Robert Kubica officieel beschikbaar voor andere teams

Robert Kubica is officieel een vrij man voor 2010. Zijn huidige werkgever BMW Sauber houdt op te bestaan en de Pool is vrij om met andere teams te onderhandelen. Op deze manier zet manager Daniele Morelli zijn coureur in de markt.

Tegenover Gazzetta dello Sport verklaarde de zaakwaarnemer: “Binnen het team duidde niets op dit besluit van BMW. We nemen er kennis van. Robert stond tot het einde van 2010 onder contract, maar is nu officieel beschikbaar voor andere teams.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Hmmmm hij zal naar Renault of Brawn gaan. Dat lijken mij de beste teams om naar toe te gaan.

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 15:24
  • Smitju

    Posts: 442

    McLaren lijkt me een goede zet. En ik denk wel dat ze hem daar willen gebruiken.

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 15:55
    • Ik kan me niet voorstellen dat McLaren een dermate negatieve rijder in zou huren.

      Zou me zelfs niets verbazen als zijn \"divo\" gedrag en beroerde prestaties van de laatste tijd het hem nog heel moeilijk gaan maken om een behoorlijk team te interesseren.

      McLaren zal toch liever Rosberg hebben. Ferrari zit al overvol, Red Bull heeft al twee rijders. Dan zitten de top teams dus vol.

      Renault zal vast plek hebben, maar dat lijkt me een hele gevaarlijke keuze. Williams heeft misschien een plek als Rosberg weg gaat. Brawn zou kunnen, maar de vraag is daar ook of dat nog een goede optie is voor volgend jaar (die trekken het dit jaar al niet meer nu het nieuwtje van hun dubbele diffuser er een beetje af is).

      • + 0
      • 30 jul 2009 - 16:16
      • renzo

        Posts: 932

        Jij bent werkelijk over iedere coureur negatief ! Kun je coureurs noemen waarover je wel positief kan zijn ?

        • + 0
        • 30 jul 2009 - 21:28
        • germain

          Posts: 1.748

          Renzo je kan niet ontkennen dat Kubica altijd wel negatief is opzich wel logisch met zo\'n slechte wagen.

          • + 0
          • 31 jul 2009 - 08:29
        • Ja, waarschijnlijk ook over allemaal. Ik zou er maar 3 weten die echt te slecht zijn voor de F1, maar zelfs daar zou ik vast nog wel wat positiefs over kunnen zeggen.

          Ik ben op zich niet negatief over de kwaliteiten Kubica, maar hij zichzelf nou niet bepaald lekker in de markt gezet dit seizoen.

          • + 0
          • 31 jul 2009 - 09:56
          • Kubica

            Posts: 5.745

            Dat negatieve is iets pools, Polen klagen mogelijk nog harder dan nederlanders... Zelfs als het supergoed gaat zal je en Pool hooguit horen zeggen: \'Nou, het gaat...\'..

            Hij heeft dit jaar overigens weinig reden om positief te zijn. Updates kwamen laat en brengen weinig, zodat de achterstand alleen maar opgelopen is. En vorig jaar heeft BMW hem wel laten zitten, door hem zelfs weinig te helpen de derde plaats in het WDC te verdedigen (kampioen had hij normaal gesproken nooit geworden, dus daar zal je mij ook niet over horen).
            En vind je heidfeld zoveel beter/positiever?

            • + 0
            • 31 jul 2009 - 11:02
            • Er valt inderdaad niet zo heel veel postiefs te zeggen over de BMW, maar Heidfeld brengt het naar mijn mening net even anders. Die geeft meer constuctieve kritiek. Kubica zit weer te zeuren over het bevoordelen van zijn teamgenoot, wat andere coureurs fout doen, over wat vorig jaar had moeten gebeuren enzo. Heb je allemaal niets aan.

              Zoals Hamilton bijvoorbeeld bij de laatste race. Die McLaren is er natuurlijk nog lang niet en hij geeft dan aan het team aan waar ze de auto verder kunnen verbeteren. Dat is geen zeuren, dat is gewoon helpen.

              Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat Heidfeld dit jaar beter presteert ook. Toen de BMW aan het begin van het jaar nog competitief was bracht hij hem bijvoorbeeld wel thuis en pakte een tweede plek.

              De laatste paar races ook. De auto lijkt wat te verbeteren en Heidfeld zit dan toch ook weer tegen de punten aan terwijl Kubica toch redelijk onzichtbaar is.

              • + 0
              • 31 jul 2009 - 16:47
              • Kubica

                Posts: 5.745

                Kubica en Heidfeld ontlopen elkaar dit jar niet veel, hoewel HEI wel een aantal keer (niet ver) voor KUB is geeindigd.
                En die tweede plek van HEI, dat was geen kunde, dat was geluk, net als dat Button daar daar de zege kreeg doordat de race net op een voor hen gunstig moment werd stilgelegd.
                Feit is zeker wel dat HEI dit jaar in tegenstelling tot KUB weinig (tot geen) brokken maakt.

                • + 0
                • 31 jul 2009 - 20:27
                • Die tweede plek van Heidfeld was overigens gewoon wel een hele goede prestatie. Daar doe je hem echt te kort.

                  Heidfeld heeft daar heel slim gereden en is goed omgegaan met zijn banden. Zo heeft hij bergen tijd gewonnen op zijn conculega\'s door soms wel 3 keer minder te stoppen.

                  Misschien was P3 of P4 dan meer realistisch geweest, maar dan nog dat was ook een goede plek geweest.

                  • + 0
                  • 2 aug 2009 - 16:50
  • Ik denk dat Renault wel een goede optie is voor hem en voor Renault.

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 16:21
  • mister S

    Posts: 298

    tja, renault is een \'redelijke keuze\', maar gezien de huidige situatie zou ik toch voor zekerheid kiezen en naar williams gaan. Als rosberg weggaat, en nakajima naar toyota( vanwege afkomst, prestaties en sponsors) hebben ze bij williams 2 coureurs nodig. Heidfeld en kubica dan maar?? hupakee ook weer geregeld. zo moeilijk is het allemaal niet.

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 22:55
  • mister S

    Posts: 298

    zowel heidfeld als kubica zijn prima coureurs, ze komen heus wel ergnes terecht.... of zouden al die nieuwe teams een brookie nemen, terwijl ze ook heidfeld/kubica kunnen krijgen?? lijkt me toch niet.... komt allemaal wel op z\'n pootjes terecht en ik denk dat we heidfeld en kubica volgend jaar wel weer terug zien( maar dan met een minder hoog salaris).

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 22:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar