Honda wil Fernando Alonso contracteren

  • Gepubliceerd op 02 aug 2008 15:21
  • 10
  • Door: Dennis Roke
Het team van Honda heeft bij monde van technisch directeur Ross Brawn laten weten dat het op zoek is naar een overeenkomst met Fernando Alonso vanaf volgend seizoen. "We zouden hem graag willen contracteren, want hij is in mijn ogen de beste. Hij is de enige die als coureur in de buurt komt van Michael Schumacher", aldus de Brit.

Alonso werd in 2005 en 2006 twee keer wereldkampioen met Renault, maar beging daarna een fout door over te stappen naar McLaren in 2007. Inmiddels is hij terug bij Renault, maar kan zich met de R28 niet mengen in de titelstrijd.

Teambaas Nick Fry: "Ik hoop dat hij besluit bij ons te komen rijden. We zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van het KERS-systeem en we hebben vier windtunnels. Met Alonso hebben we een winnend team, dat weet ik zeker."

Er is mogelijk nog een probleem tussen Alonso en Honda tijdens de contractbesprekingen. Alonso is op zoek naar een éénjarig contract om in 2010 eventueel de overstap te kunnen maken naar Ferrari, terwijl Brawn hem alleen een tweejarig contract aan wil bieden.

Brawn: "Ik wil hem alleen voor twee jaar hebben, omdat dat de periode is die we nodig hebben om te gaan winnen en hem ervan te overtuigen te blijven. Ik weet op dit moment nog niet wie hij bij een eventuele komst naar Honda zou moeten gaan vervangen. Ik ben tevreden over onze huidige coureurs."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Ja Alonso bij Honda, dan zien we alonso langzaam maar zeker verdwijnen uit de F1.

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 16:36
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ik zie hem ook niet in de beeld!!

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 17:32
  • Krommeduim

    Posts: 50

    Vier windtunnels. Geweldig. Als de rekensom aantal * windtunnel = succes zou zijn zouden zij nu wereldkampioen zijn.

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 18:22
  • Dimii

    Posts: 177

    Alonso is in mijn ogen veel te goed voor een team als honda.
    laat hem maar bij renault zitte, en het terug een topteam maken.

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 21:29
  • f 1

    Posts: 303

    als pizza bezorger

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 22:26
  • Honda heeft op zich natuurlijk wel potentie. Met Ross Brawn erbij heeft het team in ieder geval een goede strategie.

    Ik denk dat het effect van Ross Brawn ook best eens een heel seizoen kan duren voordat je het echt gaat zien (de vorige auto was al zo\'n beetje klaar voordat hij erbij kwam).

    Honda heeft misschien ook wel een voorsprong op het gebied van KERS. Ze zijn in ieder geval het toonaangevend automerk op gebied van het terugwinnen van energie met de Prius.

    Bovendien, geen enkel top team wil hem, dus de keus lijkt me Honda of Renault.

    Wie weet

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 22:30
    • Skoezie

      Posts: 146

      De Prius is van Toyota ;)

      • + 0
      • 3 aug 2008 - 13:31
    • felix50

      Posts: 5.792

      Dat geen team hem wil hebben? geloof je dat echtof je hebt een hekel aan hem .Als alonso nu zou zeggen voor 5 mil kom ik bij welk team dan ook staan ze in de rij voor hem en dat is ook niet gek want hij is een van de beste rijders die er zijn op dit moment en als je daar zijn klasse bij zet dat hij een wagen door kan ontwikkelen als geen andere is de beste rijders van iedereen .Dat is ook de gedachte die honda heeft want al is honda op de goede weg de laatse stap is het moeilijkst en dan heb je iemand nodig zoals Alonso kijk maar naar Mclaren die kon de laatse stap ook niet nemen de afgelopen 10 jaar.Door alonso en een beetje spionage hebben ze het wel voorelkaar gekregen en dan kan je een paar jaar bovenaan mee komen en wereldkampioen worden met goede rijder als alonso of Hamilton

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 08:28
  • F1Freak

    Posts: 201

    Zal wel moeilijk worden om hem te contracteren. Stel dat die volgend jaar naar Honda gaat. Wie wilt hj als team genoot? Barrichello heeft wel zijn tijd gehad, maar is een goede 2e rijder (alweer). Button vertikt het, wat zijn goed recht is, om 2e rijder te zijn. En als Brawn Alonso de beste rijder vindt dan geeft die hem geen 2 jarig contract maar minstens 3. Dan kan die een team om Alonso bouwen.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 13:15
  • Smock

    Posts: 336

    Wat grappig dat de meeste mensen Honda zien als een slecht of minderwaardig team. Alleen omdat het nu eventjes wat minder gaat. Ook leuk om te lezen hoe Brawn de hemel ingeprezen wordt, het team bestaat niet alleen uit Brawn?
    Als er een bericht word geplaatst over Honda, komen er meteen reacties over hoe goed Brawn wel niet is.

    Ik vraag me af wat de reacties volgend jaar zullen zijn, als Honda zich weer terug heeft gevochten naar de top.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 13:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar