user icon

Flavio Briatore: "Renault is weer competitief"

  • Gepubliceerd op 22 apr 2009 09:35
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De tweede startplaats van Fernando Alonso leverde het team van Renault in China uiteindelijk niets op. Geen punten in ieder geval, maar het optimisme is wel teruggekeerd bij de Franse renstal. Teambaas Flavio Briatore denkt dat zijn team weer volledig terug in de race is met de aangepaste R29.

“Als alles perfect was verlopen, dan had Fernando in China vijfde kunnen worden. En onze auto is zelfs nog beter dan dat”, citeert de Spaanse krant Marca de flamboyante Italiaan. “Ik wil nu een race onder normale droge omstandigheden meemaken, want we zijn veel competitiever dan eerder dit seizoen. We zijn sneller dan Ferrari, McLaren en BMW Sauber. De volgende grote stap voorwaarts staat gepland voor de race in Barcelona.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    Hahahah Flavio.
    Maak aan ouwe gek, als ik maar brandstof meeneem voor een kansloos laag aantal rondjes ben ik ook snel!
    Pff moet die ouwe nu elke dag wat in de media roepen ofzo??

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 09:39
  • BV

    Posts: 135

    Als, als als.
    Die man begint met de dag gefrustreerder te worden.
    Denk wel dat ze het dit jaar moeten laten zien, willen ze er volgend jaar nog bij zijn. Hoofdsponsor ING heeft al aangekondigd Renault niet meer (zoveel) financieel te gaan ondersteunen.

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 09:40
  • \"En als alles goed was verlopen\" en \" Ik wil nu een race..\", \" We zijn sneller dan Ferrari, McLaren...\" bla, bla, bla. Wordt deze man nu nooit eens moe van zijn eigen geblaat?! Voor Renault tijd om minder woorden en meer daden ten toon te spreiden!

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 10:00
  • Paul

    Posts: 626

    Ik weet niet hoe competetief Renault zou moeten zijn. Maar ik denk dat iedereen hier wel heel makkelijk Flavio afvalt (roept hij natuurlijk ook zelf over zich af). Met de zachte banden die superweinig ronden zouden rijden op een droge baan in China is het mijn inziens helemaal niet gek om ligt te qualificeren, dit is niet ligt om maar vooraan te staan maar om de zachte band maar gehad te hebben. Dat het vervolgens gaat regenen is jammer!

    Flavio die roept inderdaad vaak maar wat, maar toch gun ik het die Alonso en Renault wel...

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 10:38
    • amirk

      Posts: 223

      ben helmaal met je eens !!!
      renault zou zeker in de top 5 gefinisht zijn als het niet was regenen ineens!! maar ja!!

      • + 0
      • 22 apr 2009 - 11:09
  • Vasco

    Posts: 12

    Die man lijkt net een vrouw in de overgang; de ene dag zegt ie dat Renault al afgeschreven is door de hele diffuser-zaak en vervolgens gaat ie weer roepen dat Renault competitief is!
    Flavio is iets te emotioneel denk ik voor de Formule 1, als hij wat rationeler zou zijn en denkt voor dat hij iets uitkraamt zou hij niet heel de F1 opschudden. Zoals je ziet bij de FOTA en bij de rijders (vooral Piquet die geen idee heeft waar hij aan toe is).

    Maar het levert uiteraard wel leuk amusement op. ;-)

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 11:18
  • mister S

    Posts: 298

    ik denk dat het nog wel ff duurt voordat ze daadwerkelijk competatief zijn. Renault roept waarschijnlijk al dat ze competatief zijn als ze naar huis gaan met een 8e en een 12e plaats ofzo.

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 12:22
  • Fusy

    Posts: 2.181

    wacht maar,morgen roept hij wat anders:D

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 14:06
  • We zullen zien komende race, wordt als het goed is een droge race. Ik hoop stiekem wel op een podium voor Alonso...

    • + 0
    • 22 apr 2009 - 14:06
    • amirk

      Posts: 223

      100% gelijk!!

      • + 0
      • 22 apr 2009 - 14:56

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar