user icon
user icon

Technisch directeur Williams roemt Nick Heidfeld

  • Gepubliceerd op 29 sep 2009 14:04
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Nick Heidfeld lijkt niet te hoeven vrezen voor zijn Formule 1-loopbaan. Zijn huidige werkgever BMW Sauber stopt en de nieuwe eigenaar Qadbak Investments heeft nog geen startrecht voor 2010. Heidfeld staat echter in de belangstelling van Williams.

De Britse renstal promoveert waarschijnlijk testrijder Nico Hülkenberg naar racecoureur en zoekt nog een ervaren kracht om hem bij te staan. Technisch directeur Sam Michael heeft een hoge pet op van Heidfeld. “Ten opzichte van Kubica doet Heidfeld het uitstekend. Het is belachelijk om te zeggen dat het einde van de carrière van Nick in zicht is.”

“Vandaag de dag kleven er vele voordelen aan een ervaren coureur. Iedereen weet dat testen tegenwoordig verboden is en een debutant neemt risico’s met zich mee, zonder twijfel”, besluit Michael in gesprek met Auto Bild Motorsport.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Hier worden behoorlijk wat veren uitgedeeld............;-)

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 14:11
    • kieko

      Posts: 435

      bij wie niet, alle rijders die geliefd zijn worden gelokt.

      • + 0
      • 29 sep 2009 - 14:16
  • Kubica

    Posts: 3.766

    Het is hem gegund...

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 14:23
  • Gewoon verdiend. Misschien niet zo\'n opvallende rijder, maar wel zeer consistent en betrouwbaar. Ook technisch goed. Alleen presteert hij toch niet heel veel beter dan Kubica doet dit seizoen, dus die opmerking van Sam Michael kan ik niet helemaal plaatsen...

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 15:26
  • Heidfeld is een van de meest ondergewaardeerde coureurs van het veld. In 2001 was hij in the picture bij McLaren (toen zat Mercedes al te zeiken om een Duitser:P) maar toen werd de voorkeur terecht gegeven aan Kimi. Nick past wel bij Williams, hij is een echte racer, en niet zo\'n sissy als Nakajima. En hoewel hij niet over de klasse van een Raikkonen Alonso of Hamilton beschikt schudt hij de masterlijkste overtakes uit zn mouw (die dubbele op Coulthard en Alonso in Maleisie 2008 met stip op 1;). Ook opvallend is dat hij in onderlinge duels met Fernando Alonso vaak wint.

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 16:44
    • inderdaad een ondergewaardeerde coureur maar zet er wel ff een lullig
      filmpie bij ( bij 1.22 min. wordt ie leuk )... gewoon stangen ha ha

      • + 0
      • 29 sep 2009 - 20:50
  • Williams wil zeker een Benz blok achterin

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 17:14
  • Geen slechte combi om met Heidfeld en Hulkenberg te rijden.
    Misschien wel iets voor Heiki...?
    Rosberg uit de Williams naar Brawn en Rubens naar........?

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 20:43
  • was het filmpie vergeten....
    www.youtube.com/watch?v=yIpi1OcFbCY

    • + 0
    • 29 sep 2009 - 20:51
  • Barrichello heeft ook al een contract bij Williams? Hulkenberg zou toch een stoeltje krijgen? En nu ook onze slow-nick...

    Dus de derde wagen wordt ingezet voor de rookie :P

    • + 0
    • 30 sep 2009 - 12:22

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar