user icon

Fernando Alonso draagt eerste podium van 2009 op aan Briatore

  • Gepubliceerd op 28 sep 2009 11:07
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso bezorgde zijn team Renault in Singapore de eerste podiumfinish van het seizoen. Ironisch genoeg op dezelfde plek waar de Franse renstal vorig jaar in de fout ging door Nelson Piquet opzettelijk te laten crashen. Teambaas Flavio Briatore werd in die zaak aangewezen als hoofdschuldige en levenslang verbannen uit de autosport.

Na zijn eerste podium van 2009 gingen de gedachten van Alonso uit naar zijn voormalige baas. “Het team is al het hele seizoen fantastisch. De monteurs, de engineers, iedereen in de fabriek heeft alles gegeven en dat betaalde zich soms uit in goede resultaten en soms hadden we wat pech. Dit podium komt precies op tijd, na alles wat er de afgelopen weken is voorgevallen. Een moeilijke periode voor het team die we nu afsluiten, we concentreren ons volledig op de resterende races. En ik draag dit podium op aan Flavio. Hij zit nu thuis, maar heeft een belangrijk aandeel in dit succes gehad.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • richierich

    Posts: 14

    Bah, scheinheilig mannetje!

    ik zal blij zijn als ie volgend jaar op zijn bek gaat bij Ferrari!

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 11:09
    • FA1903

      Posts: 413

      Wat voor een reactie is dit nou man?

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 11:12
    • Wat is dat nu weer voor een reactie? Het lijkt me volkomen normaal dat als je nauw met je team en teambaas samenwerkt of hebt gewerkt, hem even noemt om een hart onder de riem te steken. Zou me kapot lachen als hij volgend jaar de sterren van de hemel rijdt (wat hij nu al doet als je naar de kwaliteit van de wagen kijkt) en mannetjes zoals jij de mond snoert. Als het hem bij Ferrari niet lukt, zal het door de auto komen, want ook dit jaar is het Ferrari chassis niet goed genoeg. Alonso heeft zich als coureur al bewezen, dat kan niemand ontkennen.

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 11:27
    • Waarom scheinheilig? Vind het wel netjes. Dat Briatore iets heeft gedaan wat buiten de regels omging wil niet zeggen dat hij helemaal niets goed heeft gedaan voor het team!

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 11:31
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Tja. ik ben als Alonso fan niet blij dat ie naar Ferrari gaat. Maar wat zal ik blij wezen als hij meerder podiums haalt! Alleen maar om jou op jouw bek te zien gaan!
      --slaat dit op en slaat volgend jaar Richard mee om zijn oren!--

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 13:26
  • Ik kan me toch ook wel voorstellen dat Alonso voelt dat hij veel te danken heeft aan Briatore. Webber was dit weekend ook vol lof over Briatore.

    Moet toch moeilijk zijn als je jarenlang alles hebt gedeeld met zo\'n man en dan wordt hij ineens uit het wereldje verbannen.

    Ik begrijp Alonso in dit geval dus wel.

    Waar ik minder begrip voor heb was zijn verhaal dat de winst in 2008 er eentje was net zoals alle andere. Dat hij beweerde dat die crash van Piquet nauwelijks iets uitmaakte.

    Van die zaak had hij zich gewoon moeten distantieren en niet net doen alsof er niets aan de hand was.

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 11:32
  • Maximo

    Posts: 6.778

    Ach, Flavio zien we over een paar jaar echt wel weer een rol vertolken binnen de F1. Mosley heeft nu zijn wraak op degene die in het voorjaar de voorman was bij de FOTA en die voor afscheiding waren om zo die overdereven bezuinigingsplannen van Max te dwarsbomen.

    Max heeft nu dus even zijn gram gehaald, maar zodra Max weg is wordt Flavio weer vergeven en zal hij weer langs de baan te vinden zijn. Zou ook een goede zaak zijn, want welke teammanager heeft er nou in de afgelopen 15 jaar meer resultaat gehad met een subtop budget? 4 wereldtitels en talloze overwinningen, daar kunnen ze bij de rest van de subtoppers een puntje aan zuigen. En hopelijk weet hij dan weer een talent als Alonso of Schumacher onder zijn hoede te nemen en daar een topper van te maken.


    • + 0
    • 28 sep 2009 - 13:25
  • Wat is dit togh een mooi topic :D

    hoe meer mensen alonso tege spreken, hoe meer ik ga geniete van alonso.

    HaHa!!

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 14:57
  • Alonso laat hiermee weer zien met hoeveel passie hij in deze sport meedraaid. Echt grote klasse is deze man!

    Als fan zie ik hem ook graag weer terug op het podium, waar hij toch echt thuishoort!

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 16:38
  • Toch zijn woorden weer waargemaakt. Onvoorstelbaar wat hij weer uit
    die bak haalt. Door die wazige regels over het kerssysteem hebben teams als Mcclaren, Ferrari en Renault toch een achterstand opgelopen die niet meer te redden is. KERS verplicht stellen volgend jaar, dat is de FIA gewoon aan deze teams verschuldigd,

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 17:10
    • Als je naar de drie KERS teams kijkt dan vallen Renault en Alonso toch wel het meeste tegen.

      Alonso had hier natuurlijk wel een enorme peut mazzel dat hij op het podium belandde. Goed gereden daar niet van, maar anders had hij goed gereden en was 5e of 6e geworden.

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 22:24

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar