Fernando Alonso: "Moeten nog ergens snelheid vandaan halen"
- Gepubliceerd op 27 maa 2009 16:28
-
22
- Door: Rob Veenstra
De Spanjaard vervolgt: Qua snelheid is het moeilijk te doorgronden. In de eerste sessie werd ik tiende en in de tweede twaalfde, niet bepaald posities vanwaar je voor podiumplekken en zeges kan gaan. Hopelijk kunnen we nog wat snelheid ergens vandaan halen voor morgen. Als we veel punten willen scoren, dan is het niet de bedoeling om in de middenmoot te starten.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.778 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 287
Hallo allemaal,
Vergeet niet he,
Deze man is vorig jaar met een hele slechte auto toch nog 5e in het kampoenschap gegworden....
We zullen morgen en zondag zien hoe het zit met de verhoudingen
Veel plezier morgen ochtend en zondag morgen...
Lekker vroeg naar bed des te eerder is het morgen en zondag:P
(bewijsvanspreke) Groetjes Martijn01 (100% Alonso fan)
Posts: 7.177
Asje blieft man! Hele slechte wagen is pure onzin. Ik moet respect hebben voor Alonso hoe hij rijd maar kom op zeg ga niet overdrijven. Vooral op het einde was de wagen goed. De hele slechte wagen is toch ff force india enz. Beetje onzin om het heel slecht te zeggen. Dat is overdrijven.
Posts: 38
vent doe mij een lol voordat je ouwe hoeren.
Die wagen vorig jaar was gewoon klote of heb je zitten kijken op je mobiel.
Die jongen kan gewoon onwijs hard rijden daarom leek die wagen nog iets zelfs renault heeft het bekend.
Ik heb een ferrari hart al jaren en van mij is hij van harte welkom en dan gooien we die finse prutser eruit en dan kan massa weer 2de viool spelen.
En ga renault nu niet vergelijken met die indiaanse rommel bak van vorig jaar.
Ik denk dat alonso misschien wel de snelste en beste van het veld is.
Kijk wat die jongen presteerde bij minardi alleen maar lof voor die man.
En nogmaals ik hoop dat hij naar ferrari gaat kan ik weer van het team gaan houden.
groet Kees
Posts: 63
Finse prutser..... :S Die Finse prutser heeft wel dingen bereikt die jij nog niet in een Formule 1 game kunt bereiken.
On topic:
Zeker respect voor Alonso, hoop dat hij dit jaar weer mooie dingen kan laten zien. En de R28 van vorig jaar was zeker geen top auto, maar dramatisch was ie nou ook weer niet.
Posts: 38
in een f1 game!!!!!!
Het is ook mij werk niet vriend.
Ik heb het gezien de afgelopen jaren wat hij heeft bereikt!
Oke snel is hij wel maar dat is de rest ook in een goede auto toch
Posts: 105
Nou blijkbaar ben jij degene die al tijden de F1 op een mini-scherm hebt zitten volgen want zo slecht was die wagen niet. Zelfs Piquet wist er af en toe nog wat van te brouwen, als hij het niet verknalde door een trijpe door het grind te nemen.
En Raikkonen een prutser noemen ? Hij is minstens net zo sterk als Alonso, in mijn ogen nog beter maar goed, zo zal niet iedereen het zien. Ik zie er eigenlijk ook weinig nut in om hier te reageren, want er staan boven mij alleen maar pro-Alonso reacties. Alonso zeurt veels te veel om in een team als Ferrari te passen, ze hebben daar \"koele\" coureurs nodig en niet zo\'n heethoofd als Fernando. Anders wordt het één grote chaos daar.
En trouwens als je echt fan bent van Ferrari, dan blijf je daar ook trouw aan. Loyaliteit heet dat.
Posts: 38
Nooit gezegd dat ik er niet trouw aan ben!
En wat bedoel je met af en toe!
Wat schumacher deed met een auto die niet naar behoren presteert, dat is klasse.
maar goed jullie je zin kimmi rijd onwijs snel alleen vond ik hem meer gedreven bij sauber dan bij de andere teams
Groet kees
Posts: 10.412
we zullen het morgen vroeg zien! ik zit om 06:55 voor de tv live kijken! alonso doe je best!
Posts: 4
Ik verheug me er ook op. Ik ga wel op BBC one kijken, geen reclames geen pitstopspel, geen Froukje de Both, volgens mij nemen ze daar de kijker en Formule 1 wel serieus.
Posts: 405
Nee, de BBC verdient geld met kwalitatief goede series welke verkocht worden op DVD\'s. Niet a la RTL Nederland met vervelende reclames en achterlijke, gesponsorde, spelletjes.
Qua commentaar/verslaggevers valt de BBC wel in de min vergeleken met Olav Mol hier in Nederland:
- Jonathan Legard
- Martin Brundle
Posts: 11.414
Niet zo overdrijven Martijn, zo slecht was die auto nou ook weer niet. In ieder geval niet meer tijdens de laatste 5 races.
Ik denk persoonlijk dat die doorontwikkeling in de tweede helft van 2008 hun nu een achterstand heeft opgeleverd.
Posts: 155
anders ik wel 200% Alonso fan
Posts: 320
Het zal nog even aftasten zijn, en kijken waar de verhoudingen liggen. Hij achtte de kans zelf niet groot in Australë het podium te kunnen pakken, maar over het gehele seizoen is hij optimistisch! Dat de oude tijden weer hedendaags mogen worden wat Alonso betreft, en inderdaad vroeg naar bed, veel plezier iedereen en bal je buisten voor Alonso!!
Posts: 320
@Patrickl en Jermaine;
Waar kunnen jullie je over opheffen zeg, Martijn01 wenst iedereen het beste toe, en jullie zijn uit om uit elke zin die iemand zegt iets negatiefs te halen. En van iemand die tot 2007 de beste bolides heeft gehad, mag best gezegd worden dat hij een slechte bolide had in 2008 toen hij zwierf in het middenveld. Laten we het wel gezellig houden heh!
Posts: 11.414
Ik zeg het volgende:
\"Niet zo overdrijven Martijn, zo slecht was die auto nou ook weer niet. In ieder geval niet meer tijdens de laatste 5 races.\"
Gewoon een doodnormal opmerking dus. Hou dan ook alsjeblieft even op met dat irritante \"laten we het gezellig houden gedoe\", want het enige wat je daar mee wil zeggen is dat mensen die het ergens niet mee eens zijn hun bek moeten houden. Dat is dus gewoon zo onbeschoft als het maar kan zijn.
Ja en ik ben nu wel kwaad ja. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die lui die maar willen dat iedereen het met iedereen eens moet zijn en die andere mensen als \"voetbal hooligens\" te kakken proberen te zetten als ze een andere mening hebben.
Die McLaren was ook alleen maar zo snel omdat Hamilton erin reed. Kijk naar waar Kovalainen was. De Ferrari was ook alleen maar zo snel omdat Raikkonen en Massa er mee reden. Dat zijn gewoon alle drie snelle coureurs die niet onderdoen voor Alonso. Niet op snelheid althans.
Alonso had gewoon ook een van de beste auto\'s van het veld aan het einde van het seizoen. Zeker langzamer dan de Ferrari en ook wel dan de McLaren, maar niet veel. Hij heeft daarbij meer geprofiteerd van fouten van anderen (waaronder een wel heel fortuinlijk ongeluk van zijn teamgenoot) dan dat hij ze op pure snelheid verslagen heeft.
Posts: 3.592
Kunnen we niet gewoon stellen dat de Renault begin vorig jaar vrij slecht was, maar tijdens het seizoen erg goed ontwikkeld is, mede door de goede input van Alonso. Tegen het einde van het seizoen deed de auto niet veel meer onder voor Mclaren of Ferrari. Degene die beweert dat de auto op het eind nog klote/heel slecht was snapt heeft naar iets anders gekeken dan naar het tv scherm...
On-topic: Niemand weet wie waar staat; als de coureurs het al niet weten, weten wij het al helemaal niet. Verder heb ik tijdens de Renault tijd een redelijke hekel gekregen aan Alonso, maar dat had vooral te maken met z\'n arrogante kop en rare bewegingen en vingertjes na een overwinning. Heb vorig jaar veel meer respect voor \'m gekregen doordat ie z\'n schouders onder het team zette en het weer compleet naar voren heeft kreeg. Denk niet dat Piquet daar veel aandeel in had....
Wens \'m verder succes, want qua talent hoort Alonso niet thuis in het middenveld, maar gewoon in de top 5. (ja, andere zullen zeggen top 3 of top 2, maar dit is ff mijn mening...)
Posts: 11.414
Als je kijkt naar de rondetijden dan heet Alonso vandaag geen snelle korte stint gedaan. Dan moet je zijn tijd dus niet vergelijken met de snelste tijden van andere rijders.
Alonso rijdt in zijn lange stints in de 1:27 (en Piquet in de 1:28, maar die reed echt hele lange stints). Daarmee zit hij in dezelfde tijden als de Ferrari\'s. Hij is sneller dan BMW\'s, Williams, McLarens en de Toyota\'s. Op basis van de VT2 tijden (uit de lange stints) schat ik eigenlijk alleen de Brawn auto\'s en Mark Webber nog voor Alonso.
Kan zijn dat er met verschillende brandstof hoeveelheden is gereden, maar ik denk niet dat de 12e plek een reele plek is voor de snelheid die Alonso heeft laten zien.
Posts: 320
@ Patrockl;
je bent een oelenwapper..
Posts: 7.177
Hahah lol. P.s. Ik lag niemand uit maar is wel grappig.
Posts: 11.414
Ik ben blij dat jij dat vindt. Als zo\'n \"hooligan\" dat van me zegt dan weet ik dat ik goed bezig ben.
Posts: 985
Zei de man die eindigde met de zin: Laten we het wel gezellig houden heh!
Posts: 320
We houden het toch gezellig? Ik weet zeker dat er bij sommige een glimlach verschijnt na het lezen van \'oelenwapper\' en als ik een heuze hooligan zou zijn, had ik wel wat anders geroepen! Verder wens ik iedereen een goede race morgen, en ook Patrickl, no hard feelings :) een beetje dollen kan geen kwaad :D
Heb overigens veel vertrouwen in BrawnGP, Richard Branson zet zijn geld nooit blind in op iets, ik heb er naast Alonso een nieuwe favoriet bij, genaamd Rubens Barichello :)