Rosberg stelt ultimatum aan Williams
- Gepubliceerd op 16 jul 2008 13:03
-
7
- Door: Rob Veenstra
In Sport Bild meldt hij: Ik heb nog een contract voor volgend jaar, maar wat dat betreft is het net als bij voetbal. Neem Lukas Podolski (Duitse voetballer, red.). Die heeft ook nog een verbintenis bij Bayern München, maar dat betekent niet dat hij er komend seizoen speelt.
Ik ga alleen aan een vertrek denken als Frank Williams mij toestaat om naar een ander team te gaan. Mijn doel is om wereldkampioen te worden. Als dat niet kan met Williams, dan moet ik maar voor een team gaan rijden waarbij dat wel mogelijk is.
Dit jaar begonnen we goed, maar we bleken niet in staat om de ontwikkeling van de andere teams bij te houden. Ik weet dat ik volgend jaar nog geen kampioen zal worden met Williams, maar ik hoop wel op een grote stap voorwaarts.
Met de nieuwe regels en het schrappen van veel aerodynamische hulmiddeltjes begint iedereen weer vanaf nul en dat biedt ons de kans om een sprong te maken. Zonder die ingrijpende regelwijzigingen zou ik twijfelen of ik ook in 2009 nog voor Williams zou moeten rijden. Maar dit is wel de laatste kans voor het team.
Trending nieuws
-
Mercedes stapt naar FIA en kondigt ingrijpend protest aan
Het team van Mercedes wil ook in beroep gaan tegen de uitspraak van de FIA na het protest van Alpine. De Franse renst...
15 jun 2026 11:22 -
'Red Bull voelt gevolgen van vertrek Newey nog steeds'
Volgens Nico Rosberg kampt Red Bull nog altijd met interne problemen die zijn veroorzaakt door het vertrek van Adrian...
15 jun 2026 12:09 -
Hülkenberg onthult bizarre reden voor uitvalbeurt
Audi-coureur Nico Hülkenberg viel afgelopen weekend op bizarre wijze uit in de Grand Prix van Barcelona. Zijn au...
15 jun 2026 10:09 -
Wolff vreest voor de titel na nieuwe Mercedes-problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich zorgen over de huidige situatie bij zijn team. In Barcelona wisten ze voor he...
15 jun 2026 12:46 -
Red Bull kondigt belangrijke updates voor Verstappen aan
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft een groot updatepakket aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk. In Barc...
15 jun 2026 10:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Duitsland
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.266 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 626
Helaas terecht, Williams moet beter. Gun het ze ook, dus kom op!
Posts: 1.748
Wow rosberg weet wel wat hij wil ik zie Rosberg liever bij BMW dan Heidfeld hoewel heidfeld ook niet slecht is hoor
Posts: 135
Rosberg verdient meer dan Williams op dit moment kan leveren, dus zijn uitspraak is idd niet meer dan terecht.
Hoop dat het team nog eens wat potten kan breken dit seizoen.
Posts: 932
Laat Williams aan Rosberg maar een Ultimatum stellen. Hij is al bijna 3 jaar gp-coureur en maakt nog steeds beginners fouten. Zelfs middenmoter Nakajima doet het momenteel beter dan Rosberg. Rosberg heeft een super-kans laten schieten door niet naar Mclaren te gaan en nu weer zeiken ??
Posts: 21
rosberg zou in zijn kontract hebben staan dat hij, als williams niet bij de top 4 behoord van de teams hij dan weg mag. er gaan dus ook algeruchten dat hij naar mc laren gaat en heikki weer terug naar renault.
dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat alonso dan weer weg gaat bij renault en dan naar ferrari gaat.
BTW: de reden dat williams zo slecht gaat de afgelopen races, is het feit dat ze alle zinnen gezet hebben op het volgende seizoen. nu ze in de gaten krijgen dat ze te ver achterkomen te liggen, gaan we ook weer aan de auto werken van dit seizoen.
maar we zullen het over een paar weken weten.
mede doordat alonso in september bekend gaat maken wat hij gaat doen. en dat dat precies tegelijk is met de gp van monza, waar ferrari altijd hun coureurs voor het volgende seizoen bekent gaan maken.
Posts: 7.177
@kelke
Alonso komt niet bij ferrari
Posts: 7.177
en als dat zo is zou het pas zijn nadat kimi weg gaat. want die wil misschein stoppen maar eerder komt hij er niet in