VT2: Nico Rosberg troeft Lewis Hamilton af
- Gepubliceerd op 21 mei 2009 15:33
-
28
- Door: Rob Veenstra
De Pool verscheen niet meer op het asfalt, klokte geen tijd en eindigde dus als laatste. Kampioenschapleider Brawn GP staat er met een derde en vierde plaats goed bij en met McLaren gaat het in Monaco beter dan in de vorige race. Felipe Massa pakte de vijfde tijd, maar wederom werkte het KERS-systeem bij de Ferrari-coureur niet naar behoren. De betrouwbaarheid van de Italiaanse renstal laat nog te wensen over.
Bocht 1, Saint Devote, bleek voor velen een lastige bocht. Felipe Massa, Adrian Sutil, Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel schoten allen rechtdoor, maar konden via de uitloopstrook hun weg vervolgen. Sebastian Bourdais en Lewis Hamilton sneden nog noodgedwongen af bij de chicane na de tunnel na blokkeren bij het aanremmen. Nico Rosberg had in de slotfase nog de achteruit nodig om verder te kunnen nadat hij in bocht 5 te ver was doorgeschoten.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 44
was wel mooie vrije training, alleen speed tv heeft altijd zooo veel reclame..
op het einde wel mooi die actie van fisi en massa
en jammer dat alonso werd opgehouden door trulli of glock..., want alonso had al wel snelste eerste sector
Posts: 298
kun je dit op tv volgen dan?? kun je me hier meer over vertellen?? alvast bedankt.
Posts: 7
dit zou ik ook wel graag weten.
Ik volg altijd via life timing op de f1site maar daar zie je alleen maar tijden en dat is niet genoeg voor mij.
mvg
Posts: 7.177
Typ in google justin dan . en dan tv en dan op die pagina na het open van de site die google geeft formula 1 neerzetten. en klaar:)
Posts: 444
Er zijn meerdere kanalen om dit te volgen. Moet je wel speciaal tv pakket hebben en niet standaard UPC of Digitenne.
Zelf heb ik sateliet kan de duitse premiere ontvangen daar hebben ze rond de F1 weekenden 24uur per dag een F1 kanaal.
Goed is Duits, us ff doorheen prikken.
Weet niet of er live streams zijn op internet.....
Posts: 10.412
tja nu wachten op nelson fans. die zelfs training aan grijpen om hem boven alonso te tillen! haha maar denk dat dit een leuke race wordt zondag.
Posts: 163
Tijdens races, kwalificaties en trainingen kun je een vergelijking maken tussen rijders.
Dus zo raar is het niet dat ook trainingen aangegrepen worden voor een vergelijk te maken...
En daarbij had Nelson de snelste laatste sector.
Wat is het excuus van Alonso dat hij niet boven Nelson staat? Zo\'n fantastisch, uitzonderlijk, geweldige coureur kan toch zeker wel zijn vrije rondes plannen?
Posts: 125
Hoe oud ben je ??? Heb je verstand van F1 ???
Wat doen de gasten aan de pitmuur ? tjonge jonge jonge
Trainingen zijn geen goed vergelijkings materiaal...weet je hoeveel brandstof beide coureurs aan boord hebben etc etc....
Ga darts volgen of zo ik denk dat je die sport/buisness beter zult begrijpen....
Posts: 163
Wat heeft mijn opmerking met mijn leeftijd te maken?
Wat betreft het opmaken van vergelijkingen tussen coureurs is in de hedendaagse Formule 1 de vrije training juist het beste moment, dunkt me. Samen met Q1, maar vooral Q2, in de kwalificatie.
Rest van het weekend rijdt iedereen met andere brandstof hoeveelheden.
\"Vroeger\", tot en met 2002, was de kwalificatie natuurlijk het moment om de balans op te maken tussen 2 rijders van hetzelfde team. Jammer dat het kwalificatieformat zo drastisch gewijzigd is.
En wat de \"gasten\" aan de pitmuur doen kan ik wel raden, maar dat zullen wij lang niet allemaal weten wat daar precies allemaal gebeurt.
Posts: 11.414
Het is een Piquet fan. Daar kun je niet veel rationeels van verwachten.
Posts: 2.567
@Justin
heb je echt goed gezien? Alonso snelste sector!!Maar ja...
Opvallend in negatieve zin: BMW en Toyota, die in het achterveld rondrijden.
Posts: 44
sorry voor dubbel post
ja het was heel raar, want de live stream liep iets achter op de live timing, en toen zag ik dat alonso een 19.9 reed, alleen toen sprong ie over naar 21.5 volgens mij, en toen ik keek bij de livestream zag ik dat alonso werd opgehouden...
Posts: 36
Ben er deze trainingen nog niet zo bijgeweest, ook geen enkele gezien.. Maar heeft McLaren updates gehad? Of zitten we nog 5 seconden boven de rondetijden die we in de kwalificatie gaan zien?
Posts: 223
hoe kun je op tv kijken?:-o
Posts: 44
voor alle mensen die willen weten waar je dit kan/kon volgen (ik weet eigenlijk niet of je links mag posten, mja..):
www.justin.tv, dan moet je de site op engels zetten, vervolgens bij zoeken typ je monaco in ofzo, en er verschijnen verschillende kanalen, ze doen het niet allemaal, maar sommigen wel, het commentaar kan van alles zijn:
speed tv: engels
eurosport: frans
en dan nog een paar talen, zoals russisch en arabisch enzo...
ik hoop dat ik jullie hiermee heb geholpen
Posts: 214
je kan kijken via justin.tv en dan zoeken naar formula 1 of free pratice en dan krijg je een live stream;)
Posts: 219
maar dan moe je om de juiste tijd kijke cker? slaan ze die niet op zodat je later kan terugkijken?
Posts: 1.725
Wanneer gaat Rosberg eens vooraan verschijnen als het er echt om gaat?
Posts: 2.567
Nooit he:P
Posts: 10.412
dat vraag ik mij ook af. en daan niet zo happen. :p
Posts: 696
Hm.
Rosberg reed dit jaar toch wel vooraan? Ik dacht Maleisië waar hij een fantastische start had?
Ik vind trouwens dat het meer aan de Williams ligt, dan aan Rosberg dat er geen aansprekende resultaten geboekt worden.
Posts: 81
heeft er niemand gehoord van digitale TV? hebben je dat niet in nederland ofzo? ik ben belg en kijk via belgacom Digitale Tv. kost bijna geen geld. een pakket internet, telefoon en digi Tv in 1, voor 50 euro. de vrije trainingen neem ik op of kijk ik live als ik kan. (is wel int frans, maar wat dan nog?) als je savonds thuis komt, hup trainingen lekker bekijken, doorspoelen als er geen actie is. fantastisch gewoon. en kwali en race kijk ik sinds dit jaar enkel op BBC; IS GEWOON het beste kanaal voor F1 te volgen.
ja over dat opstootje tussen massa en fisi. fisi moest echt niet zuren, massa werd zelf opgehouden. Als hij uit de weg zou gegaan zijn, zou fisi door de bmw zijn opgehouden... niets aan de hand.
Posts: 36
Wij zijn zelfs nog goedkoper met het alles-in-één-pakket hierzo.. maar oke.
Ons landje heeft zat aanbieders voor Digitale TV, alleen bied geen enkele de goede zenders aan om naar de vrije trainingen te kijken!
Naar welk kanaal kijk je? Misschien live streampje voor te vinden!
Posts: 7.177
Trouwens tijdens deze livestream hoorde ik ook wat pijnlijks... In Barcalona had Massa gewoon genoeg aan boord alleen de telemetry had fouten. En de wagen is aan de kant gezet om te zorgen dat ze nog 1.5 erin hadden maar die 2 plaatsen verliezen was dus totaal niet nodig. Dat is pijnlijk :O
Posts: 444
Als dat zo is is het nog pijnlijker!
Posts: 7.177
Jep dat is zo. Ze hadden het bij ferrari bevestigd. echt pijnlijk geowon :O
Posts: 11.414
Hebben ze het echt bevestigd of is dat uit het interview dat Reuters had met Massa van afgelopen woensdag?
Dat interview was namelijk nogal vaag. Niet echt 100% een bevestiging.
Posts: 81
je kan de vrije training ook kijken op de analoge en digitale sateliet schotel kijken de vrije trainingen komen op DSF dat is een duitse sport zender en die is vrij te ontvangen