Weber: "Rosberg naar McLaren in 2009"
- Gepubliceerd op 16 jul 2008 18:18
-
8
- Door: Dennis Roke
De 23-jarige Rosberg staat voor 2009 onder contract bij Williams, maar weigert tot op heden te bevestigen dat hij ook definitief voor het Engelse team uitkomt volgend seizoen. Weber: "In Rosbergs contract staat een clausule waaraan Williams zeker niet kan voldoen. Rosberg rijdt volgend jaar voor McLaren en Kovalainen verhuist terug naar Renault."
Weber claimt dat Rosberg een clausule in zijn contract heeft staan dat de Duitser weg kan als het team niet bij de eerste vier in het constructeurskampioenschap staat. Momenteel staat Williams zesde, negen punten achter op de nummer vier, Toyota. Saillant detail is dat Webers protege, Nico Hulkenberg, op dit moment testrijder is bij het Williams-team.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
Alonso hint op F1-afscheid: "Waarschijnlijk mijn laatste race hier in Barcelona"
Fernando Alonso heeft de Spaanse fans mogelijk voorbereid op een emotioneel afscheid van het Circuit de Barcelona-Cat...
11 jun 2026 15:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (8)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Slecht nieuws voor Pedro De La Rosa!!!!!
dela rosa verdient gewoon een stoeltje voor maclaren na al jaar testrijder voor macLaren!
Lewis Hamilton
Posts: 150
Mijn tante maakt al jaren de gangen schoon in het mclaren technology center en verdient dat stoeltje, de gene met het meeste talent die beschikbaar is komt daar te rijden.
Iceman90
Posts: 167
Vergeet niet omdat hij zoveel jaar getest heeft dat hij geen race-voer is, hij is gewoon te langzaam.
Modest71
Posts: 3.840
ABsoluuT met je eens!
Ontzettend zonde van zijn talent. Ik ben altijd wel voorstander van hem geweest.
kombatunit
Posts: 859
De La Rosa is gewoon niet goed genoeg. Al hoop ik dat Rosberg niet naar McLaren gaat..
dnhems
Posts: 67
Right, ze zullen daar eens even Hamilton of Kovalainen eruit trappen, dat zie ik dus nog niet gebeuren volgend jaar.
Roy-NL
Posts: 848
Een overstap van Rosberg van Williams naar McLaren kan ik nog wel begrijpen. Echter, dat Heiki dan weer vrolijk terug naar Renault zal gaan lijkt me stug.
Benz
Posts: 368
Ik zou dit wel kunnen begrijpen, Mclaren wilde Rosberg vorig jaar al hebben maar Williams wilde hem toen niet laten gaan en volgens mij wilde Rosberg toen zelf ook nog niet weg. Nu blijkt dat Williams behoorlijk achterop raakt en word het carrieretechnisch gezien interessanter voor Rosberg om naar Mclaren te gaan, waar Kovalainen is gewogen en te licht is bevonden.Zie Heikki alleen niet teruggaan naar Renault.