user icon

VT3: Heidfeld zet snelste tijd

  • Gepubliceerd op 29 aug 2009 12:08
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef
De derde vrije training voor de Grand Prix van België is als snelst afgesloten door de Duitser Nick Heidfeld. De BMW Sauber-coureur wist een goede ronde te rijden en bleef Toyota-coureur Jarno Trulli iets minder dan een tiende voor. Adrian Sutil doet het opnieuw erg goed en wordt derde.

Als vierde eindigde Romain Grosjean met achter zich Glock, Kubica, Rosberg, Fisichella, Hamilton en Button die de top tien bezetten.

De mannen die voor het kampioenschap strijden zijn buiten de top tien te vinden. Opvallend is ook dat Adrian Sutil zijn snelste tijd heeft gereden tijdens een lange stint op harde banden. Luca Badoer eindigde als achttiende en hierdoor niet als laatste.

Mark Webber was degene die de laatste plaats inneemt. Hij kende veel problemen met zijn motor of uitlaat.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    Heeft er iemand begrepen waarover dat radio gesprek tussen Smedley en Badoer ging?

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 12:11
    • Badoer: \"You need to make the car more quick\"
      Smedley: \"I know, that\'s my job Luca\"...

      • + 0
      • 29 aug 2009 - 12:20
  • lezjonne

    Posts: 45

    Go Sutil.... Go Sutil....

    Hopen dat je een goede quali gaat rijden!!!! Zou moeten kunnen!

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 12:13
  • ives

    Posts: 1.227

    Ik begin die Grosjean enorm te apprecieren! Heb net de training gevolgd via online streaming en die kerel gooit echt met zijn auto, pusht em tot de limiet, iets wat Piquet in de 2 jaar nooit heeft gedaan!

    Jammer voor Red Bull dat Mark Webber nu weer met problemen kampt. Ze lijken wat op Mclaren van 2005. Snelste wagen van het veld, helaas zo fragiel als wat. (Trouwens, de enige overeenkomst tussen die MP4-20 en de RB5 is ...)

    En nu, op naar de qualy! Gokje, ik zeg Hamilton of Kimi

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 12:21
  • rafael

    Posts: 2.149

    @Ives
    Ik begin die Grosjean enorm te apprecieren! Heb net de training gevolgd via online streaming en die kerel gooit echt met zijn auto, pusht em tot de limiet, iets wat Piquet in de 2 jaar nooit heeft gedaan!

    Gelijk heb jij, en 2x sneller dan alonso.....

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 12:30
    • Jeff Hardy

      Posts: 15

      Ik was op de live chat van het ING Renault Team en ik keek het live. Maar de Renault werker zei daar dat ze deze training gingen doen om Grosjean snelle tijden te laten noteren en Alonso voor de set-up ging. En op de live stream heb ik gehoord dat ze weer remproblemen hadden net als in Valencia maar hoop dat het weer beter is

      • + 0
      • 29 aug 2009 - 12:45
    • ja misschien word deze jongen nog wel wk dit jaar, en schoppen ze alonso op straat wegens slecht presteren...... ives kan het mooi vertellen:p maar de keus om Nelson te ruilen lijkt goed te zijn geweest.

      • + 0
      • 29 aug 2009 - 13:21
  • f60

    Posts: 1.725

    Alonso spaarde gewoon banden uit...

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 12:44
  • Nou badoer tenminste niet 1 sec van kimi vandaan. Al weten niet zijn feul enz dus ja... we zullen zien

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 13:08
  • mclarenfan

    Posts: 12

    Ik verwacht dat de McLaren\'s licht zullen zijn in de quali. Hopend op de eerste rij zoals in Valencia

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 13:22
  • Ik vind het wel erg raar dat Renault nu Grosjean met een lege auto laat testen terwijl Piquet daar om vroeg en dat het toen niet werd gedaan. Dat was juist één van de kritieken die Nelsinho gaf richting Renault omdat hij zich nooit goed voorbereidt voelde voor de kwali....

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 13:40
    • Nelson had gewoon niet zoveel praatjes moeten hebben maar racen.

      • + 0
      • 29 aug 2009 - 14:00
  • @ alonso fan: domme opmerking. Nelson wilde zijn probleem aanpakken en dat lag in de kwali. Hij had zelf ideeen over hoe hij dit kon doen, maar het team gaf daarvoor niet genoeg ruimte. En btw. je zult begrijpen dat ik heb genoten van de kwali van Grosjean en Alonso!

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 15:22

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar