of wat dan ook. Prestaties van andere jaren doen er niet toe of iemand volgend jaar ook goed is.
Het kan zo zijn dat bijv. Button volgend jaar er niks van bakt. Het kan allemaal en iedere rijder groeit op zijn eigen snelheid.
En iedere rijder heeft misschien wel iets waar hij beter in is. En dat kan een verschil maken met regels die komen of gaan.
Dat kan betekenen dat het resultaat niet helemaal op de snelste speelt maar meer op diegene die volgend jaar erg goed is
op banden sparen want dit gaat volgend jaar een belangrijke rol spelen.
Posts: 7.177
Ik geloof best dat Alonso een wagen sneller kan maken maar de renault was niet vooruit te duwen 2 jaar lang met hem erin. Nou 2009 nieuwe regels dus ja. Maar dan nog Mclaren begon slechter en kwam er op het einde zeer sterk uit. Zonder Alonso. Ik dnek dta hij zeker kan helpen maar echt niet zoveel als hij zoals bij Mclaren liet denken.