user icon

"Alonso woensdag officieel Renault-coureur voor 2009"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2008 00:36
  • comments 9
  • Door: Jules van der Leeuw
Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso zal aan alle speculaties rondom zijn toekomst een einde maken. Op die dag zal namelijk het rijdersduo voor Renault voor komend seizoen bekend worden gemaakt. BMW Sauber en Honda probeerden herhaaldelijk de coureur uit Oviedo te strikken, maar na een veelbewogen seizoen zal hij ook in 2009 bij zijn huidige Franse werkgever blijven.

Renault-teambaas Flavio Briatore vertelde zondag aan Autosport.com dat de coureurs voor komend seizoen woensdag zullen worden gepresenteerd. “Maar wie die coureurs zijn, dat kan ik je nog niet vertellen”, voegt de Italiaan daar aan toe.

Geluiden uit de paddock suggereren dat Nelsinho Piquet de belangrijkste kandidaat is voor het stoeltje naast Alonso. Na een moeilijke start van het jaar zouden zijn betere prestaties uit de tweede seizoenshelft reden zijn voor Renault om hem te behouden. Testrijders Lucas di Grassi en Romain Grosjean staan echter te trappelen om het zitje van de Braziliaan over te nemen. “Jullie zullen het woensdag weten” zegt Briatore.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • blablabla....
    En nu de vraag, blijf je volgend jaar nou ook nog bij Renault of niet?

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 02:25
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Dit artikel is gebaseerd op geruchten, want noch Alonso noch Flavio heeft hier iets over gezegd. Op de site van het meestal goed ingelichte Spaanse www.as.com staat te lezen dat achter de schermen Ferrari een wissel Alonso / Kimi wil, omdat Kimi niet genoeg bijdraagt aan de ontwikkeling van de wagen en er juist komend winter erg grote veranderingen op komst zijn. (KERS,slicks,ander airo pakket) Men wil dit niet alleen op de schouders van Massa laten rusten en is dus druk bezig om Kimi zo ver te krijgen mee te werken aan een wissel.

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 12:06
    • Ja geruchten blijven geruchten. Het is ook nog een spaans. Die hopen het echt natuurlijk!

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 12:30
    • eek35

      Posts: 94

      Dat verhaal circuleert al een tijdje door het padock Maximo, maar ja zou wel een mooi duo zijn Felipe en Fernando. Het is algemeen bekend dat Kimi hard kan rijden maar aan de ontwikkeling van een auto weinig bijdraag, dus snap wel dat ze graag Alonso willen binnenhalen. Dus wat word het, nog een jaartje Flavio of volgend jaar in het rood? Tel Honda maar niet mee, daar heeft hij al een streep door getrokken.

      Maar binnenkort weten we meer, can\'t wait!

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 12:31
  • Koen

    Posts: 277

    \"meestal goed ingelichte Spaanse www.as.com\". Neem het van mij aan... geen enkele van de 4 sportkranten (as, marca, mundo deportivo en Sport) wordt hier serieus genomen als het om geruchten gaat.

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 13:23
    • Maximo

      Posts: 6.803

      Nou Koen, dan lees jij toch lekker alleen de nieuwtjes van gisteren. Geen enkele sportkrant in Duitsland, Engeland, Italie, of Spanje heeft het altijd bij het rechte eind, maar vaak ook wel. Een gerucht kan altijd onjuist blijken, of geen realiteit worden om wat voor reden dan ook, maar veelal geldt waar rook is, is vuur!

      Let wel! Naast geruchten die geen realiteit zijn geworden zijn er minimaal net zo veel veel zaken die in deze sportkranten als 1e onder de aandacht werden gebracht en wel klopten. Je kunt de geruchten in deze kranten dus wel allemaal als onzin verklaren, maar dan lig je dus ook vaak achter met zaken die in het paddock spelen.

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 14:35
  • Als Ferrari zo graag van Kimi af wil, waarom hebben ze dan in godsnaam een maand geleden zijn contract t/m 2010 verlengd ? Het zijn allemaal maar geruchten, verzonnen door die kranten met als enig doel een beetje extra aandacht te krijgen.

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 13:39
    • Maximo

      Posts: 6.803

      Kimi heeft zelf gebruik gemaakt van een 1-zijdige optie tot 2010 in zijn contract. Ferrari heeft hem geen nieuw contract aangeboden,

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 14:23
  • Ik denk dat Ferrari op het moment Alonso wel kan gebruiken. Hij zal het echt niet laten gebeuren dat het team zoveel fouten maakt. Hij trekt dan z\'n bek open in de media, en het team zal dat niet erg op prijs stellen. En zal er dan alles aan doen om dat te voorkomen. McLaren heeft dit jaar gewoon beter gepresteerd als Ferrari. Deal with it!! Beide coureurs (Massa/Hamilton) verdienen gewoon respect en hebben het seizoen kleur gegeven. Hulde!!!

    Ik hoop dat Alonso gewoon bij Renault blijft, want ik kan het me niet voorstellen dat ze Kimi in die Renault gaan zetten. Alonso heeft er samen met het team weer een zo goed als winnend team van gemaakt. Laat ze die lijn doortrekken naar 2009 en 2010 en Alonso word gewoon weer wereldkampioen. Daar ben ik na dit jaar gewoon van overtuigd. Ik ben een zwaar fan van de man, en hij had het dit jaar het meest verdiend. Maar die winkelwagen wou niet meewerken. Volgend jaar zullen we zien wie de beste papieren heeft. Ik hoop Alonso. Maar als het niet zo is dan zal het niet aan zijn motivatie liggen. Hulde voor Alonso!!!

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 14:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit