user icon
user icon

Ferrari-man Smedley denkt dat Hamilton gewoonweg de snelste is

  • Gepubliceerd op 19 okt 2008 12:20
  • comments 25
  • Door: Rhandy Biemans
Ondanks dat Felipe Massa een ongekend heroïsche prestatie moet leveren in zijn thuisland en liefst zeven punten meer dan Lewis Hamilton moet scoren, heeft het team van Ferrari er vertrouwen in. Alle focus ligt nu op Massa, aldus Rob Smedley.

De hoofd-engineer van het Ferrari-team hoopt voor Massa met Ferrari de wereldtitel voor coureurs en constructeurs binnen te slepen. Smedley: "Het is niet over voordat de laatste ronde is gereden", aldus de strijdbare Brit.

"Het was niet heel slecht vandaag hier in China. We werden simpelweg overklast door McLaren en dan met name door Hamilton. Hij was erg goed vandaag. Petje af voor hem, absoluut. Hij reed echt een fantastische race en won de race met een flinke voorsprong", aldus Smedley, vol bewondering voor Hamilton.

"Ik zal blijven doorgaan tot het einde, zoals Felipe zelf en alle andere jongens die aan zijn auto werken. In Brazilië zal het weer een heel ander weekend worden, met andere voorwaarden, vereisten en omstandigheden. We zullen er ons best gaan doen en kijken dan wat het op gaat leveren. Zoals we dit jaar hebben gezien is de situatie telkens aan het veranderen. De ene keer is die de snelste, de andere keer de ander. Is de McLaren de snelste auto? Dat weet ik niet. Misschien is Lewis gewoon de snelste coureur. Hij was verschrikkelijk veel sneller dan Kovalainen."

In de strijd om het constructeurkampioenschap leidt Ferrari door de nulfinish van Kovalainen met elf punten.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Mooi gezegd. Zo kan het dus ook Flavio ...

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 12:42
  • cartinho

    Posts: 398

    cker weten hij is de besssssstttttttt

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 12:46
  • Goed gezegd. Al denk ik dat Massa wint in interlagos denk ik niet dat massa kampioen wordt puur om de grote achterstand. Maar het blijft een sport waar alles mis kan gaan dus we zullen zien

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 12:56
  • rafael

    Posts: 2.128

    @Jermaine

    massa kampioen van de mazzeltjes...

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 14:08
    • sanderndk

      Posts: 586

      Neeej vriend zo werkt het niet dan is van Hamilton ook een mazzeltje...

      • + 0
      • 19 okt 2008 - 18:30
  • ilCovano

    Posts: 214

    waarom gaat iedereen er eigenlijk van uit dat massa wint in interlagos??

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 17:58
  • Ik zie niet in waarom Massa de laatste race zou winnen. Massa is de laatste 5 races niet meer in vorm. Hij is duidelijk weer de mindere van Raikkonen (en Hamilton) Inderdaad puur mazzel/FIA dat hij Hamilton nog redelijk kon bijhouden qua punten.

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 18:16
    • mijn god! Laatste 5 races. Ff kijken

      europa gewonnen
      Belgie zou hij 2 worden helemaal niks ergs aan! (crash of niet Kimi maakte een fout dus deed massa het uiteindelijk beter)
      Monza. Ferrari is slecht in de regen maar kwam wel voor hamilton en kimi
      SIngapore... VOlgens mij had hij daar de pol en reed hij weg ja ik weet niet horo maar volgens mij kwam het hier door de slang incident! Wat buiten massa\'s schuld omwas.

      Japan 7e door vooral de start! En dan die penalty natuurlijk.

      Vordat je wat zegt moet je kijken hoe of wat. Want de meeste hierboven is dus helemaal niet slecht en sommige ook buiten zijn schuld om.

      DUs kijk het voortaan ff na wil je!

      • + 0
      • 19 okt 2008 - 18:52
    • germain

      Posts: 1.748

      Klopt Patrick maar op zijn favo circuit zoals Bahrein Turkije en Brazilie is Massa altijd ijzersterk al is hij niet in vorm. En in je thuisland rijden is altijd extra speciaal dus ik geef Massa zeker een goede kans op de overwinning. Hamilton word kampioen en als hij het nu niet zal hij het waarschijnlijk nooit worden tenzij de McLaren elk seizoen zo sterk is

      • + 0
      • 19 okt 2008 - 20:13
  • Jeffers

    Posts: 115

    Het wordt nu wel heel moeilijk voor de Fia om Ferrari kampioen te maken.

    • + 0
    • 19 okt 2008 - 22:25
  • Jermaine,

    Doe niet zo absurd overgevoelig. Massa was over de laatste vijf races gewoon in slechtere doen dan Raikkonen en Hamilton.

    • + 0
    • 20 okt 2008 - 10:54
    • Europa behoort tot 1 van de. Wie had daar gewonnen? Sinpore Massa had daar pech en viel helemaal terug. Oh wacht trouwens.. ff denken Ohjah wie crashde zijnw agen daar toch ook alweer kapot... mmmmm wacht ik weet het wel laat me dneken... mmmm OHJAH KIMI!!! Wat is er beter aan crashen?

      Net zoals Spa?
      In f1 moet je de finish halen om beter te zijn en beter terecht te komen!

      • + 0
      • 20 okt 2008 - 11:14
  • Ehm Europa is 6 races geleden.

    Spa Hamilton en Rai duidelijk sneller dan Massa
    Monza Massa mazzeltje in kwali, maar compleet overklast tijdens de race door Rai en Ham
    Sing Massa inderdaad sneller in kwali, race zullen we nooit weten, maar Massa was na de safety car zeker niet meer overtuigend
    Fuji Hamilton en Rai duidelijk sneller dan Massa
    China Hamilton en Rai duidelijk sneller dan Massa

    Ik geef je Singapore, maar de andere vier races waren Raikkonen en Hamilton gewoon duidelijk sneller.

    • + 0
    • 20 okt 2008 - 11:35
  • Overigens kies ik de race vanaf Spa niet omdat Massa Europa nog won, maar omdat Raikkonen voor Spa aangaf dat hij wat in de setup gevonden had.

    • + 0
    • 20 okt 2008 - 12:15
  • sanderndk

    Posts: 586

    Oh o mensen het gaat niet om de exacte aantal mazzeltjes in jullie bevooroordeelde meningen. Het gaat om dat nergens op slaat of iemand met mazzel wint het gaat erom dat je wint en hoe maakt niet uit. Anders kun je blijven zeiken wie wint die verdiend \'m gewoon KLAAR

    • + 0
    • 20 okt 2008 - 12:20

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar