Honda wil Fernando Alonso contracteren
- Gepubliceerd op 02 aug 2008 15:21
-
10
- Door: Dennis Roke
Alonso werd in 2005 en 2006 twee keer wereldkampioen met Renault, maar beging daarna een fout door over te stappen naar McLaren in 2007. Inmiddels is hij terug bij Renault, maar kan zich met de R28 niet mengen in de titelstrijd.
Teambaas Nick Fry: "Ik hoop dat hij besluit bij ons te komen rijden. We zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van het KERS-systeem en we hebben vier windtunnels. Met Alonso hebben we een winnend team, dat weet ik zeker."
Er is mogelijk nog een probleem tussen Alonso en Honda tijdens de contractbesprekingen. Alonso is op zoek naar een éénjarig contract om in 2010 eventueel de overstap te kunnen maken naar Ferrari, terwijl Brawn hem alleen een tweejarig contract aan wil bieden.
Brawn: "Ik wil hem alleen voor twee jaar hebben, omdat dat de periode is die we nodig hebben om te gaan winnen en hem ervan te overtuigen te blijven. Ik weet op dit moment nog niet wie hij bij een eventuele komst naar Honda zou moeten gaan vervangen. Ik ben tevreden over onze huidige coureurs."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 442
Ja Alonso bij Honda, dan zien we alonso langzaam maar zeker verdwijnen uit de F1.
Posts: 2.567
Ik zie hem ook niet in de beeld!!
Posts: 50
Vier windtunnels. Geweldig. Als de rekensom aantal * windtunnel = succes zou zijn zouden zij nu wereldkampioen zijn.
Posts: 177
Alonso is in mijn ogen veel te goed voor een team als honda.
laat hem maar bij renault zitte, en het terug een topteam maken.
Posts: 303
als pizza bezorger
Posts: 11.414
Honda heeft op zich natuurlijk wel potentie. Met Ross Brawn erbij heeft het team in ieder geval een goede strategie.
Ik denk dat het effect van Ross Brawn ook best eens een heel seizoen kan duren voordat je het echt gaat zien (de vorige auto was al zo\'n beetje klaar voordat hij erbij kwam).
Honda heeft misschien ook wel een voorsprong op het gebied van KERS. Ze zijn in ieder geval het toonaangevend automerk op gebied van het terugwinnen van energie met de Prius.
Bovendien, geen enkel top team wil hem, dus de keus lijkt me Honda of Renault.
Wie weet
Posts: 146
De Prius is van Toyota ;)
Posts: 5.792
Dat geen team hem wil hebben? geloof je dat echtof je hebt een hekel aan hem .Als alonso nu zou zeggen voor 5 mil kom ik bij welk team dan ook staan ze in de rij voor hem en dat is ook niet gek want hij is een van de beste rijders die er zijn op dit moment en als je daar zijn klasse bij zet dat hij een wagen door kan ontwikkelen als geen andere is de beste rijders van iedereen .Dat is ook de gedachte die honda heeft want al is honda op de goede weg de laatse stap is het moeilijkst en dan heb je iemand nodig zoals Alonso kijk maar naar Mclaren die kon de laatse stap ook niet nemen de afgelopen 10 jaar.Door alonso en een beetje spionage hebben ze het wel voorelkaar gekregen en dan kan je een paar jaar bovenaan mee komen en wereldkampioen worden met goede rijder als alonso of Hamilton
Posts: 201
Zal wel moeilijk worden om hem te contracteren. Stel dat die volgend jaar naar Honda gaat. Wie wilt hj als team genoot? Barrichello heeft wel zijn tijd gehad, maar is een goede 2e rijder (alweer). Button vertikt het, wat zijn goed recht is, om 2e rijder te zijn. En als Brawn Alonso de beste rijder vindt dan geeft die hem geen 2 jarig contract maar minstens 3. Dan kan die een team om Alonso bouwen.
Posts: 336
Wat grappig dat de meeste mensen Honda zien als een slecht of minderwaardig team. Alleen omdat het nu eventjes wat minder gaat. Ook leuk om te lezen hoe Brawn de hemel ingeprezen wordt, het team bestaat niet alleen uit Brawn?
Als er een bericht word geplaatst over Honda, komen er meteen reacties over hoe goed Brawn wel niet is.
Ik vraag me af wat de reacties volgend jaar zullen zijn, als Honda zich weer terug heeft gevochten naar de top.