Stuck adviseert BMW Sauber om Heidfeld te vervangen
- Gepubliceerd op 14 aug 2008 08:28
-
26
- Door: Rob Veenstra
Stuck in Sport Bild: Ik heb niks tegen Nick, maar hij is in tegenstelling tot Robert Kubica gewoon niet een coureur die wereldkampioen kan worden. En als je als BMW Sauber dan de mogelijkheid hebt om Fernando Alonso te contracteren, dan moet je dat zeker proberen.
Heidfeld heeft het dit jaar erg moeilijk, met name in de kwalificaties. Zijn teamgenoot Kubica verzekerde zich al tien maal van een betere startpositie dan de Duitser.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 848
Alonso naar BMW?! Hadden we die al gehoord? Het zou mooi zijn als Alonso het komende seizoen gewoon bij Renault blijft rijden. In de tussentijd houd ik me liever bezig met de huidige verrichtingen van Heidfeld en Alonso.
Posts: 932
Stuck adviseert ? Mijn hemel, weer zo\'n geflipte oud coureur die zelf nooit potten kon breken in de F1 gaat BMW Sauber adviseren Heidfeld\'s nek om te draaien !!!
Posts: 11
Inderdaad jammer dat het geen coureur van naam is die het geheel mooi kan onderbouwen,je moet zelf wel een positief een naam hebben gemaakt...laat Bergher of Schumacher maar een advies geven te gelijkertijd met een advies zodat Heidfeld zich kan verbeteren.Maar BMW heeft het laatste woord.Trouwens net alsof b.v. Coulthard ooit wereldkampioen had kunnen worden en zo zijn er meer toch Meneer Stuck...........
Posts: 1.748
Kubica en Alonso kunnen het wel goed met elkaar vinden.
Ik mis die gevechten van vorig met Alonso Massa kimi en Hamilton. Toen wist je bijna nooit wie er zou winnen. Ik hoop dat Fernando BMW aan de top kan krijgen. Ik hoop echt dat in 2009 Massa Kimi Hamilton Kovalainen Alonso en Kubica voor de titel kunnen vechten. Ik denk dat Kubica Rosberg ook wel een goede combinatie kan zijn Kubica als ervaren coureur en Rosberg als talent.
Posts: 5.746
Kubica meer ervaren dan Rosberg? Bij BMW wel ja. Rosberg is aan zijn derde volle F1 seizoen bezig, Kubica viel pas laat in seizoen 2006 in en rijdt dus eigenlijk nog maar 2 jaar. En kan je na bijna 3 seizoenen nog steeds over \'talent\' spreken?
Ik zeg overigens niet dat die combinatie niet goed kan zijn! Lijkt me wel interessant eigenlijk.
Posts: 303
de heer stuck heeft een mooie ere lijst .maar op zijn mening zit niemand te wachten :tenzij hij met vw in de f1 komt (hij is toch directeur bij vw)
Posts: 626
Wanneer leren oudcoureurs dit nou eens af! Kan hier niks mee...
Ik hoop zo van harte dan Heidfeld in punten Kubica inhaalt, niet omdat ik het Kubica niet gun, maar Heidfeld wordt zo hard aangepakt door de media terwijl hij slechts 8 punten acherstaat... Dat hij in de Q wordt zoekgereden doet er niet toe als je wel meer punten scoort, dus Nick snoer ze de mond en ga meer punten hebben aan het eind dan Kubica!
Posts: 5.746
Daar wringt de schoen.. hij haalt in de races meeestal ook niet meer punten. Vooral in Silversone heeft hij een mooie inhaalslag gemaakt, maar in d emeeste andere races was Kubica ook hoger geklassificeerd dit seizoen..
Posts: 7.177
Helemaal met je eens..
Posts: 259
mee eens! Heidfeld is wel goed heeft nu een mindere periode!
als je 8 pnt achterlicht.. wat zegt dat? tegenwoordig dus helemaal niks!
Posts: 358
Nick is de beste inhaal-coureur op de grid en dat hebben we vaak genoeg gezien...zijn race-snelheid is goed en laten we eerljik zijn in Budapest heeft ie het beter gedaan dan Kubica (van 4 naar 8 en Heidfeld van 15 naar 9). Als je ook goed kijkt is hij slecht met kwalificeren maar verbetert zich tijdens de race. Kijk maar naar Silverstone, Australië, Canada, Sepang: snelste ronde... Ik hoop ECHT dat ie hier een einde aan maakt en iedereen gewoon de mond snoert...
Posts: 7.177
Ook met jou ben ik het eens. Hij is een goeie rijder hij had het even moeilijk maar hij staat ook voor bijv een heikki die in de betere wagen rijd en hij staat maar 8 punten achter zoals paul al zei waar doen ze moeilijk over hij haalt punten en komt nu snel dichterbij kubica
Posts: 5.746
ALs je het over inhalen in het klassement hebt. Ik zie Heikki de BMW\'s nog wel inhalen.... Dus zo veelzeggend is je vergelijk niet.
Heikki is net begonnen in de McLaren, Heidfeld rijdt al een paar jaar met een BMW rond.
Posts: 7.177
Ja ook weer waar maar daarintegen kijk hamilton in zijn eerste jaar.
Posts: 1.748
Dat klopt Kimi had vorig jaar ook moeite met de Ferrari zie 1e seizoenshelft. Maar sinds Frankrijk ging het vrij goed met Kimi.
Dus Heikki misschien dat je in de 2e seizoenshelft wel een verdiende overwinning pakt want dat gun ik hem wel. En geloof me Heikki gaat vlammen vanaf nu. Heidfeld rijdt er al sinds 2006 ja dus hij heeft in 2007 en 2008 (samen met het team) de auto goed kunnen ontwikkelen. En als je wilt doorontwikkelen kan je Nick houden maar je kan ook Alonso halen zeg het maar!!!!!
Posts: 5.746
Klopt helemaal, alleen krijg je geen punten voor inhalen of aantal posities klimmen.
Daarnaast was de snelste ronde in Budapest van Kubica 2 tiende seconde sneller dan die van Heidfeld. Je verhaal gaat in mijn ogen niet helemaal op....
Posts: 358
En die Stuck moet zijn mond houden, als Schumacher of Ayton Senna (R.I.P) was kon ik het hebben maar HIJ............
Posts: 626
zelfs hier ben ik het niet helemaal mee eens... oud coureurs zijn oud coureurs. Wat effer hun prestatie, feit is dat ze vandaag de dag geen F1 meer rijden en niet precies weten hoe alles werkt en zit en gaat en welke belangen er verder mee spelen. Zoals vaker aangegeven zijn voorspelling van andere niet zo veelzeggend! En het feit dat je vroeger(of het nu kort geleden is of lang) in dezelfde klasse hebt gereden zegt niks! Commentaar geven tijdens wedstrijden is leuk, ervaringsdeskundige miljoen keer beter dan Olie, maar voospelling doen! Ophouden...
Posts: 5.746
Iedereen mag zijn mening hebben dus ook oud-coureurs. Als zij al niks mogen zeggen moeten wij helemaal onze mond houden vind je niet?
Posts: 358
@Kubica:
a) Ik heb geen mening gegeven maar gereageerd op de mening van Stuck dus...beter lezen
b) Heidfeld is de meest betrouwbare coureur op de grid met 704 gereden laps, Kubica op 2 met 676 laps en de rest komt op 3, 4 enz.
c) wat praat je over 2 tienden in Budapest...de snelste lap van Nick in Sepang telt omdat hij zijn grid positie met 1 plaats verbeterd had en de snelste lap van de RACE had en ook in Hockenheim trouwens, maar Kubica heeft 4 plaatsen weggegeven en hij had NOG LANG GEEN snelste lap van de race neer gezet in Budapest, alleen sneller dan Heidfeld.
d) En over die opmerking dat inhalen geen punten levert...dat is de grootste fout die je maakt...het is geen voetbal, maar Autosport beste vriend, en zonder inhalen en goed blokken ben je nergens want je hebt maar 2 opties: de eerste is dat je begint ALTIJD op de eerste rij (dat lukt Schumacher niet eens) en dan nog moet je goed kunnen blokken. En de tweede optie is je kwalificeert slecht maar kan wel inhalen, wat bij Nick het geval was in Silverstone (2 keer, 2 autos tegelijk ingehaald, een keer Ferrari en Mclaren, en als ik me niet vergis RedBull en Toyota tegelijk)...en we zagen dat Kubica daar niet zo goed in is, want hij doet een poging om Heikki in te halen en wat doet hij??? schiet de baan uit. In Budapest kon hij niet inhalen en OOK niet blokken want hij verliest 4 plaatsen (komt net in de punten) en Nick verbeterd naar de tiende positie dus wint 6 plaatsen. Je kunt wel zeggen, ja maar hij heeft geen punten gehaald, nee maar hij heeft wel laten zien dat hij zelfs onder slechte omstandigheden kan presteren en zelfs inhalen, want bij Ferrari en BMW liepen de autos tijdens de Budapest GP niet goed(volgens Dr. Mario Theissen en Willy Rampf: www.bmw-sauber-f1.com). Een coureur heeft als doel om zijn positie te verbeteren tijdens de race, ook al is het een plaats omhoog. Dit geldt voor DTM, WTCC, F1 enz. hiermee verhoogt de coureur zijn waarde, en niet als hij van de baan gaat tijdens inhalen of op P4 begint en op P8 finisht.
Veel plezier met GP Valencia.
Posts: 7.177
zo hoppa. Lang en krachtig. Ik geef je wederom helemaal gelijk.
Posts: 5.746
Even duidelijk: je geeft aan dat Stuck volgens jou z\'n mening niet mag verkondigen ofwel geen mening mag hebben. Dus effe dimmen makker, ook wat betreft de rest van je reactie.
Posts: 358
A) Hij geeft geen mening maar adviseert...weer niet goed gelezen.
b) De rest van mijn reactie is op feiten gebaseerd en kon veel langer zijn en VEEEEEL meer details bevatten DUS........
Posts: 5.746
Nou ben ik al even weg uit Nederland, dus misschien is mijn nederlands wat weggezakt, maar \'De oud Formule 1-coureur is van mening\' (zie artikel) betekent volgens mij dat de beste man een mening geeft. Waar lees je dat hij een advies geeft?
Wat heeft het voor zin Sepang met Budapest te vergelijken? Ik gaf aan dat ondanks het feit dat Kubica plekken verloren heeft (feitelijk 5, als Massa niet was uitgevallen, dus idd geen beste race) en Heidfeld plekken gewonnen, in DIE RACE, Kubica een snellere \'snelste ronde\' had ivt Heidfeld dus ook daar sneller was dan Heidfeld. Je hoort mij ook nergens zeggen dat Heidfeld slecht is of weg moet. Alleen vind ik een opmerking onterecht dat Stuck geen mening zou mogen geven. Iedereen mag een mening geven en met die mening kan je het wel of niet eens zijn.
Posts: 5.746
PS en zeg me niet \'in de kop van het artikel\'. Koppen zijn er om andacht te trekken, nuanceringen staan meestal in het artikel, zo ook hier.
Posts: 5.792
Ik ben het als BMW fan helemaal eens met hem en ik hoop dat alonso naar BMW komt want als bmw meegaat in de ontwikkeling hebben ze zo`n persoon als alonso nodig om de laatse stap te maken naar de absolute top.Alonso kan als geen ander de laatse fine tuning aan een wagen geven en al ben ik van de persoon alonso geen fan zijn rijden ,ben idolaat van zijn race talent en dat heeft bmw nodig en niet zoals heidfeld altijd wel je punten pakken maar nooit een winnaar word en daar is alonso natuurlijk een voorbeeld van .Ja, ik sta hier helemaal achter want er is er maar een zo fanatiek als alonso en dat is hamilton en die zit bij mclaren