user icon

Foto's: Toyota presenteert nieuwe TF109

  • Gepubliceerd op 15 jan 2009 12:09
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Het team van Toyota heeft enkele minuten geleden de nieuwe TF109 gepresenteerd in Keulen. De opvolger van de TF108 moet gaan zorgen voor overwinningen, zo meldt coureur Jarno Trulli. Het Japanse team heeft ervoor gekozen om via een webcast de wagen te presenteren. Door de grote belangstelling ligt de website echter volledig plat.

De eerste foto's zijn. Het meest opvallende is dat de TF109 een neus heeft die qua vormgeving op de F1.09 van BMW Sauber lijkt, alleen smaller is. Meer foto's van de nieuwe Toyota zijn in het foto-album te vinden.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vind hem er lelijk maar toch ook apart uit zien. De neus is misschien nog het meest opvallende, qua ophanging, structuur, vormgeving en flaps om toch een goede stroomlijn van aero te vinden.

    Ik heb verder echt geen idee wat te verwachten van komend seizoen. Gaat er 1 team zwaar domineren voor een goed ontwerp, of ligt alles echt heel dicht bij elkaar? Wel mooi dat de meeste aeroflaps e.d. nu van de wagens af zijn. Alleen die lelijke dingen voor de sidepods nog!

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 12:57
  • Knappe trailer

    www.youtube.com/watch?v=ptOGDp443kU

    over de wagen zelf, vind deze niet zo \"mooi\" als de Ferrari, maar toch, niet slecht.

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 13:04
  • Tommieeee

    Posts: 772

    Waar de wagens er de laatste jaren min of meer hetzelfde uitzagen bewandeld nu iedereen zijn eigen weg op zoek naar het perfecte ontwerp. Leuk om te zien dat Ferrari en Toyota zulke verschillende ideeën hebben over de vormgeving van verschillende onderdelen van de auto.

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 13:08
  • pomitresi

    Posts: 42

    Ik vind de auto\'s echt wel veel mooier nu al die flaps er niet meer op staan. Ze ogen ook veel slanker en de neus sectie oogt ook wel veel langer.

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 13:20
  • ik vind deze auto mooier dan Ferrari(f60)

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 13:47
  • ruben

    Posts: 12

    de auto lijken heel veel op elkaar, je ziet niet veel verschil tussen de ferrari en de toyota

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 14:00
    • Charrel

      Posts: 601

      Volgens mij heb je dan naar dezelfde foto zitten te kijken. Er zit mega veel verschil in beide wagens.

      De auto\'s zullen dit jaar juist veel van elkaar verschillen.. Ik vraag me inderdaad ook af of er 1 team gaat domineren, of dat alles dicht bij elkaar blijft..

      • + 0
      • 15 jan 2009 - 14:03
  • Paul

    Posts: 626

    Ik vraag me inderdaad af of Ruben wel naar de juiste foto\'s heeft gekeken. Eindelijk is er weer eens goed onderscheid (behalve kleuren) tussen de auto\'s te zien!

    Ik vind deze auto wederom erg meevallen... de spoilers zijn veel minder drama dan verwacht. Erg groot verschil vind ik de neus ten opzichte van de Ferrari... De Ferrari neus vind ik er veel sneller uitzien. Maarja, wie weet wat werkt!!??

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 14:42
    • dude

      Posts: 323

      True.

      Echter, de naam spoiler zal wel niet voor niets spoiler zijn, nietwaar? Dit jaar meer waar dan in de voorgaande jaren.

      • + 0
      • 16 jan 2009 - 09:56
  • G-man6182

    Posts: 133

    Mijn oordeel: Mooi!!! Als meer teams met een auto komen die er zo uit ziet dan wordt het nog wat! Ik krijg echt weer zo\'n beeld van de auto\'s begin en midden jaren \'90 (toevallig de tijd dat ik begon met F1 volgen, jeugdsentiment dus)

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 19:50
  • Ik heb de bovenaanzichten van de Ferrari en Toyota even naast elkaar geplakt. Daar zitten dan nog best veel gelijkenissen in. De Ferrari lijkt wel veel langer (met name de neus en de wielbasis), maar misschien is dat wel omdat ze een groothoek lens gebruikt hebben ofzo. De achterkant van de Ferrari is ook veel slanker.

    arcade.laweb.nl/F1/FerToy2009.jpg

    • + 0
    • 15 jan 2009 - 21:20

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar