Renault verontschuldigt zich bij Red Bull Racing voor motorpech
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 09:40
-
10
- Door: Rob Veenstra
Vettel moet de resterende zes races met één krachtbron afwerken. Fabrice Lom, Renault-afgevaardigde bij Red Bull Racing, beschrijft Valencia als een nachtmerrieweekend. Ik kan alleen maar sorry zeggen tegen Red Bull Racing en met name Sebastian voor deze betrouwbaarheidsproblemen en ze verzekeren dat we zo hard mogelijk werken om herhaling te voorkomen. Het einde van het seizoen wordt nu lastig voor Sebastian wat motoren betreft.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Sebastian, zet kampioenschap uit het hoofd
de kampioenschap is passe voor je!
Op Spa krijgt hij Straf?!?
Posts: 4.951
Maar kan iemand mij uitleggen waarom het bij Vettel gebeurt en niet bij Webber? Want als die Renault-motoren structureel slecht zouden zijn dan had het Renault-moederteam en ook Webber regelmatig \'pech\' moeten hebben. Of vergt Vettel soms iets te veel van de motoren? Moet hij nog leren om \'sparend\' toch het maximale uit die motoren te halen?
Posts: 1.748
Dat vraag ik mij ook af ja ik heb Webber nog geen enkele keer moterproblemen zien hebben en Vettel al 4 keer als ik mij niet vergis. En Alonso en Piquet(Grosjean) geen enkele keer.
Posts: 18.535
Toeval, of iets meer vragen van de motor door een agressievere rijstijl, ofzoiets. Kimi zijn motor plofte ook altijd meer als die van Coulthard of Montoya, wie weet hoe dat komt? Al is het wel vreemd, want je kan niet echt \'over je toeren\' gaan met een motor op toerenlimiet.
Posts: 770
las ooit ergens dat juist Mclaren en Toyota een voorstel indienden
om de motoren te begrenzen naar de 19000 toeren. moet ergens eind
2006 zijn geweest... dus ik denk dat de motoren het gewoon aankonden..
Posts: 770
correctie: niet aankonden...
Posts: 3.007
De motoren worden al gespaard door de toeren limiet, dus dat zal het wel niet zijn. Kan ook toeval zijn dat het twee keer bij zelfde persoon gebeurt, of dat de configuratie niet helemaal goed was/is.
Verder is het toch zo dat hij 1 nieuwe en de motoren uit de vorige races heeft om het seizoen uit te rijden? Kan best zijn dat daar een of meerdere motoren tussen zitten die maar een raceafstand afgelegd heeft/hebben.
Posts: 11.414
\"Vettel moet de resterende zes races met één krachtbron afwerken.\"
Nee de vertaling zou moeten zijn \"men gelooft dat Vettel nog maar een krachtbron beschikbaar heeft\"
De FIA Media Centre website geeft aan dat dat geloof fout is en dat Vettel tijdens de race gestart is met motor 6. Als hij die inderdaad heeft opgeblazen dan heeft hij er dus nog twee over.
@Tifoso,
Ja, maar die motoren hebben al een flink aantal kilometers gereden. Hij heeft in totaal nu al 4 motoren opgeblazen waarvan twee vrij snel na ingebruikname.
Posts: 19
vroeg of laat gaat er weer eentje aan, en dan zal hij zn 9e motor inzetten. maar inweze mag hij net zo veel motoren gebruiken als hij wil. enkel zal hij vanaf zn 9e motor voor elke motor die gewisseld word in die race 10 start plekken moeten inleveren
Engines
In a move designed to boost reliability still further, rev limits will be cut from 19,000 to 18,000 rpm. Drivers will be limited to eight engines per season, with each team allowed an additional four engines for testing. Once a driver has used up his eight-engine allocation, any engine change will incur a 10-place grid penalty (or a move to the back of the grid if made after qualifying) for the event at which the change is made. Just one team - Renault - has been allowed to make performance modifications to their engine for 2009 in order to help equalise power outputs.
Posts: 11.414
Vergeet overigens ook niet dat die motoren vermogen verliezen naarmate je ze meer gebruikt.
Bijvoorbeeld Torro Rosso moet van Ferrari op de vrijdagtraining heel lang doen met hun motoren. Die zaten toen te piepen dat die motoren zoveel aan vermogen ingeleverd hadden dat het testen eigenlijk geen nut meer had omdat het zo niet representatief was voor de uiteindelijke snelheid met een nieuwere \"race\" motor.
Die oude motoren zal Vettel dus nog wel hebben, maar je hebt daar niet veel meer aan. Dan is het misschien beter om een straf te pakken.