Fernando Alonso stopt niet voordat derde titel binnen is

Renault-coureur Fernando Alonso moet van zichzelf nog minstens één wereldtitel winnen om tevreden met pensioen te kunnen. Wat dat betreft is hij bij de Franse renstal aan het juiste adres, want met Renault werd hij in 2005 en 2006 al wereldkampioen.

Alonso dicht zichzelf en zijn team ook kansen toe voor volgend seizoen. “Ja, ik geloof erin dat we volgend jaar om de titel mee kunnen doen. Op 20 januari 2009 zal ik een voorproefje krijgen van hoe we er volgend seizoen voor zullen staan. Ik ben er min of meer van overtuigd dat ik de Formule 1 niet zal verlaten zonder minstens nog één keer wereldkampioen te worden.”

Over zijn toekomst en de immer aanhoudende Ferrari-geruchten wilde Alonso niets zeggen. “Het zou niet correct zijn als ik daar nu een snel antwoord op zou geven.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • sanderndk

    Posts: 586

    Alonso vanaf 2010 kun je ieder jaar WK worden!

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 12:49
    • denk dat hij er in 2010 niet meer is, dan heeft hij de 3e titel al! hahaha

      • + 0
      • 28 nov 2008 - 15:23
      • sanderndk

        Posts: 586

        mijn optimisme is nog realitisch ;)

        • + 0
        • 28 nov 2008 - 21:09
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Waarom begin ik het plots jammer te vinden dat Kimi Raikkonen de 2007 titel won...? Mja, denk dat hij met Renault volgend jaar wel kan meestrijden om de overwinning...

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 17:01
  • Wat een arrogantie!! Onee, wacht... sorry, dacht dat het over Hamilton ging... ;)

    Maar nu even serieus: Als de wagen volgend jaar competitief is denk ik dat hij zeker een kans maakt om voor de 3e keer wk te worden. Ik hoop alleen niet dat hij stopt áls hij volgend jaar al wk wordt, maar dat is denk ik ook niet wat hij bedoeld.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 12:15
    • sanderndk

      Posts: 586

      Als je 2 keer WK bent mag je best als doelstelling hebben een derde titel binnen slepen... Als je het na een keer jezelf wereldkampioen in de laatste 300 meter mag noemen en direct gaat hebben over drie keer de titel om een auto los te krijgen dan heb je het over arrogantie. ;)

      • + 0
      • 29 nov 2008 - 15:32
      • Sorry, maar dat vind ik onzin. Elke coureur mag als doelstelling hebben 3 keer wk te worden, zeker als hij voor een topteam rijdt. Of het die coureur ook lukt is dan weer een ander verhaal. Moet een coureur, in dit geval Hamilton, na zijn eerste wereldtitel voor spek en bonen gaan rijden en maar \"zien wat er gebeurt\"??

        • + 0
        • 29 nov 2008 - 17:32
      • f 1

        Posts: 303

        de race is pas afgelopen als de vlag gevallen is of je dan nog 30 rondjes of 300meter moet rijden doet er niet toe

        • + 0
        • 30 nov 2008 - 12:29
      • jack67

        Posts: 31

        Vettel zegt ook dat hij wereldkampioen wil worden Is dat in jouw ogen dan ook niet arrogant want hij is nog nooit F1 wereldkampioen geweest.Probeer eens neutraal over personen te oordelen

        • + 0
        • 30 nov 2008 - 13:09
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Is het zo moeilijk om ambitie en arrogantie uit elkaar te houden? Denk je niet dat er ook maar een rijder is die als doel heeft als laatste te eindigen? Iedere racer wil kampioen worden en het liefst meer dan een keer.
    Dus of je nu Alonso, Vettel, Webber of Hamilton heet, het gaat om de ambitie om te winnen en zoals eerder gezegd, het stellen van doelen. Niks arrogantie..

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 08:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar