user icon
user icon

FIA beloont top drie Formule 2 met superlicentie

  • Gepubliceerd op 07 okt 2008 15:49
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA stelt de top drie van het volgend jaar terugkerende Formule 2-kampioenschap een superlicentie in het vooruitzicht. De superlicentie is nodig om aan Formule 1-races deel te nemen.

De FIA wil dat de Formule 2 gaat dienen als goedkope opstapklasse voor de Formule 1. MotorSport Vision van oud Formule 1-coureur Jonathan Palmer bouwt en runt de auto’s. Williams heeft de bolide ontworpen en heeft als beloning voor de kampioen een Formule 1-test ingesteld.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Was daar de GP2 niet al voor?

    Wie zit er nou te wachten op weer een nieuwe \"opstap\" klasse?

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 03:22
  • Patrick.

    Dit is een goedkoper versie dan die van GP2

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 09:00
  • Ja en? Dat maakt het dan toch eerder een opstapklasse voor de GP2.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 10:46
  • Gp2 kost meer om daarbij binnen te komen. Hierdoor kunnen minder \"talenten\" in GP2 dan deze nieuwe formula 2

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 11:14
  • Tsja, daar is de F3 of de Formule Renault 2000 dan weer voor.

    Ik zou eerder bang zijn dat het de bestaande Formule 1 opstapklasse (de GP2 dus) verwatert. Nu rijden de beste jonkies nog tegen elkaar in een klasse. Zometeen zitten ze misschien verspreid over twee klasses en dan heb je dus twee keer niks.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 11:55
  • johan

    Posts: 985

    Het wordt een beetje een wirwar van opstapklasses heb ik het idee. GP2, formule 2, GP3 is op komst (wat dan weer gebaseerd is op de formula master) World Series wil graag opstapklasse zijn.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 12:01
  • De politiek van de grote Ego\'s. Daar gaat het hier om !
    Het is de strijd tussen Mosley en Ecclestone.
    De een bedenkt Formule 2, de ander pareert met de \'promotie\' van Formula Masters naar GP3.
    Welke status de klassen hebben is mij niet duidelijk. In wel voorprogramma ze rijden evenmin. Ik las laatst ergens dat F2 gaat rijden in het voorprogranmma van het WTCC, maar daar rijdt Formula Masters (lees GP3) toch al?
    Er zijn volgens mij maar erg weinig mensen die snappen hoe het zit.
    Maar als gezegd, het draait om de politiek van de grote mannen. Het resultaat is kinderachtig gedrag.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:27
    • johan

      Posts: 985

      GP3 komt dan weer in het voorprogramma van de f1. Volgens mij rijdt de Formula Master volgend jaar al een aantal keer als bijprogramma bij de F1.

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 15:40

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar