Fernando Alonso draagt eerste podium van 2009 op aan Briatore
- Gepubliceerd op 28 sep 2009 11:07
-
11
- Door: Rob Veenstra
Na zijn eerste podium van 2009 gingen de gedachten van Alonso uit naar zijn voormalige baas. Het team is al het hele seizoen fantastisch. De monteurs, de engineers, iedereen in de fabriek heeft alles gegeven en dat betaalde zich soms uit in goede resultaten en soms hadden we wat pech. Dit podium komt precies op tijd, na alles wat er de afgelopen weken is voorgevallen. Een moeilijke periode voor het team die we nu afsluiten, we concentreren ons volledig op de resterende races. En ik draag dit podium op aan Flavio. Hij zit nu thuis, maar heeft een belangrijk aandeel in dit succes gehad.
Trending nieuws
-
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.654 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (11)
Login om te reagerenrichierich
Posts: 14
Bah, scheinheilig mannetje!
ik zal blij zijn als ie volgend jaar op zijn bek gaat bij Ferrari!
FA1903
Posts: 413
Wat voor een reactie is dit nou man?
NathieF1
Posts: 1.966
Wat is dat nu weer voor een reactie? Het lijkt me volkomen normaal dat als je nauw met je team en teambaas samenwerkt of hebt gewerkt, hem even noemt om een hart onder de riem te steken. Zou me kapot lachen als hij volgend jaar de sterren van de hemel rijdt (wat hij nu al doet als je naar de kwaliteit van de wagen kijkt) en mannetjes zoals jij de mond snoert. Als het hem bij Ferrari niet lukt, zal het door de auto komen, want ook dit jaar is het Ferrari chassis niet goed genoeg. Alonso heeft zich als coureur al bewezen, dat kan niemand ontkennen.
FerrariGuus
Posts: 222
Waarom scheinheilig? Vind het wel netjes. Dat Briatore iets heeft gedaan wat buiten de regels omging wil niet zeggen dat hij helemaal niets goed heeft gedaan voor het team!
AlYnsa
Posts: 1.175
Tja. ik ben als Alonso fan niet blij dat ie naar Ferrari gaat. Maar wat zal ik blij wezen als hij meerder podiums haalt! Alleen maar om jou op jouw bek te zien gaan!
--slaat dit op en slaat volgend jaar Richard mee om zijn oren!--
patrickl
Posts: 11.414
Ik kan me toch ook wel voorstellen dat Alonso voelt dat hij veel te danken heeft aan Briatore. Webber was dit weekend ook vol lof over Briatore.
Moet toch moeilijk zijn als je jarenlang alles hebt gedeeld met zo\'n man en dan wordt hij ineens uit het wereldje verbannen.
Ik begrijp Alonso in dit geval dus wel.
Waar ik minder begrip voor heb was zijn verhaal dat de winst in 2008 er eentje was net zoals alle andere. Dat hij beweerde dat die crash van Piquet nauwelijks iets uitmaakte.
Van die zaak had hij zich gewoon moeten distantieren en niet net doen alsof er niets aan de hand was.
Maximo
Posts: 9.887
Ach, Flavio zien we over een paar jaar echt wel weer een rol vertolken binnen de F1. Mosley heeft nu zijn wraak op degene die in het voorjaar de voorman was bij de FOTA en die voor afscheiding waren om zo die overdereven bezuinigingsplannen van Max te dwarsbomen.
Max heeft nu dus even zijn gram gehaald, maar zodra Max weg is wordt Flavio weer vergeven en zal hij weer langs de baan te vinden zijn. Zou ook een goede zaak zijn, want welke teammanager heeft er nou in de afgelopen 15 jaar meer resultaat gehad met een subtop budget? 4 wereldtitels en talloze overwinningen, daar kunnen ze bij de rest van de subtoppers een puntje aan zuigen. En hopelijk weet hij dan weer een talent als Alonso of Schumacher onder zijn hoede te nemen en daar een topper van te maken.
Raikkonen-FAN
Posts: 10.089
Wat is dit togh een mooi topic :D
hoe meer mensen alonso tege spreken, hoe meer ik ga geniete van alonso.
HaHa!!
Fernando-Alonso
Posts: 3.471
Alonso laat hiermee weer zien met hoeveel passie hij in deze sport meedraaid. Echt grote klasse is deze man!
Als fan zie ik hem ook graag weer terug op het podium, waar hij toch echt thuishoort!
van heemschut
Posts: 770
Toch zijn woorden weer waargemaakt. Onvoorstelbaar wat hij weer uit
die bak haalt. Door die wazige regels over het kerssysteem hebben teams als Mcclaren, Ferrari en Renault toch een achterstand opgelopen die niet meer te redden is. KERS verplicht stellen volgend jaar, dat is de FIA gewoon aan deze teams verschuldigd,
patrickl
Posts: 11.414
Als je naar de drie KERS teams kijkt dan vallen Renault en Alonso toch wel het meeste tegen.
Alonso had hier natuurlijk wel een enorme peut mazzel dat hij op het podium belandde. Goed gereden daar niet van, maar anders had hij goed gereden en was 5e of 6e geworden.