Ron Dennis twijfelt niet aan motivatie van Kimi Raikkonen
- Gepubliceerd op 05 feb 2009 09:36
-
13
- Door: Rob Veenstra
Ik zeg dat het niet komt door die redenen, aldus de McLaren-teambaas in F1 Racing. In tegenstelling tot wat sommigen zeggen, Kimi is altijd gemotiveerd. Hij is misschien wat stil, op die typische Finse manier, maar hij is een geweldige coureur. Ook in 2009 zal hij weer snel zijn en hij blijft een geduchte tegenstander.
Dennis vertelde ook rekening te houden met een verrassing dit jaar. Er zijn een paar goed gefinancierde teams die een gooi naar de troon kunnen doen. BMW Sauber en Renault zijn er daar twee van, maar ik hou ook rekening met een andere grote verrassing. Welk team dat zal worden weet ik niet, maar er komt een verrassing.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Hij zei zelf dat hij wel een beetje motivatie problemen had... Kimi zelf he... Maar anyway. Nieuw jaar nieuwe kansen ik ga kimi niet op zijn prestatie afrekenen van afgelope jaar. Hij kan racen en we zullen zien wat hij kan doen. En 2008 was een donker jaar voor hem in F1 maar dat is 2008.
Posts: 323
Heb ik niet gelezen! Heb wel gelezen dat hem het hele circus rondom de F1 gestolen kon worden...
Posts: 273
Het is een goede coureur dat heeft hij bewezen, jammer van vorig jaar, kan gebeuren, al heeft hij mij een hoop stress gegeven vorig jaar en heb ik hem regelmatig moeten uitschelden HAHAHA.
Hij zal dit jaar ook wel moeten, want Alonso komt denk ik zeker wel in 2010 bij Ferrari en wie moet er dan weg???
Posts: 1.748
Dat heb ik ook Massa dan ben ik dus niet de enigste die dat heeft
Posts: 11.414
Raikkonen heeft volgens mij alleen gezegd dat het niet zijn doel was om om plek 3 te vechten.
Dat hij een beetje ongemotiveerd overkwam is ook maar een paar races geweest (Duitsland, Hongarije en Valencia). Toen hij weer terug ging naar de oude auto deed Kimi weer gewoon ouderwets mee en was hij eerder iets te enthausiast en nam hij duidelijk ook soms wat teveel risico.
Posts: 699
Duitsland had tie (zoals heel het seizoen al) problemen met zijn banden, in Hongarije vond ik hem juist wel sterk, alleen zat hij vast achter Alonso en tja in Valencia, wie kon je daar wel sterk noemen?
Het was net een parade:w.
Posts: 11.414
In die drie races kwam Raikkonen absoluut niet mee in de kwalificaties. Een zesde plek is niet \"juist wel sterk\". Raikkonen hoort in de top 3 thuis. Hij had ook niet echt een goede race snelheid.
Inderdaad had hij problemen met de banden, maar dat werd dus veroorzaakt doordat ze de auto aangepast hadden.
Zijn mindere prestaties werden in die races misschien verhuld door falen van anderen, maar Raikkonen gaf achteraf heel duidelijk aan dat hij zich inderdaad irriteerde aan de problemen met de auto/banden waardoor hij er hooguit mee voor plek 3 kon gaan.
Posts: 24
Ik hoop dat alle betweters nu voor eens en voor altijd hun mond houden over de motivatie van Kimi of teminste het gebrek daaraan.Nu is er door verschillende mensen die met hem werken of gewerkt hebben gezegd dat daar helemaal niets mis mee is.Zouden dan de \"fan\'s\" het beter weten ?
Posts: 303
ik blijf erbij Kimi is een echte mclaren man
Posts: 11.414
Inderdaad.
Posts: 859
Waarschijnlijk wel omdat hij daar zo lang heeft gereden. Maar in zijn geval was ik ook naar Ferrari gegaan als je keer op keer door pech tekort komt in de titelstrijd. Zie 2005, 2003. Moet ongelooflijk frustrerend zijn, wetende dat je de snelste bent en de snelste auto hebt en door onbetrouwbaarheid de titel verliest.
Ik hoop dat hij met de nieuwe regels weer met een schone lei begint en weer zoals vanouds gaat laten zien wat hij nu daadwerkelijk kan.
Posts: 941
Waarschijnlijk wel omdat hij daar zo lang heeft gereden. Maar in zijn geval was ik ook naar Ferrari gegaan als je keer op keer door pech tekort komt in de titelstrijd. Zie 2005, 2003. Moet ongelooflijk frustrerend zijn, wetende dat je de snelste bent en de snelste auto hebt en door onbetrouwbaarheid de titel verliest.
Ik hoop dat hij met de nieuwe regels weer met een schone lei begint en weer zoals vanouds gaat laten zien wat hij nu daadwerkelijk kan. citeer kombatunit
De spijker op zijn kop.
Posts: 56
@nick1048: Ik weet niet hoe je erbij komt dat Alonso in 2010 naar Ferrari gaat. Massa én Räikkönen hebben namelijk allebei nog een contract voor 2009 en 2010. Alonso zal dus ik 2011 komen (met Vettel :P)