user icon

Honda heeft blanco cheque over voor Alonso

  • Gepubliceerd op 23 okt 2008 13:51
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Honda is bereid ver te gaan om Fernando Alonso over te halen om voor de Japanse renstal te tekenen voor 2009. Honda zou zelfs een blanco cheque aan Alonso aangeboden hebben. Dat meldt de Spaanse sportkrant Sport. De Spanjaard verklaarde al voor 99 procent zeker te zijn van waar zijn toekomst ligt en dat is waarschijnlijk Renault. Desondanks blijft Honda pogingen wagen om de tweevoudig wereldkampioen over de streep te trekken.

Zo uitte directeur Nick Fry in diezelfde krant louter lovende woorden over Alonso. “Wat een team nodig heeft is een goede organisatie, daar hebben we met Ross Brawn al de beste man. Fernando is een coureur die op de baan meteen voor minstens drie tienden tijdwinst zorgt. Hij is een eerlijke man, weet wat nodig is om wereldtitels op zijn naam te schrijven en is een geboren winnaar. Er bestaat bij ons geen twijfel dat Fernando de beste van de wereld is en hopelijk kunnen wij hem overtuigen om voor ons te komen racen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • eek35

    Posts: 94

    Waarschijnlijk nog geen crisis bij Honda, maar het zal niet baten die blanco cheque. Alonso verdiend al rond de 35 mil en dat is zonder reclame inkomsten. Hij wil gewoon een wagen hebben waarin hij weer wereldkampioen kan worden, en dat is met alle respect geen Honda.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 14:27
  • als ik alonso was zou ik naar honda gaan. Alonso, \"de winnaar\" wil graag achteraan rijden... :(:(

    Nee, even serieus, denk dat alonso lekker bij renault blijft, de gehele winter keihard doorwerkt, en hopen BWM definitief te hebben ingehaald, en af en toe te vechten met de ferrari\'s en mclaren\'s

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 14:31
  • 35 miljoen per jaar?? Dat zou je toch niet eens moeten willen....

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 14:33
    • eek35

      Posts: 94

      Haha nou ik wel, wist je dat raikkonen op de 40 zit, baas ben baas he!

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 15:24
    • nick1084

      Posts: 273

      Waarom niet??? Als jij zo\'n aanbod zal krijgen zou jij zeggen: neej joh laat maar, doe mij maar 50000,- Whahaha

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 15:44
  • FA1903

    Posts: 413

    ff hem nog een bj geve en hij komt mss...slijmerd

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 14:54
  • Jeffers

    Posts: 115

    Als je ziet wat een Alonso allemaal kan doen bij een team als Renault snap je Honda natuurlijk wel. Ik denk niet dat Alonso de overstap gaat maken...we zullen zien.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 15:41
  • Jeffers

    Posts: 115

    Hoe zit dat eigenlijk met ING, nu Wouter B. hun 10 miljard heeft toegeschoven? Ze kunnen natuurlijk geen bonussen meer gaan geven. Misschien een voordeeltje voor Honda?

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 15:54
    • johan

      Posts: 985

      Wij kunnen nu van ons sponsorgeld een vipbehandeling krijgen bij Renault..

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 21:57
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ach ja, zo zie je maar weer: niet alles is te koop in deze wereld ;o)

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 16:12
  • Smock

    Posts: 172

    Honda moet zich niet zo veel bezig houden met die Alonso, \'t is in mijn ogen duidelijk naar welk team hij gaat. Beter gezegt: bij welk team hij blijft.

    Ik zeg Button en Barrichello bij Honda. Al ben ik bang dat Barrichello het wel kan vergeten. Ze zijn duidelijk op zoek naar een nieuwe coureur. Nouja Button en Sato dan maar weer? Geef die jongen nog een kans.

    Bruno Senna lijkt mij overigens ook geen slechte keus :)
    Nouja, we zullen het binnenkort vast wel een keer te horen krijgen.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 18:51
    • dude

      Posts: 322

      Persoonlijk zou ik Button eruit schoppen. Die jongen zit al jarenlang te lummelen en te kutten. Ik vind Barichello ook een afgeragde paardenl*l, maar die laat een stuk meer zien. Als er 1 moet vertrekken zou ik Button eruit halen, maar het liefst zie ik daar volgend jaar twee nieuwe rijders.

      • + 0
      • 24 okt 2008 - 01:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar