Red Bull-teams blokkeren test Michael Schumacher eveneens
- Gepubliceerd op 04 aug 2009 09:32
-
19
- Door: Rob Veenstra
Daar is de goedkeuring van alle andere teams voor nodig en die is er niet. De FOTA leek zich vriendschappelijk op te stellen, maar de Red Bull-teams zijn toch tegen. Jaime Alguersuari kreeg namelijk ook geen toestemming en dat is een debutant. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz: We vroegen hetzelfde voor Alguersuari voor de Hongaarse Grand Prix en dat werd afgewezen. Waarom zouden we nu wel een uitzondering moeten maken voor een zevenvoudig wereldkampioen?
Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko voegde in de Salzburger Nachrichten toe: Schumacher heeft ervaring genoeg om snel competitief te raken in de nieuwe auto. Hem een extra test toestaan is niet in de geest van de regels. Wij staan achter de reglementen en kunnen Michael daarom niet laten testen. En wij zijn niet de enige met die mening.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Wat ik toch wel vreemd vind eerst zeggen FOTA teams staan test toe en dan zegt Williams nee en 3 uur later zijn Renault en de Red Bull-teams tegen. En aan wie heeft STR gevraagd om Jaime Alguersuari te laten testen en waarom zeggen ze dat nu pas. Dit is echt vreemd aangezien Haug zegt dat ze geen officiele aanvraag voor Alguersuari hebben hebben.
Posts: 985
Als het een officiele aanvraag was van RedBull zal het waarschijnlijk via de FIA zijn gegaan en is het niet onlogisch dat Haug daar niks van weet.
Posts: 11.414
Aan wie hebben ze het gevraagd dan? En wat hebben ze gevraagd?
Ik geloof er geen moer van dat ze dit echt aan FOTA voorgelegd hebben want dan had dit hele Schumacher verhaal nooit gespeeld.
Net als met dat diffuser verhaal. Bleek achteraf ook van dat ze iets heel anders gevraagd hadden en dat DAT niet goedgekeurd was.
Posts: 98
Op een ander website was er allang bekend dat voor Alguersuari ook geen test mogelijk was.
Dus dit had ik ook al verwacht......
Posts: 507
dan doen ze toch een paar rechtelijn test,kan hij in iedergeval toch wennen aan de 2009 wagen
Posts: 63
Goed hoor, die eensgezindheid binnen de FOTA waar ze het telkens over hebben....... De FIA, FOTA, FOM en wat voor afkorting er nog meer is, beginnen steeds meer op amateurclubjes te lijken....smillieface, smillieface, wink, wink.
Posts: 442
Nou, als Schumacher echt zo goed is, dan test die niet. En domineert hij in Valencia. Dus testen is ook wat mij betreft niet nodig, en zeer zeker niet voor iemand als Schumacher.
Posts: 1.725
Het gaat er niet om of het Schumacher is of niet die in de wagen gaat zitten, Ferrari heeft een rijder (die wel kon testen aan het begin van het seizoen) verloren door pech en zijn vervanger zou minstens! het recht moeten krijgen om 1 dag te testen met de wagen vooraleer hij aan een GP deelneemt. Dat Red Bull en Renault zelf een rijder buitenkegelen is hun zaak. Alhoewel Ferrari zich hierin zelfs extra sportief heeft opgesteld door Alguersuari wel een test te gunnen.
Posts: 414
Is Schumacher soms de enige coureur op de wereld die voor Massa in kan vallen? Ferrari kiest zelf voor een coureur die al 3 jaar aan de zijlijn staat, en dat terwijl er zat andere goede coureurs zijn.
Pech of niet, de redenen waarom teams een coureur wisselen doen helemaal niet terzake (ontslag, blessures enz).
Vind het overigens wel mooi dat Schumacher weer een aantal races mee doet.
Posts: 11.414
Zat andere goede coureurs? Wie dan?
Gene en Badoer zijn toch meer testcoureurs. Die hebben totaal geen (F1) race ervaring.
Ze hebben overigens ook nog geen meter echt getest in de f60. Alleen wat shakedowns en een rechte lijn test. De wintertests zijn allemaal gedaan door Massa en Raikkonen.
Posts: 45
Ik geef de teams welke tegen zijn, groot gelijk, want schumi gaat immers voor concurrentie zorgen en die ga je niet een extra test in de schoot werpen. Maar ja Schumacher heeft aan die vrije trainingen vast genoeg......
Posts: 22
Het is het goedrecht van de teams om hier op tegen te zijn, alleen snap ik het argument van Jaime Alguersuari niet. Red-Bull (torro-rosso) heeft er toen zelf voor gekozen, om een coureur te vervangen. Bij Ferrari is dit uit overmacht gebeurd, dus dat is appels met peren vergelijken.
Posts: 848
Ach, van de ene kant hoor je de teams klagen dat er niet meer tussentijds getest mag worden, maar als de regeltjes even wel uitkomen om een concurrent dwars te zitten, maken we er maar al te graag gebruik van.
Ik had het ook niet anders verwacht. Wel mooi om te zien dat ze \"der Meister\" nog steeds vrezen ...
Posts: 507
mooi gezegd het laatste helemaal mee eens
Posts: 461
Beetje mee eens. Alleen niet met de laatste regel van em. Niemand vreest \"Der Meister\". Schumacher is 40 jaar oud. Hij zal nooit meer de conditie krijgen die hij had toen hij bijv. 30 was. Daar bij komt kijken dat hij nu al 3 jaar op z\'n luie gat zit/zat. En ineens moet in 3 weken klaar zijn voor een GP?
Voor de mensen die serieus denken dat hij weer zal domineren vanaf Valencia: doe ff die maffe rode bril af en kijk eens realistisch naar de zaak. In 2007 werd het laatste gereden met traction control, launch control, engine braking enz enz. Dat is een jaar nadat Schumietje is gestopt. En ja, ik weet ook wel dat hij jaren voor het opheffen van het TC verbod zonder TC heeft gereden, maar is dat wel echt zo? De FIA heeft dat verbod opgeheven, omdat het te moeilijk te controleren was, en iedereen wel degelijk technische hulpmiddelen scheen te gebruiken.
Daarnaast komt nog kijken dat de auto\'s compleet anders zijn. Schumacher komt uit het aerodynamische grip tijdperk. De coureurs van nu testen al sinds deze winter en rijden het hele seizoen op auto\'s die gebouwd zijn op slicks, en door de aerodynamische beperking rijden ze nu op mechanische grip. Ook iets waar die Duitser weinig ervaring mee heeft gezien de afgelopen 10 jaar.
Ik kan me dan ook absoluut niet voorstellen dat deze meneer gaat domineren in Valencia, het tegenovergestelde zelfs. Die man kan hard rijden, maar het rempunt van de auto\'s ligt bijvoorbeeld nog later dan bij de auto\'s uit 2006 en daarvoor.
Kunnen we nu weer even met z\'n allen normaal doen? Wat een ophef over een Duitser die terug komt na 7 keer wereldkampioen op een schandalige manier. (JA, ECHT op een schandalige manier, want Todt en Brawn wistten het Ferrari VETORECHT (ja, dat was er zeker...) op een dusdanige manier te gebruiken dat Ferrari er weer voordeel uit wist te halen. Men gaf niets om veiligheid of sportiviteit, Ferrari moest en zou winnen en daar gebruikte het zelfs smerige achterkamertjes politiek voor)..
Dus als jullie met z\'n allen nog zo blij zijn met de terugkomst van deze man, wens ik jullie veel plezier. Bij mij ligt (heel seizoen) \'94, \'97, \'99 t/m \'06 nog vers in het geheugen, en dan zeker niet positief!
Posts: 1.348
Schumi moet genoeg hebben aan 3 VT\'s! Dan heeft hij al een halve dag getest. Die vent heeft daar meer als genoeg aan. Komt wel goed...
Posts: 20
Beetje gelijk hebben ze wel. Geen testen is geen testen. Schummi is goed genoeg om zonder te testen te doen en alsuagari die kan het toch ook?
Posts: 1.348
Tristan, je moet je niet zo druk maken. Ik ben ook zeker geen schumie Fan, vind het super dat die weer gaat rijden. Hij zou inderdaad niet meteen domineren. Maar Ferarri staat er de laatste paar races toch goed voor. Of je het leuk vind of niet. Dus een podium moet mogelijk zijn voor der meister. En ik kan je vertellen dat deze man zeker niet 3 jaar op zn gat heeft gezeten. Zoals de nieuws berichten zeggen hij heeft blessures opgelopen van het motor gevalletje. Jawel der meister doet aan de duitse superbike mee. En ook hier heb je conditie nodig. Dus zoveel hoeft hij niet extra te doen om fit te zijn. Want dat is die al. Die man heeft wel ruim voldoende aan de 3 vrije traingingen. Ik kan niet wachten tot deze zomerstop voorbij is in ieder geval. ThumbsUp
Posts: 1
Dit is toch de bedoeling als er afspraken gemaakt worden.
Waarom Schumie wel en een ander niet.
Ferrari had ook gewoon een van de 2 testrijders in kunnen zetten (Badoer / Gene).
Dat ze Schumie ook als testrijder hebben staan is hun probleem zelf gemaakt.
Ze hadden hem aan het begin van het seizoen dan ook al kennis kunnen laten maken met de F60.
En dat Andere teams vrezen voor Schumie dat lijkt mij niet (NODIG).
Hij komt uit een ander f1 tijdperk en de wagens van nu zijn wel even iets anders dan 2 jaar geleden.
En als hij ECHT ZO GOED IS DAT MEN BEWEERD heeft hj toch geen test nodig???
Al met al HIJ heeft weer alle aandacht en de kaart verkoop schiet omhoog en de geldpotten worden weer gespekt .
Uit eindelijk draaid het toch gewoon om het geld dan?
Anders hadden ze bij Ferrari wel voor Badoer of Gene gekozen maar nu hebben ze MEER aandacht.
We Wachten maar gewoon af hoe het gaat lopen maar voor de titel zal hij niet strijden in mijn ogen.