Fernando Alonso: beste coureur van 2008
- Gepubliceerd op 28 dec 2008 09:44
-
15
- Door: Dennis Roke
Over de reden om voor Alonso te kiezen zegt de publicatie het volgende: "Het is Alonso geworden, omdat hij in een Renault reed. Dat was in het begin van het seizoen zeker niet de beste auto, maar door een goede samenwerking met zijn engineers scoorde hij in de laatste zes races meer punten dan wie dan ook en schreef hij twee races op zijn naam. Dit alles met de handicap van een Renault-motor. Had hij in een Ferrari gereden, dan was de titel zeker weten de zijne geweest."
Wereldkampioen Lewis Hamilton eindigde als tweede vanwege zijn goede prestaties op alle circuits en in alle omstandigheden. Felipe Massa werd derde omdat "niemand had verwacht dat hij zo sterk zou zijn en hij pech kreeg op beslissende momenten."
BMW Saubers Robert Kubica eindigde als vierde, voor Monza-winnaar Sebastian Vettel en de teleurstellende Kimi Raikkonen. De top tien wordt gecompleteerd door Nick Heidfeld, Jarno Trulli, Timo Glock en Heikki Kovalainen.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 210
Proficiat, en als Renault het in 2009 wel meteen goed voor mekaar heeft gaan we nog heel wat zien van Fernando.
Posts: 126
Inderdaad, ik hoop dat hij nog een paar keer de wereldtitel pakt, want hij verdient het.
Posts: 94
helemaal mee eens, kan niet wachten tot het weer begint!
Posts: 234
Ik ben nooit echt een Alonso-fan geweest maar ik moet zeggen dat het vorig seizoen toch niet veel gescheeld heeft. Wat kan die gast rijden zeg, ongelofelijk.
Posts: 2.250
Ja, hij verdient het wel. Al had ik om de zelfde redenen wel Vettel ook wel de beste rijder genoemd... Vettel heeft het meeste laten zien met als hoogtepunt Monza, en de spannende slotfase van Brazilië waar hij de wereldkampioen inhaalde... En hij meer punten scoorde dan de 3 andere Red Bull rijders samen...
Posts: 11.414
Kenney,
Vettel heeft niets meer laten zien dan Alonso, Hamilton of Massa. Vettel heeft inderdaad een paar goede races gehad, maar een hele boel slechte ook.
Posts: 118
Wat zijn de slechte dan volgens jou ? En ga nou niet weer beginnen over de eerste paar races, waar hij er telkens vanaf werd geramd. Want dat zou alleen maar verklaren dat je zelf nog nooit een echte start hebt meegemaakt. En dat papa\'s kindje dan van je, die heeft zeker geen fouten gemaakt ?
Posts: 10.412
idd de beste rijder. moet nog terug denken hoe hij begon bij minardi. en daar al mooie dingen liet zien! hij is nu gewoon 1 van de beste coureurs op de grit. en ik verwacht er volgend jaar dan ook veel van. einde van 2jaar kampion schap met punt verschil. geef hem een goeie auto en hij rijdt ze allemaal zoek.
Posts: 177
verdiend, hij is samen met vettel de beste van 2008
Posts: 11.414
s vettel, 4 crashes zijn 4 crashes. Ongeacht of hij nou in de beste auto rijdt of niet. Daarnaast heeft hij ook gewoon slechtere races gehad. Maar goed die heb ik al genoemd.
Ik weet niet wat je tegen Massa hebt. Dat zijn vader de races bezoekt? Maar goed, je hebt gelijk, die heeft ook flink wat slechte races gehad ja.
Posts: 118
Zoals ik al dacht, \'t heeft zelf nog nooit een start meegemaakt.
Je weet heel goed wie ik met dat papa\'s kindje bedoel, toch ?
Posts: 11.414
Hoezo geen start meegemaakt? Je bedoelt in een F1 auto? Nee mijn naam is niet van Lennep, Bleekemolen, Lammers, Verstappen, Albers of Doornbos (oid). Ik heb wel een over een circuit gereden met van Lennep als instructeur. Telt dat?
Ik ben in de afgelopen 15 jaar wel al een keer of tig naar F1 races geweest. Soms meerdere races per jaar. Telt dat dan?
Waarom zit je er trouwens zo over op te scheppen dat je een pappa\'s kindje bent?
Hoe dan ook, wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken of Vettel met zijn 4 crashes teveel fouten heeft gemaakt? Heb je nou echt nooit iets zinnigs bij te dragen?
Alonso, Hamilton en Massa zijn gewoon verdiend hoger gezet in die lijst. Vettel heeft het heel goed gedaan voor een rookie, maar vergeleken met die andere 3 is hij gewoon nog wat minder.
Ik denk dat Alonso en Hamilton wel redelijk gelijk op gaan. Hamilton is sneller en Alonso maakt minder fouten.
Posts: 941
Krijg je ook wel eens het gevoel bij sommige reacties van, wat moet ik ermee. Heel leuk voor bepaalde mensen om elkaar en coureurs af te zeiken, maar blijf wel bij het artikel.
Posts: 36
Ik zeg dit niet omdat ik Fernando Alonso fan ben;
Maar Fernando is gewoon de beste coureur in het veld. Ja, beter dan Lewis.
Posts: 118
Ik bedoel een start van een race, en dat hoeft natuurlijk niet in een F1 auto, kan ook in een tourwagen of formule Ford. Soms heb je bij een start het namelijk zelf niet in de hand, en dat is wat er bij Vettel gebeurde de eerste paar races. En als je dat niet begrijpt kan ik er ook niks aan doen. Ik heb 25 jaar in Zandvoort gewoond, en heb al heel wat starts in m\'n leven meegemaakt, dus ik weet wel waar ik het over heb. En bezoek al zo\'n 30 jaar F1 races. Maar ik denk dus dat alle prominenten in de autosport wereld het fout hebben, als ze denken dat Vettel een hele grootte gaat worden. We kunnen beter met z\'n allen naar jou luisteren, want jij hebt alle wijsheid in pacht. Beste wensen voor 2009.