Fisichella zegt vertrouwen te missen
- Gepubliceerd op 26 sep 2009 19:07
-
4
- Door: Kees Schooneman
Ik voel me nog steeds niet 100% lekker in de auto, verteld Fisichella. In de data zie ik dat ik constant eerder rem dan Kimi Raikkonen en ik ben nog niet agressief genoeg. Dat heeft gewoon met vertrouwen te maken.
Het feit dat ik nog niet echt goed heb kunnen testen om de auto goed te leren kennen heeft ook niet geholpen. Het is echt lastig om zonder te testen zomaar even in een andere auto te stappen. Het is niet echt een auto die bij mijn rijstijl past. Ik verwachtte dat het wel een stuk beter zal gaan als in Monza, maar helaas is dat nog niet het geval. Ook het feit dat het circuit vrij hobbelig is speelt niet in ons voordeel, vervolgt Fisichella.
Fisichella zegt dat er grote verschillen zijn tussen de Force India en de Ferrari. Vooral het KERS systeem zorgt voor een extra uitdaging.
De auto is totaal anders dan de Force India. Ik verlies per ronde ongeveer drie tienden alleen al bij het aanremmen van de bochten. Dat heeft met concentratie te maken. Bij elk rempunt denk ik: Dit is een Ferrari, geen Force India. Ook door KERS moet ik anders remmen. Ik moet later terugschakelen. Ik heb gewoon wat tijd nodig om daaraan te wennen. Hopelijk gaat het in de race al stukken beter, aldus de Italiaan.
Verder is Fisichella van mening dat de huidig test regels gewijzigd moeten worden, zodat coureurs die overstappen of gaan debuteren rustig kunnen wennen aan de auto.
Ik zeg niet dat we, net als vorig jaar, elke week moeten testen, maar voor coureurs die voor het eerst in een andere auto stappen, zoals Jaime Alguersuari en ikzelf kunnen wennen aan de auto. Als je één keer in de twee Grands Prix een test doet, zijn er volgens mij een hoop problemen opgelost, besluit Fisichella.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (4)
Login om te reagerenPosts: 1.551
Ik denk dat als er veel getest had mogen worden dat Badoer het dan ook wel een stuk beter gedaan had. De prestaties van Fisichella laten vind ik toch wel zien dat Badoer het minder slecht deed als het leek. Niemand twijfeld aan het talent van Fisichella maar de resultaten zijn marginaal beter dan die van Badoer. Dat terwijl Fisichella wel in een 2009 auto had gereden voor de instap bij Ferrari.
Posts: 4.499
Fisichella doet het marginaal beter dan Badoer?
Bekijk eens de verschillen met Raikonen voor beide, dan blijkt toch al snel dat Fisichella het vele malen beter doet dan Badoer.
Badoer wordt trouwens inderdaad zwaar onderschat. Niet te min zijn prestaties waren zelfs voor hem onder de maat. Laat hem lekker auto\'s ontwikkelen als testcoureur.
Posts: 66
Willen diegene die kritiek hadden op Badoer even hun excuses komen aanbieden voor het mateloos onderschatten van deze coureur. Zo gemakkelijk blijkt het dus niet te zijn om zomaar even in een F1-auto te stappen.
Posts: 11.414
Wil jij even je excuses aan ons aanbieden voor het plaatsen van dit soort onzin?
Badoer was op Valencia laatste met anderhalve seconde achterstand op de voorlaatste (Alguersuari) en 2,6 seconden langzamer dan Raikkonen. Op Spa was het ook weer beroerd.
Dat is toch wel een heel ander verhaal met Fisichella. Op Monza stond hij er met een halve seconde achterstand nog redelijk dicht achter en ook nog eens in Q2. Dit keer gaat het dan inderdaad wat minder goed, maar dat ligt toch ook aan de auto. Raikkonen staat ook slechts op P13.
Er is echt een lichtjaar verschil tussen Badoer en Fisichella.