Robert Kubica officieel beschikbaar voor andere teams
- Gepubliceerd op 30 jul 2009 15:20
-
14
- Door: Rob Veenstra
Tegenover Gazzetta dello Sport verklaarde de zaakwaarnemer: Binnen het team duidde niets op dit besluit van BMW. We nemen er kennis van. Robert stond tot het einde van 2010 onder contract, maar is nu officieel beschikbaar voor andere teams.
Trending nieuws
-
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Hmmmm hij zal naar Renault of Brawn gaan. Dat lijken mij de beste teams om naar toe te gaan.
Posts: 164
Twee redelijk failliete teams? I doubt it.......
Posts: 442
McLaren lijkt me een goede zet. En ik denk wel dat ze hem daar willen gebruiken.
Posts: 11.414
Ik kan me niet voorstellen dat McLaren een dermate negatieve rijder in zou huren.
Zou me zelfs niets verbazen als zijn \"divo\" gedrag en beroerde prestaties van de laatste tijd het hem nog heel moeilijk gaan maken om een behoorlijk team te interesseren.
McLaren zal toch liever Rosberg hebben. Ferrari zit al overvol, Red Bull heeft al twee rijders. Dan zitten de top teams dus vol.
Renault zal vast plek hebben, maar dat lijkt me een hele gevaarlijke keuze. Williams heeft misschien een plek als Rosberg weg gaat. Brawn zou kunnen, maar de vraag is daar ook of dat nog een goede optie is voor volgend jaar (die trekken het dit jaar al niet meer nu het nieuwtje van hun dubbele diffuser er een beetje af is).
Posts: 932
Jij bent werkelijk over iedere coureur negatief ! Kun je coureurs noemen waarover je wel positief kan zijn ?
Posts: 1.748
Renzo je kan niet ontkennen dat Kubica altijd wel negatief is opzich wel logisch met zo\'n slechte wagen.
Posts: 11.414
Ja, waarschijnlijk ook over allemaal. Ik zou er maar 3 weten die echt te slecht zijn voor de F1, maar zelfs daar zou ik vast nog wel wat positiefs over kunnen zeggen.
Ik ben op zich niet negatief over de kwaliteiten Kubica, maar hij zichzelf nou niet bepaald lekker in de markt gezet dit seizoen.
Posts: 5.745
Dat negatieve is iets pools, Polen klagen mogelijk nog harder dan nederlanders... Zelfs als het supergoed gaat zal je en Pool hooguit horen zeggen: \'Nou, het gaat...\'..
Hij heeft dit jaar overigens weinig reden om positief te zijn. Updates kwamen laat en brengen weinig, zodat de achterstand alleen maar opgelopen is. En vorig jaar heeft BMW hem wel laten zitten, door hem zelfs weinig te helpen de derde plaats in het WDC te verdedigen (kampioen had hij normaal gesproken nooit geworden, dus daar zal je mij ook niet over horen).
En vind je heidfeld zoveel beter/positiever?
Posts: 11.414
Er valt inderdaad niet zo heel veel postiefs te zeggen over de BMW, maar Heidfeld brengt het naar mijn mening net even anders. Die geeft meer constuctieve kritiek. Kubica zit weer te zeuren over het bevoordelen van zijn teamgenoot, wat andere coureurs fout doen, over wat vorig jaar had moeten gebeuren enzo. Heb je allemaal niets aan.
Zoals Hamilton bijvoorbeeld bij de laatste race. Die McLaren is er natuurlijk nog lang niet en hij geeft dan aan het team aan waar ze de auto verder kunnen verbeteren. Dat is geen zeuren, dat is gewoon helpen.
Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat Heidfeld dit jaar beter presteert ook. Toen de BMW aan het begin van het jaar nog competitief was bracht hij hem bijvoorbeeld wel thuis en pakte een tweede plek.
De laatste paar races ook. De auto lijkt wat te verbeteren en Heidfeld zit dan toch ook weer tegen de punten aan terwijl Kubica toch redelijk onzichtbaar is.
Posts: 5.745
Kubica en Heidfeld ontlopen elkaar dit jar niet veel, hoewel HEI wel een aantal keer (niet ver) voor KUB is geeindigd.
En die tweede plek van HEI, dat was geen kunde, dat was geluk, net als dat Button daar daar de zege kreeg doordat de race net op een voor hen gunstig moment werd stilgelegd.
Feit is zeker wel dat HEI dit jaar in tegenstelling tot KUB weinig (tot geen) brokken maakt.
Posts: 11.414
Die tweede plek van Heidfeld was overigens gewoon wel een hele goede prestatie. Daar doe je hem echt te kort.
Heidfeld heeft daar heel slim gereden en is goed omgegaan met zijn banden. Zo heeft hij bergen tijd gewonnen op zijn conculega\'s door soms wel 3 keer minder te stoppen.
Misschien was P3 of P4 dan meer realistisch geweest, maar dan nog dat was ook een goede plek geweest.
Posts: 32
Ik denk dat Renault wel een goede optie is voor hem en voor Renault.
Posts: 298
tja, renault is een \'redelijke keuze\', maar gezien de huidige situatie zou ik toch voor zekerheid kiezen en naar williams gaan. Als rosberg weggaat, en nakajima naar toyota( vanwege afkomst, prestaties en sponsors) hebben ze bij williams 2 coureurs nodig. Heidfeld en kubica dan maar?? hupakee ook weer geregeld. zo moeilijk is het allemaal niet.
Posts: 298
zowel heidfeld als kubica zijn prima coureurs, ze komen heus wel ergnes terecht.... of zouden al die nieuwe teams een brookie nemen, terwijl ze ook heidfeld/kubica kunnen krijgen?? lijkt me toch niet.... komt allemaal wel op z\'n pootjes terecht en ik denk dat we heidfeld en kubica volgend jaar wel weer terug zien( maar dan met een minder hoog salaris).