Renault verontschuldigt zich bij Red Bull Racing voor motorpech
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 09:40
-
10
- Door: Rob Veenstra
Vettel moet de resterende zes races met één krachtbron afwerken. Fabrice Lom, Renault-afgevaardigde bij Red Bull Racing, beschrijft Valencia als een nachtmerrieweekend. Ik kan alleen maar sorry zeggen tegen Red Bull Racing en met name Sebastian voor deze betrouwbaarheidsproblemen en ze verzekeren dat we zo hard mogelijk werken om herhaling te voorkomen. Het einde van het seizoen wordt nu lastig voor Sebastian wat motoren betreft.
Trending nieuws
-
Ferrari en Verstappen gewaarschuwd: "Mercedes gaat terugkomen"
Ferrari heeft tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco een sterke indruk achtergelaten. De Ital...
06 jun 2026 10:46 -
McLaren achterhaalt oorzaak problemen Norris: geen gridstraf
Het team van McLaren heeft de oorzaak van de problemen van Lando Norris achterhaald. De Brit viel gisteren stil in de...
06 jun 2026 12:09 -
Audi waarschuwt Verstappen: "Onze auto is beter dan die van Red Bull"
Audi maakt volgens teambaas Mattia Binotto sneller stappen dan velen hadden verwacht. De Italiaan is bijzonder tevred...
06 jun 2026 11:22 -
Vasseur ontbreekt in Monaco vanwege medische redenen
Het team van Ferrari heeft nieuws gedeeld over de toestand van teambaas Frederic Vasseur. De Fransman zal vandaag van...
06 jun 2026 10:09 -
Ferrari wil niets weten van favorietenrol in Monaco: "Geen waarde aan hechten"
Ferrari liet tijdens de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco een uitstekende indruk achter, maar teambaas ...
06 jun 2026 09:26
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (10)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Sebastian, zet kampioenschap uit het hoofd
de kampioenschap is passe voor je!
Op Spa krijgt hij Straf?!?
Gompie
Posts: 4.951
Maar kan iemand mij uitleggen waarom het bij Vettel gebeurt en niet bij Webber? Want als die Renault-motoren structureel slecht zouden zijn dan had het Renault-moederteam en ook Webber regelmatig \'pech\' moeten hebben. Of vergt Vettel soms iets te veel van de motoren? Moet hij nog leren om \'sparend\' toch het maximale uit die motoren te halen?
germain
Posts: 1.748
Dat vraag ik mij ook af ja ik heb Webber nog geen enkele keer moterproblemen zien hebben en Vettel al 4 keer als ik mij niet vergis. En Alonso en Piquet(Grosjean) geen enkele keer.
Tifoso
Posts: 3.006
De motoren worden al gespaard door de toeren limiet, dus dat zal het wel niet zijn. Kan ook toeval zijn dat het twee keer bij zelfde persoon gebeurt, of dat de configuratie niet helemaal goed was/is.
Verder is het toch zo dat hij 1 nieuwe en de motoren uit de vorige races heeft om het seizoen uit te rijden? Kan best zijn dat daar een of meerdere motoren tussen zitten die maar een raceafstand afgelegd heeft/hebben.
patrickl
Posts: 11.414
\"Vettel moet de resterende zes races met één krachtbron afwerken.\"
Nee de vertaling zou moeten zijn \"men gelooft dat Vettel nog maar een krachtbron beschikbaar heeft\"
De FIA Media Centre website geeft aan dat dat geloof fout is en dat Vettel tijdens de race gestart is met motor 6. Als hij die inderdaad heeft opgeblazen dan heeft hij er dus nog twee over.
@Tifoso,
Ja, maar die motoren hebben al een flink aantal kilometers gereden. Hij heeft in totaal nu al 4 motoren opgeblazen waarvan twee vrij snel na ingebruikname.
teddek
Posts: 19
vroeg of laat gaat er weer eentje aan, en dan zal hij zn 9e motor inzetten. maar inweze mag hij net zo veel motoren gebruiken als hij wil. enkel zal hij vanaf zn 9e motor voor elke motor die gewisseld word in die race 10 start plekken moeten inleveren
Engines
In a move designed to boost reliability still further, rev limits will be cut from 19,000 to 18,000 rpm. Drivers will be limited to eight engines per season, with each team allowed an additional four engines for testing. Once a driver has used up his eight-engine allocation, any engine change will incur a 10-place grid penalty (or a move to the back of the grid if made after qualifying) for the event at which the change is made. Just one team - Renault - has been allowed to make performance modifications to their engine for 2009 in order to help equalise power outputs.
patrickl
Posts: 11.414
Vergeet overigens ook niet dat die motoren vermogen verliezen naarmate je ze meer gebruikt.
Bijvoorbeeld Torro Rosso moet van Ferrari op de vrijdagtraining heel lang doen met hun motoren. Die zaten toen te piepen dat die motoren zoveel aan vermogen ingeleverd hadden dat het testen eigenlijk geen nut meer had omdat het zo niet representatief was voor de uiteindelijke snelheid met een nieuwere \"race\" motor.
Die oude motoren zal Vettel dus nog wel hebben, maar je hebt daar niet veel meer aan. Dan is het misschien beter om een straf te pakken.