Ron Dennis twijfelt niet aan motivatie van Kimi Raikkonen
- Gepubliceerd op 05 feb 2009 09:36
-
13
- Door: Rob Veenstra
Ik zeg dat het niet komt door die redenen, aldus de McLaren-teambaas in F1 Racing. In tegenstelling tot wat sommigen zeggen, Kimi is altijd gemotiveerd. Hij is misschien wat stil, op die typische Finse manier, maar hij is een geweldige coureur. Ook in 2009 zal hij weer snel zijn en hij blijft een geduchte tegenstander.
Dennis vertelde ook rekening te houden met een verrassing dit jaar. Er zijn een paar goed gefinancierde teams die een gooi naar de troon kunnen doen. BMW Sauber en Renault zijn er daar twee van, maar ik hou ook rekening met een andere grote verrassing. Welk team dat zal worden weet ik niet, maar er komt een verrassing.
Trending nieuws
-
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Wolff prijst Hamilton na Ferrari-zege: "Hij heeft het verdiend"
Toto Wolff is erg trots op zijn oude coureur Lewis Hamilton. Dat vertelt de teambaas van Mercedes na afloop van de ra...
14 jun 2026 18:16 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34 -
Geluksvogel Norris wil meer zien van McLaren
Lando Norris was de grootste geluksvogel van de Grand Prix van Spanje. Rondenlang reed hij achter de Mercedessen aan,...
14 jun 2026 17:06
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (13)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.177
Hij zei zelf dat hij wel een beetje motivatie problemen had... Kimi zelf he... Maar anyway. Nieuw jaar nieuwe kansen ik ga kimi niet op zijn prestatie afrekenen van afgelope jaar. Hij kan racen en we zullen zien wat hij kan doen. En 2008 was een donker jaar voor hem in F1 maar dat is 2008.
mbjkrab
Posts: 323
Heb ik niet gelezen! Heb wel gelezen dat hem het hele circus rondom de F1 gestolen kon worden...
nick1084
Posts: 273
Het is een goede coureur dat heeft hij bewezen, jammer van vorig jaar, kan gebeuren, al heeft hij mij een hoop stress gegeven vorig jaar en heb ik hem regelmatig moeten uitschelden HAHAHA.
Hij zal dit jaar ook wel moeten, want Alonso komt denk ik zeker wel in 2010 bij Ferrari en wie moet er dan weg???
germain
Posts: 1.748
Dat heb ik ook Massa dan ben ik dus niet de enigste die dat heeft
patrickl
Posts: 11.414
Raikkonen heeft volgens mij alleen gezegd dat het niet zijn doel was om om plek 3 te vechten.
Dat hij een beetje ongemotiveerd overkwam is ook maar een paar races geweest (Duitsland, Hongarije en Valencia). Toen hij weer terug ging naar de oude auto deed Kimi weer gewoon ouderwets mee en was hij eerder iets te enthausiast en nam hij duidelijk ook soms wat teveel risico.
RS-Motorsport
Posts: 699
Duitsland had tie (zoals heel het seizoen al) problemen met zijn banden, in Hongarije vond ik hem juist wel sterk, alleen zat hij vast achter Alonso en tja in Valencia, wie kon je daar wel sterk noemen?
Het was net een parade:w.
edjekadettje
Posts: 24
Ik hoop dat alle betweters nu voor eens en voor altijd hun mond houden over de motivatie van Kimi of teminste het gebrek daaraan.Nu is er door verschillende mensen die met hem werken of gewerkt hebben gezegd dat daar helemaal niets mis mee is.Zouden dan de \"fan\'s\" het beter weten ?
f 1
Posts: 303
ik blijf erbij Kimi is een echte mclaren man
patrickl
Posts: 11.414
Inderdaad.
kombatunit
Posts: 859
Waarschijnlijk wel omdat hij daar zo lang heeft gereden. Maar in zijn geval was ik ook naar Ferrari gegaan als je keer op keer door pech tekort komt in de titelstrijd. Zie 2005, 2003. Moet ongelooflijk frustrerend zijn, wetende dat je de snelste bent en de snelste auto hebt en door onbetrouwbaarheid de titel verliest.
Ik hoop dat hij met de nieuwe regels weer met een schone lei begint en weer zoals vanouds gaat laten zien wat hij nu daadwerkelijk kan.
Interlagos
Posts: 941
Waarschijnlijk wel omdat hij daar zo lang heeft gereden. Maar in zijn geval was ik ook naar Ferrari gegaan als je keer op keer door pech tekort komt in de titelstrijd. Zie 2005, 2003. Moet ongelooflijk frustrerend zijn, wetende dat je de snelste bent en de snelste auto hebt en door onbetrouwbaarheid de titel verliest.
Ik hoop dat hij met de nieuwe regels weer met een schone lei begint en weer zoals vanouds gaat laten zien wat hij nu daadwerkelijk kan. citeer kombatunit
De spijker op zijn kop.
ch3izs
Posts: 56
@nick1048: Ik weet niet hoe je erbij komt dat Alonso in 2010 naar Ferrari gaat. Massa én Räikkönen hebben namelijk allebei nog een contract voor 2009 en 2010. Alonso zal dus ik 2011 komen (met Vettel :P)